پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بررسی افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین

در پی تغییرات خطوط نمودار ارزهای دیجیتال در اواخر تابستان سال 2017، در حال حاضر شاهد به وجود آمدن بازار گاوی بسیار قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال هستیم. با در نظر گرفتن دوره‌های مختلف روان‌شناسی بازار، علت اتفاق‌هایی مثل افت قیمت یا افزایش قیمت و شکست سطوح مقاومت‌ یک ارز دیجیتال را بهتر درک می‌کنیم. با هم به بررسی رفتارهای اخیر بازار می‌پردازیم.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

همانطور که در تصویر نمودار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین مشاهده می‌کنید، من ( نویسنده ) پنج فاز مختلف برای رفتارهای متغیر این ارز رمز نگاری شده در نظر گرفته‌ام که با هم به بررسی قیمت بیت کوین در هر کدام از این پنج فاز می‌پردازیم.

با مشاهده نمودار متوجه می‌شوید قسمت نارنجی رنگی که با شماره 1 نشان داده شده است، محدوده شروع روند صعودی فعلی را مشخص می‌کند. حجم معاملات انجام شده در بازار در این بازه زمانی افزایش یافته است و در نتیجه، سیر صعودی قیمت آغاز شده و سطوح مقاومت شکسته شده است. در این مرحله جو نسبتا آرامی بر شرایط بازار حاکم شده و موقعیت بهتری برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران فراهم شده است. در این بازه زمانی، تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران در حال فروش ارزهای خود هستند ( در موقعیت Short قرار دارند ) و گاوها سعی در کنترل شرایط بازار دارند.

فاز دوم

فاز دوم که به رنگ آبی نمایش داده شده با هدف تکمیل فاز اول تشکیل شده است. این حرکات که به نظر، نوعی تقلا برای شکل گیری روند قدرتمند صعودی محسوب می‌شوند، به دنبال موفقیت گاوها در تثبیت قیمت نسبتا بالای قبلی به وجود آمده‌اند. در این مرحله قیمت بیت کوین افزایش یافته و نقطه پیک دوم شکل گرفته است.

فاز سوم

بعد از دو مرحله اول، فاز سوم با حجم کم معاملات روبه رو می‌شود و هنگامی که بازار حجم معاملات انجام شده قابل قبولی نداشته باشد احتمال وجود واگرایی در نمودار ارزهای دیجیتال دور از انتظار نیست. ولی در نمودار قیمت بیت کوین سطح مقاومت خاصی در این مرحله مشاهده نمی‌شود. پیدایش چنین حرکات صعودی در نمودار، موقعیت‌های خرید ناموفقی که در فاز 1 و 2 آغاز شده بودند را تکمیل می‌کنند. فاز سوم هم متفاوت است. گاوها تمایلی برای خرید بیت کوین در قیمت‌های تورمی شکل گرفته در فازهای قبلی از خود نشان نمی‌دادند. در نتیجه قیمت این ارز دیجیتال  به منظور تثبیت نقطه پیک شکل گرفته در فاز دوم به سطوح حمایتی نزدیک شد. اگر اصلاح قیمت در سطوح بالا شکل بگیرد به همان نسبت طی روند صعودی هم در سطوح بالاتر ادامه خواهد یافت.

فاز چهارم

فاز چهارم در حقیقت مشابه فاز دوم است با این تفاوت که حجم معاملات شکل گرفته در این فاز کمتر است، بنابراین حرکت نمودار در این مرحله با اینرسی همراه است. برخلاف فاز سوم، در این مرحله همزمان با رشد ملایم بازار و پیدایش سطوح حمایتی قوی‌تر، موقعیت‌های فروش زیادی به چشم نمی‌خورند. فروش ارز دیجیتال در این مرحله برای سرمایه‌گذاران به منزله پیاده شدن از قطار در حال حرکت به شمار می‌رود بنابراین موقعیت‌های خرید مناسبی در این مرحله نمایان می‌شوند. فاز چهارم با تثبیت قیمت در یک سطح بالا به اتمام می‌رسد.

فاز پنجم

فاز پنجم را که مهم‌ترین و آخرین فاز موجود در نمودار است، با رنگ بنفش ملاحظه می‌کنید. این فاز تمام دارایی‌هایی که در فازهای اخیر پتانسیل ورود به بازار داشتند را جذب می‌کند. فاز نهایی در بازار شامل سطوح بسیار قدرتمند حمایتی است و موقعیت مناسبی برای خریدارانی که تمایل به خرید در قیمت‌های مناسب دارند فراهم می‌کند و  همچنین بیشترین حجم معاملات انجام شده در بازار در این فاز شکل می‌گیرد.  علی‌رغم سطوح مقاومت قوی موجود در نمودار این ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین به سیر روند صعودی خود تا زمانی که گاوها به تسلط خود در بازار شک کنند ادامه می‌دهد.

در صورتی که گاوها قادر به ادامه نفوذ خود در بازار نباشند، بازگشت قیمت این ارز دیجیتال به سطوح حمایتی دور از انتظار نخواهد بود. اگر این آزمایش دوباره ( ری‌تست ) موفقیت‌آمیز باشد، پیش بینی سیر روند نزولی برای این ارز دیجیتال خیلی دشوار نخواهد بود و البته رالی افزایش قیمت اصلی در پی آن به جریان خواهد افتاد ولی اگر سطح حمایت تشکیل شده تثبیت نشود شاهد افت قیمت بیت کوین خواهیم بود.

لازم به ذکر است که قیمت هدف پیش بینی شده برای سیر صعودی اخیر بیت کوین، 11500/12000 در نظر گرفته شده است.

 

منبع: tradingview

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.