رشد بیت کوین

بررسی علت اصلی رشد قیمت بیت کوین – پادکست


در روزهای اخیر، شاهد تشکیل کندل‌های سبز در نمودار بیت‌کوین بودیم و قیمت پادشاه رمزارزها امروز از ۶۲ هزار دلار نیز فراتر رفت. اما دلیل این رشد چه بود؟ 

در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو به بررسی دلایل رشد اخیر بیت‌کوین پرداخته‌ایم.

📻 با رادیو اکسکوینو به روز باش!

پادکست امروز را بشنوید:

در روزهای اخیر شاهد رشد فزاینده قیمت بیت کوین بودیم. روندی که از محدوده ۴۲ هزار دلار شروع شد و در این لحظه تا حدود 62 هزار دلار ادامه پیدا کرد. شاید توی شرایط نرمال بازار، این روند می‌تونست خیلی کندتر پیش بره. اما یک علت مهم وجود داره که تونست تنها ظرف مدت حدودا ۲ هفته، بیت کوین رو تا بیشتر از ۴۰ درصد رشد بده. امروز میخوایم باهم علت این موضوع رو بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید

اکسکوینویی ها سلام عصر شنبه 24 مهرماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با یه آیتم جذاب و شنیدنی از رادیو اکسکوینو

سپتامبر، یعنی ماه میلادی گذشته، ماه خوبی برای بیت کوین نبود، اما با روند قرمز خودش و رسوندن قیمت‌ها به سطوح پایینتر، زمینه رو برای یک رشد احتمالی توی ماه اکتبر فراهم کرد. این موضوع در وهله اول اصطلاحا باعث صعودی شدن احساسات در بازار شد. همین امر هم موجب جلب توجه بیشتر سرمایه‌گذاران سازمانی به این حوزه شد.

 گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو یا همون CME که از بازوهای قوی بازارهای مالی در جهان محسوب میشه، با ابزارهای تحقیقاتی خودش، خبر از بازگشت سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بازار ارزهای دیجیتال رو می‌ده. CME توی گزارش خودش اعلام کرده که در این ماه، معاملات آتی بیت کوین تا ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده که از ماه فوریه تا الان بی سابقه بوده.

معاملات آتی بیت کوین نوعی قرارداد مشتق در بازارهای مالیه که به افراد اجازه میده که روی قیمت بیت کوین در آینده شرط بندی کنن.

از طرف دیگه هم گفته میشه که سرمایه‌گذاران سازمانی در انتظار تصویب ETF بیت کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا هستند. ای تی اف ها یا صندوق‌های قابل معامله در بورس، محصولات مالی هستند که اوراق بهادار در اون‌ها معامله میشه و اگر این اتفاق برای بیت کوین بیفته، بیت کوین هم میتونه توی آمریکا مثل اوراق بهادار و سهام به راحتی توسط افراد عام معامله بشه که به طبع، تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال بالا رفته و موجب افزایش قیمت بیت کوین میشه.

فراموش نکنید که دو عامل قیمت بیت کوین رو افزایش میده، اولیش عدم تمایل دارندگان به فروش، یعنی کاهش عرضه و دومیش افزایش تقاضا و ورود سرمایه به بازار هستش. یکی از دلایل اصلی رشد بیت کوین در ماه‌های اخیر هم افزایش ورود سرمایه سرمایه‌گذاران نهادی و سازمانی به این حوزه بوده.

توجه داشته باشید که سازمان‌ها خیلی حساب شده تر از افراد عادی توی یک حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، چرا که تیم‌های مشاوره مالی و تحقیقاتی خیلی حرفه‌ای دارن که با کمک اون‌ها، خیلی بهتر از ماها می‌تونن روند قیمت رو پیش‌بینی کنن.

پس توجه به تحرکات مالی سازمان‌ها خیلی موضوع مهم و سودآوریه که همیشه باید اون رو زیر نظر داشته باشید. حالا نظر شما چیه  ؟ به نظرتون الان وقت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بازار پر تلاطم هست یا باید صبر کنیم و منتظر اصلاح خوردن قیمت بیتکوین باشیم؟

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید . شما میتونید برای مطالعه متن کامل اخبار و مقاله این پادکست به وبلاگ ما به ادرس اکسکوینو دات کام اسلش بلاگ مراجعه کنید

همچنین  شما میتونید از حالا به بعد برای شنیدن پادکست های ما به همه اپلیکیشن های پادکست از جمله کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.