بررسی لایت کوین در آستانه 8 سالگی این ارز دیجیتال

امروز 8 سال از راه‌اندازی ارز دیجیتال لایت کوین و حدود 10 سال از تاسیس ارز دیجیتال بیت کوین می‌گذرد. با وجود کاهش قیمت‌های فراوان، این ارز دیجیتال همچنان جایگاه خود را در صدر جدول ارزشمندترین ارزهای دیجیتال حفظ کرده و از نقدینگی نسبتا خوبی در بازار ارزهای رمزنگاری شده برخوردار است. چارلی لی ( عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بنیاد لایت‌کوین ) در جشن تولد 8 سالگی این ارز دیجیتال هر گونه شایعه درباره ورشکستگی این ارز دیجیتال را نقض کرد.

ارز دیجیتال لایت کوین در حال حاضر در محدوده 56.98 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد و از بازار نسبتا پایداری طی ماه‌های گذشته بهره‌مند بوده است. رمز ارز لایت کوین در رده ششم از لحاظ مقدار کل سرمایه گذاری در بازار قرار دارد. قیمت این ارز دیجیتال پس از تجربه بازار صعودی بخاطر هالوینگ  در ماه ژوئن با یک افت قیمت همراه بوده و از محدوده 140 دلار به سمت سطوح پایین حرکت کرد. این رمز ارز ارزش خود را در مقابل بیت کوین از 0.01 به 0.006 بیت کوین کاهش داد.

از طرفی حجم معاملات انجام شده در بازار این ارز دیجیتال  پس از تجربه کاهش قیمت در اوایل سال 2019 با روند صعودی همراه بود و در حال حاضر حجم معاملات انجام شده در این بازار رقمی معادل 2.7 میلیارد دلار در 24 ساعت است.

براساس داده‌های به دست آمده از Coinlib روزانه چیزی حدود 116 میلیون دلار سرمایه روانه بازار ارز دیجیتال لایت کوین می‌شود و این در حالی است که 196 میلیون دلار هم از بازار ارز دیجیتال بیت کوین به سمت این بازار در حرکت است.

قدرت هش یا نرخ هش شبکه لایت کوین هم تحت تاثیر هالوینگ قرار گرفت و با کاهش شدید نسبت به ماه‌های تابستان روبه رو شد. با وجود به کارگیری تجهیزات قدرتمند در شبکه این ارز دیجیتال، استخراج لایت کوین مورد توجه ماینرها قرار  نگرفت.

ارز دیجیتال لایت کوین میزبان 20,000 تراکنش روزانه است که این رقم در مقابل بیت کوین کش که با رقمی معادل 44,000 تراکنش روزانه است رقم مناسبی محسوب می‌شود.

در حالی که هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین پس از گذشت 10 سال هنوز مشخص نیست، لایت کوین توسط یک جوان چینی به نام چارلی لی که کارمند سابق گوگل و کوین بیس است در سال 2011  شبکه لایت کوین را معرفی کرد. علاقمندان به ارزهای دیجیتال بر این باورند که اگر بیت کوین طلا باشد، لایت کوین یادآور نقره خواهد بود. منابع لایت کوین هم مانند بیت کوین محدود است با این تفاوت که بر خلاف بیت کوین که فقط 21 میلیون از آن قابل استخراج است، تا 48 میلیون لایت کوین قابل استخراج خواهد بود.

توجه داشته باشید که از شروع سال 2017 تا کنون، قیمت لایت کوین به اندازه 7291 درصد افزایش یافته است.

 

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.