بانک ها و ارز دیجیتال

بزرگترین‌ سرمایه‌گذاری‌های بانکی در کریپتو

همان طور که می‌دانید؛ معمولا بانک‌ها در سرمایه‌گذاری‌های خود محتاطانه عمل می‌کنند. به همین خاطر و با توجه به سختگیری‌های بانکی نسبت به رمزارزها، سرمایه‌گذاری این نهادها در ارزهای دیجیتال همیشه تامل‌برانگیز بوده و توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.


در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو به بزرگترین‌ سرمایه‌گذاری‌های بانکی در کریپتو پرداخته‌ایم. این اپیزود جذاب و شنیدنی را از دست ندهید.

پادکست امروز را بشنوید:

بانک‌ها قوی‌ترین‌ نهادهای مالی دنیای امروز هستن که بخش اعظمی از اقتصاد جهان به اونها گره خورده. اما همین بانک‌ها در برابر پدیده‌ایی مثل رمز ارزها که ادعا داره میخواد مونوپولی بانک‌ها را به چالش بکشه چه واکنشی دارن؟

اکسکوینویی ها سلام . عصر سه شنبه 4 آبان ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و در اپیزود 85 م رادیو اکسکوینو قصد داریم به سراغ بررسی موضوع واکنش‌ بانک‌ها در برابر رمز ارزها بریم

حجم بازار رمز ارزها از ۲/۷ تریلیون دلار عبور کرده و کمتر کسی هست که بخواد از این بازار بزرگ در حال رشد جا بمونه. در واقع هر کسی که دستی در سرمایه‌گذاری داره میدونه که بازارهای نوظهور میتونن خیلی سودآورتر از بازارهای سنتی باشن علی الخصوص اگه بازاری در طول حد اقل ده سال خودش را اثبات کنه و مدام یک روند صعودی رو طی کنه.

 افزایش استقبال از این بازار موجب شده که پذیرش رمز ارزها در سراسر جهان رشد کنه و هر روز اتفاقات جالبی در دنیای کریپتو میوفته.

بنا به گزارشی که دو ماه قبل توسط بلاک‌دیتا و بعدا بیزینس اینسایدر منتشر شد، ۱۳ تا از بزرگترین بانکای دنیا مجموعن ۳ میلیارد دلار در کریپتو سرمایه‌گذاری کردن.

البته بانک‌ها در سرمایه‌گذاری‌هاشون خیلی محتاط هستن و خیلی مواقع این سرمایه‌گذاری‌ها حالت نیابتی داره و یا از طریق کرادفاندینگ با همکاری چند سرمایه‌گذار دیگه هست.

همین گزارش میگه ۵۵ درصد از صدبانک برتر جهان در کریپتو و فضای بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کردن.

طبق همین منبع، استاندارد چارترد که دفتر اصلیش در لندن هست از بقیه بانک‌ها در این زمینه پیشروتر هست و تا الان ۳۸۰ میلیون دلار در دوره‌های مختلف فاندینگ سرمایه‌گذاری کرده. رقیب لندنی استاندارد چارترد، بارکلیز فعالترین سرمایه‌گذار از لحاظ تعداد بالای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلاک‌چینیه.

خب گفتیم استاندارد چارترد با ۳۸۰ میلیون دلار در صدر جدول حجم سرمایه‌گذاری قرارداره. این بانک تا به حال در ۶ پروژه سرمایه‌گذاری کرده که شامل شبکه بلاک‌چین ریپل هم هست. همینطور استاندارد چارترد در کوبالت که یک ارائه دهنده فناوری معاملاتی هست هم سرمایه‌گذاری کرده.

 بی‌ان‌وای ملون با ۳۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ۵ پروژه در رده دوم قرار داره. فایربلاکس یکی از پروژه‌هایی هست که بی‌ان‌وای ملون درش سرمایه‌گذاری کرده.

سی‌تی‌بانک با ۲۷۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ۱۴ پروژه در رده سوم بالاتر از يو‌بی‌اس با ۲۶۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ۵ پروژه قرار داره.

بی‌ان‌پی پاریباس (BNP Paribas)، مورگن استنلی (Morgan Stanley)، جی‌پی‌مورگن چیس(JP Morgan Chase)، گولدمن ساکس (Goldman Sachs -)، ام یو اف جی (MUFG)، آی‌ان‌جی (ING)، بی‌بی‌وی‌ای (BBVA) و نومورا (Nomura -) به ترتیب در رده‌های پایینتر قرار دارن. و در نهایت بارکلیز با ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ۲۲ پروژه سیزدهمین بانک این رده بندی هست.

حالا با این حجم سرمایه‌گذاری بانک‌ها در دنیای کریپتو میشه توقع داشت که استقبال از این حوزه جدید مالی با سرعت بیشتری افزایش پیدا کنه و روز به روز به تعداد بانک‌هایی که به دنیای کریپتو وارد میشن اضافه بشه.

علاوه بر این، ورود بانک‌های بیشتر به حوزه رمز ارزها موجب میشه که کاربرا اطمینان بیشتری به این حوزه پیدا کنن و حتی افراد بدبین هم کمک کم به این نتیجه برسن که رمزارزها یک تب زودگذر نیستن، بلکه آینده فناوری مالی جهان را شکل خواهند داد.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ضمن تشکر از همراهی شما تا این بخش از پادکست، به اطلاعتون میرسونم که شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.