بیانیه پیرامون حذف لیست هشدار از سایت انجمن بلاک‌چین

بیانیه پیرامون حذف لیست هشدار از سایت انجمن بلاک‌چین

شرکت دانش‌بنیان توفاد (اکسکوینو)، حذف لیست موسوم به هشدار از سایت «فناوران زنجیره بلوک» که خود را «انجمن بلاکچین» معرفی می‌کند را به عنوان یک اقدام مثبت اما حداقلی تلقی می‌کند.

در این رابطه ضروری است نکات زیر را با کاربران گرامی و جامعه مخاطب به اشتراک بگذاریم:

۱. انتشار لیست هشدار و اتهام scam یا کلاهبرداری به اکسکوینو توسط انجمن بلاک‌چین، یک رفتار غیرقانونی، خلاف وظایف ذاتی این انجمن و در تضاد جدی با اختیارات یک سمن‌ (سازمان مردم نهاد) زیر نظر وزارت کشور بوده است.
۲. باتوجه به شواهد و مستندات، انگیزه انتشار لیست هشدار، تقویت یک روند ناسالم تجاری در جهت حذف یک شرکت پیشروی ایرانی بوده است که حداقل ضرر آن ایجاد امتیاز رقابتی برای چند صرافی خارجی است. این اقدام ضدملی و انحصارطلبانه هیچ‌گاه با توجیهات و شعارهایی که انجمن مطرح کرده، هم‌خوانی نداشته است.
۳. خوشبختانه این اقدام غیرقانونی، از ابتدا با اعتراض گسترده کارشناسان مستقل، روزنامه‌نگاران، حقوق‌دانان، نمایندگان محترم مجلس، سازمان‌های ناظر، اعضای نظام صنفی، رسانه‌ها و کاربران اکسکوینو مواجه شد و ماهیت انحصارگرایانه و خطرناک این اقدام بر هیچ ناظر آگاه و هوشمندی در اکوسیستم بلاک‌چین ایران پوشیده نماند.
۴. به یقین، تاب‌آوری اکسکوینو بر حق و اعتبار خود تا حذف لیست هشدار، دستاوردی ارزشمند برای کل اکوسیستم بلاک‌چین و رمز ارز ایران است تا با تکیه بر قانون و شفافیت اجازه ندهیم این زیست‌بوم عرصه اقدامات مشکوک، مخرب و ضدرقابتی شود.
۵. بنای بلاک‌چین بر ارزش‌‌های والایی چون مقبولیت عمومی، غیرمتمرکز بودن، پذیرش آزادانه، شفافیت و توزیع‌شدگی استوار شده و هر اقدامی که خام‌اندیشانه در پی تهدید این ارزش‌‌ها باشد محکوم به شکست است.
۶. حذف لیست هشدار هرچند نخستین گام برای جبران این اشتباه است اما مدیران انجمن موسوم به بلاک‌چین، راه درازی در پیش‌دارند تا خسارات معنوی و مالی که متوجه کاربران وفادار و کارکنان شریف و متخصص اکسکوینو و اعتبار این برند ایرانی شده را جبران کنند.
۷. اکسکوینو به عنوان یک مجموعه دانش بنیان ایرانی و به عنوان شرکتی که تلاش و جهد فراوانی در توسعه صنعت بلاک‌چین ایران داشته و با تکیه بر نیروهای متخصص و اعتماد کاربران خود با تمام توان به آموزش، تحقیق، توسعه و کسب‌وکار در این صنعت ادامه خواهد داد به خصوص که آمارها حاکی از آن است که اکسکوینو به تنهایی بیش از بسیاری مدعیان، در بخش آموزش و افزایش اطلاعات کاربران ایرانی و همکاری‌های دانشگاهی دارای کارنامه‌ای روشن است.

 

روابط عمومی اکسکوینو

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.