رشد بیتکوین

بیت‌کوین؛ هر روز قوی‌تر از دیروز! – پادکست

بررسی تایید صندوق ETF بیت‌کوین توسط SEC

حتما خبر پذیرش اولین ETF بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را شنیده‌اید. همان طور که می‌دانید؛ این خبر، تاثیر زیادی بر بازار رمزارزها گذاشت و باعث شد قیمت بیت‌کوین تا ۶۲ هزار دلار نیز رشد کند.

در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو به این موضوع مهم پرداخته‌ایم.


با رادیو اکسکوینو به‌روز باش!

پادکست امروز را بشنوید:

بیت‌کوین همچنان به حرکتی صعودی خودش تو روزهای گذشته ادامه می‌ده و چیزی نمونده تا قیمت این رمز ارز به سقف تاریخی خودش، یعنی 64 هزار و 800 دلار برسه.

ولی مهم‌ترین اتفاقی که به‌تازگی برای بیت‌کوین و احتمالا کل بازار کریپتو افتاده، پذیرش بیت‌کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکاس. اتفاقی که می‌تونه آینده بازار کریپتو رو برای همیشه تغییر بده.

اکسکوینویی‌ها سلام . عصر سه شنبه 27 مهر ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و همراه شمام با یک پادکست کریپتویی دیگه از رادیو اکسکوینو .

در این اپیزود، به سراغ پذیرش صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بورس یا همون ETF رفتیم . مجوز راه‌اندازی این صندوق روز شنبه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا صادر شد. این مجوز بعد از سال‌ها تلاش برای ورود صندوق بیت‌کوین به بازار سهام آمریکا، در نهایت به بیت‌کوین داده شد.

همین خبر یکی از عوامل اصلی رشد قیمت بیت‌کوین به قیمت 62 هزار دلاری بوده. حالا، بیت‌کوین فقط باید

 5 درصد دیگه رشد کنه، تا سقف تاریخی خودش رو که در ماه آوریل ثبت کرده بود، بشکنه.

اما جدا از تاثیر کوتاه‌مدت این مجوز روی قیمت بیت‌کوین، تصمیم تاریخی سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برای پذیرش بیت‌کوین، تاثیرات عمیق‌تر و بلندمدتی هم برای آینده بیت‌کوین و رمزارزها داره. بعد از سال‌ها فشار از سوی فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو، مجوز سازمان بورس آمریکا  رو به ETF بیت کوین، میشه یه تصمیم تاریخی دونست.

این، می‌تونه باعث ورود میلیون‌ها سرمایه‌گذار فعال در بورس به دنیای رمزارزها بشه.

صندوق قابل معامله بیت کوین، یک صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزهاس که شامل تعداد زیادی بیت کوین میشه. قیمت سهامی‌ که در این صندوق وجود داره، با توجه به نوسان قیمت بیت کوین، بالا و پایین میشه و افراد می‌تونن به‌سادگی در بازارهای سهام، اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنن.

به این شکل، کلی سرمایه و سرمایه‌گذار بزرگ، به‌طور غیر مستقیم وارد بازار بیت‌کوین می‌شن. این سرمایه‌گذاری که روز به روز باعث پذیرش بیشتر بیت‌کوین میشه، قیمت این رمزارز رو هم بالا می‌بره.

بیت‌کوین به دلیل تاثیر بسیار بالایی که روی کل بازار رمزارزها داره، می‌تونه با افزایش قیمت، قیمت کوین‌های دیگه رو هم بالا ببره.

اما همزمان با صدور مجوز صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، به تازگی چند بانک‌های مرکزی در کشورهای توسعه‌یافته هم در حال تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال هستن.

از طرف دیگه، ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تو روزهای گذشته، از رمزارزها به‌عنوان روشی برای پرداخت حمایت کرده.

گزارش‌های سایت‌های تحلیلی بیت‌کوین مثل سنتیمنت، نشون می‌ده که سرمایه‌گذارای نهادی مثل شرکت‌های پرداخت اسکوئر و استرایک هم، محصولات جدیدی رو بر پایه بیت‌کوین راه‌اندازی کردن.

به دلیل همه این تحولات مثبت، به نظر می‌رسه که بیت‌کوین در هفته‌های آینده، می‌تونه حرکت بی‌سابقه‌ای رو ثبت کنه.

توجه داشته باشید که این مطلب به هیچ عنوان سیگنال معاملاتی نیست و اکسکوینو هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

پیش‌بینی شما از قیمت بیت‌‌کوین تا پایان سال میلادی چیه؟ نظراتتون رو برای ما کامنت بذارید.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ضمن تشکر از همراهی شما تا این بخش از پادکست، به اطلاعتون میرسونم که شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.