بیت کوین یا اتریوم

بیت کوین یا اتریوم ؟

بیت کوین یا اتریوم؟ تفاوت میان این ارز ها چیست؟

آیا پس انداز خود را بر روی ارز رمز های پایه سرمایه گذاری کنم؟ اگر جواب آری است، کدام ارز بهتر است؟ بیت کوین یا اتریوم؟ سوالی که این روز ها ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است.

در سال 1999 برنده جایزه نوبل اقتصاد در هنگام دریافت جایزه خود جمله ای گفت که امروزه بهتر متوجه منظور آن میشویم. میلتو فریدمن گفت “من فکر می کنم اینترنت داره به این سمت میره که تبدیل به یکی از قوی ترین نیروها برای کاهش نیروی دولت ها بشه. چیزی که به زودی واقعی بودنش رو خواهیم دید”
با به وجود آمدن ارز های رمز پایه و شهرت جهانی یافتن بیت کوین، امروزه تقریبا جمله ی این داشمند در حال تحقق است. ارز های رمز پایه هر روز بیش از روز قبل ارزش یافته و توسط بنگاه های اقتصادی بیشتری پذیرفته می شوند. ارز هیچ دولتی در دنیا امروز به اندازه ی بیت کوین ارزش ندارد!

انتخاب بیت کوین یا اتریوم

اما اگر تصمیم گرفته اید در زمینه ارز های رمز پایه سرمایه گذاری کنید و انتخاب بیت کوین یا اتریوم برای شما مسئله شده است، در این مطلب کوتاه تلاش می کنیم به شما اطلاعاتی برای انتخاب بهتر ارایه نماییم.

خرید بیت کوین ؟

از تولد بیت کوین بیش از 10 سال میگذرد. این ارز رمز پایه، شروع به کار این ارز ها محسوب شده و اولین ارز محسوب می گردد. از تولد بیتکوین تا امروز، این ارز با وجود بالا و پایین ها، نسبتا ثابت روند ارزش صعودی داشته است. بیتکوین امروزه بسیار شناخته شده است و در هر کشوری از دنیا افرادی را میابید که در خرید و فروش بیت کوین فعال هستند. از این رو میتوان گفت بیتکوین یک ارز رمزپایه ی شناخته شده و معتبر، با سابقه ی 10 ساله ی درخشان و با ارزشی بالا است.

خرید اتریوم ؟

اما از تولد اتریوم مدت زمان طولانی نمی گذرد. اتریوم اما با همین سابقه 2-3 ساله، روند رو به رشد بسیار مناسبی داشته است. گرچه در تمام دنیا بیتکوین بسیار شناخته شه تر و مطمئن تر از اتریوم محسوب می گردد. اما چه چیز اتریوم را با این شرایط، رقیبی برای بیتکوین قرار داده است؟ به روز بودن و پیشرفته بودن اتریوم نسبت به بیتکوین!

تفاوت بیتکوین و اتریوم

در حقیقت بیت کوین با این هدف به بازار آمدن که جای ارز های معمول را بگیرد. بیت کوین امکانات خاصی فراتر از دیگر ارز ها نداشت. مهم ترین تفاوت آن قابلیت خرد شدن به واحد های بسیار کوچک تر بود. اما اتریوم با این هدف به بازار آمد که قابلیت های یک ارز را متحول کرده و معنای ارز را در نوع خود تغییر دهد.

مهم ترین قابلیت اتریوم قابلیت ایجاد قرارداد های الکترونیکی و اتوماتیک است. این قابلیت در آینده ی دنیا بسیار مورد استفاده خواهد بود و بسیاری از رویاهای بشریت را به واقعیت نزدیک تر می کند. اما این قرارداد ها چگونه هستند؟ این قرارداد ها به این گونه هستند که پس از توافق طرفین، بعد از انجام شدن فعالیت مورد نظر که باید آنلاین باشد، هزینه فعالیت به صورت اتوماتیک به حساب فرد مقابل وارد می شود. برای مثال در تاکسی های آینده که بدون راننده هستند، شما زمانی که قبول می کنید با رسیدن تاکسی به مقصد، فلان مقدار اتریوم از حسابتان کسر و به تاکسی اضافه شود، با رسیدن به مقصد به صورت اتوماتیک این اتفاق می افتد.

اما این امکانات اتریوم تا کنون مورد استفاده عمده قرار نگرفته است. آیا این قابلیت بسیار شگفت انگیز اتریوم مورد استقبال قرار میگیرد یا ممکن است رقیبی مهم تر برای اتریوم، این ارز را کنار بزند؟ این سوال، پرسشی است که آینده اتریوم را در هاله ابهام قرار داده است. آیا بهتر است پس انداز خود را بر بیت کوین که ارزی جا افتاده و پر سابقه ولی با امکانات کم است سرمایه گذاری کنیم یا اتریوم که ارزی کم سابقه ولی احتمالا با آینده ای درخشان است؟ تصمیم با شماست!

2 نظرات

  1. سلام
    ممنون از مطلب روان و خوبتون،
    اگه میشه راجع به اینکه استخراج چیه هم ی مطلب ساده بنویسید،

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.