چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
آینده قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

بیت کوین در روزهای آتی، چه خواهد کرد؟

آینده بازار ارزهای دیجیتال

رفتار و نوسانات قیمت بیت کوین تاثیرگذار بر کل بازار ارز دیجیتال

همه روزه توجه و تمرکز همه‌‏ی افراد دخیل در بازار ارزهای دیجیتال ، به تغییرات قیمت و ارزش بیت کوین می‌‏باشد که آیا قیمت این ارز افزایش می‏‌یابد؟ یا این که قیمت آن دچار کاهش ارزش خواهد شد؟ دلیل این علاقه و تمرکز این است که سرمایه‏‌گذاران و افراد دخیل در دنیای ارزهای دیجیتال ، واقعیت این موضوع را به خوبی می‌‏دانند که رفتار و نوسانات قیمت بیت کوین بر کل بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار می‏‌باشد و می‌‏تواند به یکباره، روند حرکتی بازار را از حالت خوب به بد و یا برعکس از حالت بد به خوب دچار تغییر و تحول نماید.

البته همانطور که می‏‌دانید بیت کوین مدتی است که رفتار باثباتی را از خودش نشان می‏‌دهد و تقریباً در حدود یک ماه اخیر است که توانسته قیمت خود را در بین بازه‌‏ی قیمتی 6 هزار دلار و 8 هزار دلار نگه دارد که بیش‏ترین نمود ثبات قیمت بیت کوین به یک هفته‏‌ی اخیر می‏رسد که توانسته در برابر افزایش و کاهش قیمت‌‏های شدید مقاومت کرده و تنها شاهد این امر باشیم که هر روز در حدود 200 دلار تا 300 دلار قیمت بیت کوین نوسان داشته باشد که این تغییرات قیمت هم با توجه به سابقه‏‌ی بی‌‏ثبات بیت کوین ، برای بازار ارزهای دیجیتال بسیار مناسب بوده و نوید روزهای درخشان را برای سرمایه‏‌گذاران می‏‌دهد.

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

چرا که سرمایه‌‏گذاران از دو نظر خواهان ثبات قیمت بیت کوین در بازار هستند، یکی به خاطر این که هر چقدر بیت کوین دارای ثبات بیش‏تری باشد، بقیه ارزهای دیجیتال نیز تقریباً از این وضعیت ثبات پیروی نموده و شاهد شکل‏‌گیری یک موقعیت مناسب برای سرمایه‌‏گذاری می‏‌شویم. زیرا سرمایه‌‏گذاری همیشه در شرایط ثبات به سود سرمایه‏‌گذار بوده و می‏‌تواند بیش‏تر باعث کسب سود توسط سرمایه‏‌گذار شود تا این که وی را دچار ضرر مالی نماید.

همچنین این ثبات قیمت بیتکوین و افزایش قیمت‏‌های خفیف آن که در هر روز شاهد رخداد دادن آن هستیم، از این نظر برای سرمایه‏‌گذاران و کاشناسان بازار ارزهای دیجیتال مهم می‌‏باشد که آن‌‏ها بر عقیده هستند که چنین افزایش قیمت‌‏های خفیفی می‏‌تواند به صورت دائمی در بازار ارزهای دیجیتال ثبت گردد و دیگر با افزایش قیمت بیت کوین به صورت شیب تند، شاهد آن نباشیم که در روز بعد قیمت این ارز با شیب تند در جهت مخالف کاهش داشته باشد. در واقع حرکت‏‌های خفیف اما رو به جلوی بیت کوین در بازار، می‌‏تواند این تضمین نسبی را به سرمایه‌گذاران بدهد که دیگر نگران کاهش قیمت این ارز نباشند و قیمت بیتکوین به صورت صعودی ولی بسیار آرام آرام در حال افزایش باشد.

سناریوهای موجود برای آینده قیمت بیت کوین

در این وضعیت و با توجه به توضیحات بیان شده، دو سناریو برای آینده‏‌ی قیمت بیتکوین در روزهای آتی، می‌‏توان متصور شد. در سناریوی خوب، پیش‌‏بینی می‏‌شود که بیت کوین بتواند قیمت خود را که در حال حاضر، برابر با 6 هزار و 750 دلار می‏‌باشد، افزایش دهد و قیمت خود را در یک وضعیت خوش‌‏بینانه به 6 هزار و 800 دلار برساند. البته توجه داشته باشید که 6 هزار و 800 دلار برای قیمت بیت کوین یک نقطه‏‌ی شکست بوده و اگر بیت کوین بتواند این مرز قیمتی را پشت سر بگذارد، به احتمال فراوان شاهد رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به 7 هزار دلار خواهیم بود. در نقطه‏‌ی مقابل هم، در مورد احتمال کاهش قیمت بیت کوین، این سناریو وجود دارد که قیمت بیتکوین در بعید‏ترین حالت تا 6 هزار و 300 دلار کاهش داشته باشد.

البته همانطور که گفته شد، پیش‌بینی می‏‌شود که قیمت این ارز دیجیتال، زیاد دچار تغییرات نشود و اگر تغییراتی نیز صورت گیرد، پیش‏‌بینی می‌‏شود که این تغییرات بیش‏تر در جهت مثبت صورت گیرد. حال باید منتظر ماند و دید که بیت کوین، کدام یک از دو سناریوی موجود را عملی خواهد کرد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.