پیروزی بیت کوین بر نوسانات شدید اخیر و بهبود قیمت آن نشانه چیست؟

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین دوباره به محدوده بالای سطح کلیدی 6,000 دلار نزدیک شد. جالب است بدانید برخلاف صحبت‌های منفی بافان، طی روزهای گذشته چندین بار شاهد بروز چنین اتفاق‌ها و بهبود قیمت ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. اخیرا بسیاری از منتقدان ارزهای دیجیتال بیان کردند که به وجود آمدن ویروس کشنده کرونا و شیوع روز افزون آن خطر بزرگی برای رمزارزها محسوب می‌شود.

نقش کرونا در سیستم‌های مالی دنیا

بازگشت قیمت بیت کوین به این نکته اشاره دارد که نوسانات جزو جدایی ناپذیر هر بازار مالی مخصوصا دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند. برخی از کارشناسان معتقدند حتی پس از این اتفاق ممکن است وضعیت بازار بیت کوین در موقعیت بهتری قرار بگیرد. برای جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا و  همچنین برای قطع زنجیره انتشار این ویروس، بسیاری از افراد جامعه در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و همین موضوع سبب شده بسیاری از مردم شغل خود را از دست بدهند. ضعف سیستم‌های مالی متمرکز بیش از پیش آشکار شده و بیشتر مردم به سمت بازارهای مالی غیرمتمرکز مثل کریپتوکارنسی روی آورده‌اند.

هفته پر نوسان ارز دیجیتال بیت کوین

در تاریخ 12 مارس سال جاری میلادی قیمت بیت کوین به محدوده زیر 4,000 دلار رسید. از طرفی عوامل تاثیرگذار بر روند صعودی قیمت بیت کوین هم در این بازه زمانی به چشم نمی‌خورد. در همین حین صرافی بزرگ بیتمکس ( BitMEX ) هم مورد حمله هکرها قرار گرفت و 750 میلیون دلار از سرمایه این صرافی در عرض چند دقیقه از بین رفت. این عوامل سبب شد فضای بازار ارزهای دیجیتال متشنج شود.

بازار بیت کوین

همه ما می‌دانیم که بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر ریسک‌ترین بازارها محسوب شده و نوسانات بسیار زیادی دارد. یک هفته پر نوسان ماه مارس در حقیقت یک روز دیگر در سرزمین هیجان انگیز کریپتو بود. از طرفی در دنیای واقعی هم بازارهای مالی به هیچ وجه در وضعیت مناسبی قرار نداشتند. استادهای مالی بزرگ جهان روزهای کابوس‌وار خود را با تعجب تمام سپری کرده و به سرمایه از دست رفته خود فکر می‌کردند. آن‌ها به دنبال مکانی برای آرامش گرفتن و حفظ سرمایه باقی مانده خود بودند. طبیعی است که برای این کار هیچ جای دیگری مطمئن‌تر از بازار کریپتوکارنسی پیدا نکردند.

ارزهای دیجیتال همچنان پناهگاه امن سرمایه گذاران

ولی آن‌ها ناامید بودند چرا که فکر می‌کردند بازار ارزهای دیجیتال هم قدرت خود را از دست داده است و روانشناسی بازار انبوه روش کارآمدی در این بازار نیست. اما موضوعی که وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال هرگز نمی‌تواند از لحاظ کمی و ارزش به صفر برسد. درست است که با توجه به شرایط بازار ممکن است نوسانات شدیدی در این بازر مالی شکل بگیرد ولی از منظر ریاضی همیشه امکان بازیابی و بهبود وجود دارد.

در اوایل هفته جاری بازارهای آتی پاکسازی شد و اوضاع به حالت عادی بازگشت. نقدینگی به بازار بازگشت و همه منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به 10,000 دلار هستند. سرمایه‌گذاران بسیار زیادی هنوز هم به بازار ارزهای دیجیتال اعتماد کامل دارند و همچنان از ارزهای دیجیتال به عنوان پناهگاه امن برای حفظ دارایی خود استفاده می‌کنند.

منبع: ZyCrypto

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.