پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارتباط بین توییت‌های منتشر شده و ارزش بازار بیت کوین

ارتباط بین توییت‌های منتشر شده و ارزش بازار بیت کوین

تعداد توییت‌های مربوط به بیت کوین بسیار بیشتر از تعداد توییت‌های آلت کوین ها است و جالب است بدانید که به نظر می‌رسد ارتباطی بین تعداد توییت‌های منتشر شده و رتبه ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار وجود دارد.

با اینکه افزایش انتشار توییت‌های مربوط به بیت کوین تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد، اما دلیل چنین موردی مسلما خیلی بیشتر از چیزی است که اغلب مردم تصور می‌کنند. می‌توان گفت با اینکه محبوبیت بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا سبب افزایش تعداد پست‌های توییتری این رمز ارز شده است ولی نقش آن در سهم بازار را نمی‌توان نادیده گرفت.

تسلط 65 درصدی بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

در تاریخ 26 می تعداد توییت‌های مربوط به بیت کوین به 26,778  عدد رسید و این در حالی است که مجموع تعداد توییت‌های 6 رمز ارز دیگر از جمله اتر، ریپل، لایت کوین، تزوس، ایاس و چین لینک به 13,000 عدد رسید. بنابراین می‌توان گفت بیت کوین 68 درصد از توییت‌های منتشر شده را از آن خود کرده است. از طرفی طبق داده‌های به دست آمده از کوین مارکت کپ، 65.7 درصد از مقدار کل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز در اختیار بیت کوین است.

ارزش بازار(Market Capitalization)  یک ارز دیجیتال در حقیقت به مجموع ارزش روز آن ارز گفته می‌شود. البته بیت کوین در طول تاریخ پیدایش خود همیشه اینقدر از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص نداده است. برای مثال در تاریخ ژانویه سال 2018 سهم بازار بیت کوین از این بازار مالی 32 درصد بوده است.

این شباهت بین تعداد توییت‌های منتشر شده و ارزش بازار هر ارز دیجیتال موضوع جالبی است. ارز دیجیتال اتریوم با ارزش بازار 8.4 درصدی خود 17 درصد از توییت‌های منتشر شده را در اختیار خود دارد. در حالی که ریپل با در اختیار داشتن 8 درصد تعداد توییت‌های منتشر شده 3.5 درصد از ارزش این بازار مالی را به خود اختصاص داده است.

بیت کوین

تعداد توییت‌های منتشر شده بیت کوین پس از سقوط قیمت این ارز دیجیتال در ماه مارس روز به روز با افزایش روبه‌رو شد. این در حالی است که در حال حاضر تعداد توییت‌های مربوط به آلت کوین‌ها به کمترین مقدار خود طی چند سال اخیر رسیده است.

کاهش تعداد توییت‌های هاردفورک

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که به مقایسه هاردفورک‌های بیت کوین می‌پردازیم. بیت کوین کش در تاریخ 26 می با ارزش بازار 1.7 درصدی 2.4 درصد از حجم توییت‌های منتشر شده را از آن خود کرده است.

بیت کوین اس وی نیز با ارزش بازار 1.4 درصدی 0.2 درصد از توییت‌های منتشر شده را در اختیار دارد.

طبق گزارش کوین تلگراف معاملات بیت کوین کش نسبت به بیت کوین در کمترین میزان خود قرار دارد. از لحاظ نرخ هش نیز بیت کوین همچنان در رتبه اول قرار دارد. نرخ هش بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی به ترتیب برابر است با

80، 3.9 و 1.7 کویینتیلون هش در ثانیه.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.