چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
آیا بیت کوین بلاخره سطح 10,000 دلار را خواهد شکست؟

آیا بیت کوین بلاخره سطح 10,000 دلار را خواهد شکست؟

امروز ارز دیجیتال بیت کوین شمع قیمت ماه می خود را می بندد. تحلیلگران معتقدند بسته شدن این شمع تاثیر بسیار زیادی بر چگونگی حرکت قیمت آن در روزهای آینده خواهد داشت.

تحلیلگران اخیرا سطحی را مشخص کردند که ارز دیجیتال بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید شمع نمودار ماهانه خود را در بالای این محدوده ببندد.

سطوح قیمت کلیدی

طبق گفته‌های اریک تیس (Eric Thies)، معامله‌گر و تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال بسته شدن شمع نمودار ماهانه بیت کوین در محدوده بالای کانال نزولی شکل گرفته ( پس از رسیدن به سطح 20,000 دلار ) بسیار هیجان انگیز و باورنکردنی خواهد بود. در حال حاضر این خط روند در محدوده 9,300 دلار قرار داشته و قیمت فعلی بیت کوین نیز در بالای این محدوده قرار دارد.

تیس همچنین معتقد است که محدوده زیر سطح 9,000 دلار از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و یک سطح مقاومت قدرتمند نیز در سطح 10,000 دلار تشکیل شده است.

از طرفی این را در نظر داشته باشید که ممکن است در مسیر صعودی قیمت بیت کوین به سمت بالاتر از محدوده 10,000 دلار، با یک فشار فروش قوی در محدوده 10,000 تا 10,300 دلار روبه رو شویم.

این نمودار توسط یکی از معامله‌گران برتر ارزهای دیجیتال منتشر شده است که سطوح مقاومت و حمایت کلیدی را نشان می‌دهد.

قیمت بیت کوین

این نمودار و داده‌های اوردر بوک ( Order Book ) متعلق به صرافی بیتفینکس طبق پیش بینی‌های گذشته با یکدیگر همبستگی دارند.

دفتر سفارش اکسچنج ها (order book) ابزاری است که فهرست همزمان سفارش های یک دارایی خاص را به تصویر می‌کشد و نشان دهنده علاقه خریداران و فروشندگان و همچنین نمایی از عرضه و تقاضای آن دارایی می‌باشد.

همانطور که در این نمودار مشاهده می‌کنید یک افزایش قیمت در ماه مارس و چندین کاهش قیمت طی دو ماه گذشته پیش بینی شده بود. بنابراین می‌توان گفت اگر تاریخ تکرار شود ارز دیجیتال بیت کوین بار دیگر به سطح مقاومت قدرتمند 10,100 دلاری خود خواهد رسید.

از بین رفتن مقاومت‌ها

در حالی که بیت کوین بیشتر اوقات خود را طی چند روز گذشته در سطح 9,500 دلار سپری کرده است اکثر کارشناسان این عرصه بر این باورند ارزشمندترین رمز ارز دنیا موفق به پشت سر گذاشتن سطوح مقاومت خواهد شد.

از آنجایی که ارز دیجیتال اتریوم هم با افزایش قیمت 10 درصدی روزانه خود طی شبانه روز گذشته سبب خوشحالی دارندگان این رمز ارز شده است برخی معتقدند افزایش قیمت اتریوم تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین خواهد داشت.

 

منبع: bitcoinist

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.