پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
تاثیر بسته شدن شمع قیمت ماهانه بیت کوین بر جهت حرکت آن

تاثیر بسته شدن شمع قیمت ماهانه بیت کوین بر جهت حرکت آن

پس از پشت سر گذاشتن یک هفته نسبتا دلپذیر دیگر، ارز دیجیتال بیت کوین روز گذشته شمع قیمت ماهانه خود را بست. چگونگی بسته شدن این شمع برای تعیین جهت قیمت این ارز دیجیتال طی روزهای آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کارشناسان صنعت کریپتو این موضوع را به عنوان یک رویداد تکنیکال بسیار مهم در تحلیل قیمت در نظر می‌گیرند.

خبر خوب دیگر برای گاوها اینکه خوشبختانه بیت کوینِ همیشه قدرتمند موفق شد این شمع را در محدوده بالایی یک سطح مقاومت کلیدی ببندد که این موضوع می‌تواند پتانسیل افزایش قیمت این دارایی را بیشتر کند.

بسته شدن شمع ماهانه بالای سطح 9,360 دلار

قبل از بسته شدن شمع قیمت ماهانه بیت کوین، تحلیلگران سطح 9,000 دلار را به عنوان یک سطح مهم در نظر می‌گرفتند.

یکی از اسکالپرهای این بازار مالی ساعاتی قبل از بسته شدن شمع قیمت ماهانه بیت کوین نمودار زیر را منتشر کرده و توجه سرمایه‌گذاران را به اهمیت سطح 9,360 دلار جلب کرد.

اسکالپرها کسانی هستند که مایل هستند در تایم فریم‌های خیلی کوتاه مثل تایم یک دقیقه‌ای معامله کنند و مهم‌ترین هدف آن‌ها کسب سودهای کوچک در بازار،ضمن رعایت نسبت سود به زیان است.

به گفته وی سطح 9,360 دلار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به دلیل اینکه کندل ماهانه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین برای حدود 12 ماه در بالای آن بسته نشده است. وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد که عدم موفقیت بیت کوین در بستن این شمع، قیمت آن را به سمت سطوح 6,000 یا حتی 3,000 دلار هدایت خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

رالی افزایش قیمت بیت کوین، به زودی!

شایان ذکر است در سه ماه سوم و چهارم سال گذشته کندل ماهانه قیمت بیت کوین بارها در زیر سطح 9,360 دلار بسته شد که این اتفاق افت قیمت 6,000 دلاری این ارز دیجیتال را در پی داشت. در اوایل سال جاری نیز عدم موفقیت شمع قیمت بیت کوین برای دستیابی به بالای این سطح منجر به سقوط قیمت و رسیدن آن به سطح 3,700 دلار شد. البته ناگفته نماند که شرایط اقتصادی حاکم بر کل جهان پس از شیوع ویروس کرونا نیز یکی از عوامل فانتدامنتال این سقوط قیمت محسوب می‌شود.

با اینکه تحلیلگران بر این باورند بسته شدن شمع قیمت بیت کوین در بالای محدوده 9,360 دلار سرعت رالی افزایش قیمت بیت کوین را افزایش خواهد داد، برخی عوامل بنیادی نیز در جهت قیمت و همچنین سرعت افزایش قیمت این ارز دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش‌های اخیر شرکت تحلیلی گلسنود ( Glassnode ) حاکی از آن است که حدود 60 درصد از بیت کوین‌های در گردش بیش از یک سال است که منتقل نشده‌اند. این موضوع تمایل زیاد سرمایه‌گذاران را برای هودل کردن ( نگه داشتن سرمایه و ترید نکردن ) بیت کوین نشان می‌دهد.

آخرین باری که بازار بیت کوین شاهد چنین وضعیتی بود مربوط می‌شود به سال 2017 و شروع بازار گاوی این ارز دیجیتال و افزایش قیمت 2,000 درصدی آن که سبب شد قیمت بیت کوین طی یک سال از 1,000 دلار به  20,000 دلار برسد.

عوامل فاندامنتال موثر بر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

از طرفی وضعیت روابط کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا با اجرای قانون جدید امنیتی برای منطقه هنگ کنگ رو به وخامت گذاشته است.

اگر چه فرضیه چنین قانونی مبارزه با رشد تروریسم بوده است اما مقامات ایالات متحده و سایر کشورهای جهان آن را تهدیدی علیه دموکراسی و استقلال هنگ کنگ می‌دانند.

با انتشار این خبر یوان چین ارزش خود را از دست داد و این موضوع سبب شد بار دیگر بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن برای جلوگیری از ارزش دارایی سرمایه‌گذاران وارد میدان شده و جایگاه خود را بیش از پیش تحکیم کند.

منبع: bitcoinist

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.