کاهش 10 درصدی سختی شبکه بیت کوین و بازگشت ماینرها!

کاهش 10 درصدی سختی شبکه بیت کوین و بازگشت ماینرها!

چند هفته گذشته این ترس وجود داشت که ماینرهای بیت کوین دست از استخراج این ارز دیجیتال بکشند. از طرفی روند تولید بیت کوین کندتر شده و هرینه‌های کارمزد نیز افزایش پیدا کرده بود. همچنین با سومین هالوینگ ارز دیجیتال بیت کوین درآمد ماینرها 50 درصد کاهش یافت.

سختی شبکه بیت کوین پس از هالوینگ

پس از هالوینگ ماه می ارز دیجیتال بیت کوین، مت دی‌سوزا (Matt D’souza)، مدیرعامل بلاک‌ور سولوشنز (Blockware گفت که 30  درصد از استخراج کنندگان بیت کوین در معرض خطر کاپیتولاسیون شدید قرار دارند. با کاهش پاداش استخراج هر بلوک از شبکه بیت کوین این پیش بینی به واقعیت پیوست.

ارز دیجیتال بیت کوین

اما پس از تنظیم سختی شبکه بیت کوین به نظر می‌رسد بار دیگر استخراج کنندگان وارد میدان شده‌اند.

به طور طبیعی پس از استخراج هر 2016 بلاک که تقریبا دو هفته طول می‌کشد، سختی شبکه بیت کوین به طور اتوماتیک تنظیم می‌شود. پروتکل بیت کوین برای اطمینان پیدا کردن از اینکه بلاک ها تقریبا هر 10 دقیقه یکبار استخراج می‌شوند، سختی شبکه را در یک حد ثابتی نگه می‌دارد.

در تاریخ 4 ژوئن تنظیم سختی شبکه بیت کوین منجر به کاهش -9.29 درصدی این مقدار شد. این تنظیم سختی، چهارمین تنظیم منفی بزرگ تجربه شده از شروع سال جاری بوده است.

در پاسخ به تنظیم سختی شبکه بیت کوین، استخراج کنندگان دوباره دستگاه‌های ماینر خود را روشن کردند.

رافائل شولتز کرفت ( Rafael Schultze-Kraft ) یکی از مدیران ارشد گلسنود ( Glassnode ) نمودار زیر را در تاریخ 6 ژوئن به اشتراک گذاشت.

شبکه بیت کوین

همانطور که در این نمودار می‌بینیم طی 24 ساعت گذشته بلاک‌های استخراج شده توسط ماینرها با افزایش روبه ررو بوده است.

بازگشت ماینرها و قیمت بیت کوین

در این نمودار می‌بینیم که برای سه بار 12 بلوک در مدت زمان یک ساعت استخراج شده‌اند. روز گذشته تعداد 14 بلوک تنها در عرض یک ساعت استخراج شده‌ است.

تحلیلگران شروع به کار دوباره ماینرها را عامل مثبت و تاثیر گذاری روی قیمت بیت کوین دانستند.

این موضوع نشان می‌دهد که خطر کاپیتولاسیون استخراج کنندگان مانند قبل این جامعه را تهدید نمی‌کند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کاپیتولاسیون استخراج کنندگان سبب شد در ماه دسامبر سال 2018  قیمت بیت کوین از 6,000 دلار به 3,150 دلار برسد.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد علی رغم افزایش تعداد بلوک‌های استخراج شده، ماینرها همچنان به جمع‌آوری بیت کوین ادامه می‌دهند. آن‌ها با نگهداری و عدم فروش سکه‌های خود فشار فروش وارد شده به بازار را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

منبع: bitcoinist

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.