سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
بانک مرکزی چین بیت کوین را موفقیت آمیزترین پروژه بلاک چین خواند

بانک مرکزی چین بیت کوین را موفقیت آمیزترین پروژه بلاک چین خواند

معاون سابق بانک مرکزی چین وو شیاولینگ ( Wu Xiaoling ( طی آخرین مصاحبه خود با رسانه‌های محلی اظهار داشت که تا کنون بیت کوین موفق‌ترین پروژه‌ای است که از تکنولوژی بلاک چین استفاده کرده است.

با وجود مواضع ضد کریپتو و عدم تمایل دولت برای تنظیم قوانین مربوط به ارزهای رمز نگاری شده، بانک مرکزی چین و سایر مقامات عالی‌تر در تلاشند بار دیگر آگاهی و شناخت عمومی درباره پدیده نوظهور بیت کوین را افزایش دهند.

معاون رئیس بانک مرکزی چین موفقیت بیت کوین را تحسین کرد

وو شیاولینگ که یک چهره برجسته در صنعت مالی و نظارتی چین می‌باشد هم به جمع کسانی پیوست که پیشرف بیت کوین را تصدیق کرده‌اند. وی با اشاره به موفقیت تجاری این پروژه گفت فناوری بلاک چین به لطف شبکه بیت کوین پیشرف غیر منتظره‌ و هیجان انگیزی را تجربه کرده است و قطعا موفق‌ترین پروژه آن از لحاظ نوآوری در آینده خواهد بود.

بلاک چین

وی در ادامه گفت دولت ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان درصدد افزایش اطلاعات خود حول این فناوری هستند. بیت کوین با ماهیت مستقل و غیر متمرکز خود سهم به خصوصی در بازارهای کاربر محور از آن خود کرده است. شیاولینگ همچنین اظهار کرد با وجود تمام نبوغی که در خلق بیت کوین به کار رفته است، بازار این ارز دیجیتال محدود به حوزه ارز خصوصی است.

وی در ادامه بیان کرد محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر شده است و جهان به سمت دیجیتالی شدن ارزهای فیات قدم برمی‌دارد و باید این ارزها را وارد سیستم مالی موجود کرد. تامین مالی در تجارت، سرمایه‌گذاری یا معاملات فرامرزی اگر بر بستر بلاک چین انجام شوند بسیار امن‌‌تر، شفاف‌تر و معتبرتر خواهند شد.

بی‌ثباتی قیمت مانع پیش روی بیت کوین

البته یکی از کارمندان بانک مرکزی چین در مورد کمبودهایی که بیت کوین به عنوان جایگزین فیات در یک کشور با آن روبه رو است گفت این ارز دیجیتال از لحاظ قیمت و ارزش فاقد ثبات است.

وی افزود بی ثباتی بیت کوین همان چیزی است که مانع از حمایت دولت برای جایگزینی احتمالی این ارز دیجیتال با فیات در نظر گرفته می‌شود.

اگرچه ارزهای مجازی در آینده تا حد زیادی بر رفتارهای اجتماعی تأثیر خواهند گذاشت، اما بدون وجود یک چارچوب قوی و چشم انداز بالغ، قادر به جانشینی ارزهای فیات نخواهند بود. در حال حاضر ما به مدیریت بهتر زیرساخت‌های مالی که زیربنای ارزهای مجازی مانند بیت کوین احتیاج داریم.

 

منبع: cryptopolitan

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.