هودل شدن 11.4 میلیون بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلند مدت این ارز دیجیتال!

هودل شدن 11.4 میلیون بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلند مدت این ارز دیجیتال!

11.4 میلیون بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلند مدت هولد می‌شود و این موضوع سبب کاهش 20 درصدی مقدار کل بیت کوین های قابل معامله در بازار  شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از چین آنالیسس ( Chainanalysis ) بخش عمده‌ای از بیت کوین‌های قابل معامله در بازار در اختیار سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت قرار دارد و می‌توان گفت سرمایه‌گذاران بلند مدت حدود 60 درصد از مقدار کل سکه‌های دنیا را در اختیار دارند.

قیمت بیت کوین

طلای دیجیتال

طبق بررسی‌های این شرکت، محدودیت منابع عرضه بیت کوین، این ارز دیجیتال را مانند طلا کمیاب کرده و به آن لقب طلای دیجیتال داده است. با این حال در حال حاضر حدود 3.5 میلیون بیت کوین موجود و در گردش در بازار، قیمت این ارز دیجیتال را تعیین می‌کنند.

اما بیت کوین، این طلای دیجیتال توسط یک بازار تجاری فعال برای فعالیت تریدرهای علاقمند به این عرصه پشتیبانی می‌شود. 3.5 میلیون بیت کوین که در این بازار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرتد با توجه به نسبت تقاضا، نقش اصلی در تعیین قیمت این ارز دیجیتال را بازی می‌کنند.

این بررسی در ادامه کسانی را که هرگز بیش از 25 درصد از دارایی‌های خود را به فروش نرسانده‌اند، سرمایه‌گذاران بلند مدت معرفی کرده و خاطر نشان می‌کند که چنین کاربرانی دارایی‌های خود را برای چندین سال نگه داشته و هیچ خرید و فروشی انجام نداده‌اند.

340,000 تریدر هفتگی

بزرگترین و معروف‌ترین شرکت تحلیل و آنالیز بلاکچین، چین آنالیسس، با نجزیه و تحلیل بیشتر بخش عرضه بیت کوین دریافت اگرچه 96 درصد از تراکنش‌های انجام شده توسط نریدرهای خرده فروشی صورت می‌پذیرد، اما بخش عمده حجم تراکنش‌های این ارز دیجیتال را متخصصان حرفه ‌ای این بازار در اختیار دارند.

کاربرانی که با مبالغی کمتر از 10,000 دلار بیت کوین وارد این بازار مالی می‌شوند نیز معامله‌گران خرده فروشی نامیده می‌شوند. با اینکه اندازه این جامعه بسیار بزرگ بوده و 96 درصد از کل نقل وانتقالات انجام شده در بازار توسط آن‌ها انجام می‌شود، اما وظیفه تامین نقدینگی بازار به عهده معامله‌گران حرفه‌ای و علاقمند قرار داشته و تقریبا 85 درصد از کل ارزش بیت کوین ارسال شده به صرافی‌ها متعلق به این گروه است.

تحقیقات این موسسه محبوب همچنین مشخص کرد در سال 2020 بیشترین تعداد معامله‌گرانی که به صورت هفتگی در بازار حضور داشتند، 340,000 نفر بودند.

خرید بیت کوین

از طرفی حدود 60 درصد از مقدار کل بیت کوین‌ های قابل عرضه در بازار در اختیار پلتفرم‌های معاملاتی مجاز ارزهای دیجیتال قرار دارند. جالب است بدانید صرافی کوین بیس ( Coinbase ) به تنهایی نزیک به 1 میلیون بیت کوین در اختیار دارد.

ارز دیجیتال بیت کوین

این بررسی همچنین نشان داد که حدود 3.7  میلیون بیت کوین تا کنون گم شده است و به احتمال زیاد 1.1 میلیون بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شده است.

نقش پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال طی چند سال اخیر بیش از پیش پررنگ‌تر شده است. این موضوع می‌تواند سبب تقویت شدن دیدگاه کسانی شود که معتقدند فضای ارزهای دیجیتال هم فضای متمرکز است.

منبع: Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.