چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارزهای دیجیتال

تاثیر رفتار سرمایه گذاران و ارز دیجیتال جدید

ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال

تقریباً چند سال است که از پیدایش و توسعه‏‌ی اولین ارز دیجیتال می‏‌گذرد. از آن زمان به بعد، تا مدتی طولانی شاهد حضور ارزهای دیجیتال زیادی در بازار نبودیم که به یکباره با با ارزش شدن برخی از ارزهای دیجیتال، تعداد زیادی ارزهای دیجیتال جدید وارد بازار شدند و خواستار گرفتن سهمی از سهام ارزشمند بازار ارزهای دیجیتال گشتند. در واقع بسیاری از شرکت‏‌ها در پشت ایجاد ارزهای دیجیتال جدید هستند که اکثر این پیدایش‏‌های جدید را می‌‏توان در ارتباط با کسب سود و درآمد از بازار ارزهای دیجیتال دانست.

به طوری که شرکتی در مورد یک پروژه‌‏ی ایجاد ارز دیجیتال جدید سرمایه‌‏گذاری می‏‌کند و با پیاده‌‏سازی استارتاپ‌‏ها و پروژه‏‌های مختلف حول این ارز دیجیتال سعی در کسب سود و درآمد قابل توجهی دارد که در بیش‏تر موارد هم این شرکت‌‏ها، موفق به کسب چنین درآمدهایی می‌‏شوند. البته در برخی موارد هم هدف ایجاد و پیدایش ارزهای دیجیتال جدید در بازار، تنها به کارگیری و استفاده از قابلیت‌‏های منحصربفردی است که قرار است این ارزهای دیجیتال جدید برای افراد ارائه دهند. در کل می‏‌توان نتیجه گرفت که دلایل متفاوتی برای پیدایش و ظهور ارزهای دیجیتال، می‏‌توان در نظر گرفت. ولی سوال اینجاست که آیا پیدایش تا این حد بالا از ارزهای دیجیتال جدید در بازار، به نفع بازار و سرمایه‏‌گذاران است؟ یا این که هیچ تأثیر و ارتباطی بین این دو مورد وجود ندارد!!!

اهداف پیدایش ارزهای دیجتال جدید

باید گفت که هر ارز دیجیتال با پیدایش و ظهور خود در بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان یک پروژه‏‌ای شناخته می‌‏شود که مالکان آن قصد دارند که با تمام وجود تلاش کرده و آن را به موفقیت برسانند، لذا در این راستا پول و سرمایه‏‌ی زیادی را وارد می‏‌کنند که در واقع می‏‌توان گفت که این پول و سرمایه، به طور مستقیم وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌‏شود در نتیجه این پروسه و روند سرمایه‏‌گذاری به نفع بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

در عین حال اگر از نگاه و منظر سرمایه‏‌گذاران به این مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌‏شویم که سرمایه‏‌گذاران هم می‏‌توانند با اتخاذ استراتژی‏‌های خرید و فروش مناسب، نسبت به خرید به موقع ارزهای دیجیتال نوظهور در بازار اقدام کرده و در نتیجه در آینده و با اوج گرفتن و با ارزش‏تر شدن این ارزها، می‌‏توانند به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنند. لذا پیدایش ارزهای دیجیتال جدید در بازار، می‏‌تواند هم به سود تولید کننده‏‌ی این ارزهای دیجیتال بوده و هم این که باعث سود بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌‏گذاران این بازار شود.

البته اگر از منظر دیگری به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می‏‌شویم که ایجاد و پیدایش ارزهای دیجیتال جدید می‏‌تواند از نکته‏‌ای باعث ایجاد تأثیرات منفی در بازار ارزهای دیجیتال شود. چرا که با وارد شدن ارز دیجیتال جدید در بازار و قدرت گرفتن این ارز دیجیتال، از قدرت ارزهای برتر موجود در بازار کاسته شده و باعث افت قدرت‏‌های برتر بازار می‏‌شود و این حالت سناریوی‌‏ای است که هیچگاه بازار ارزهای دیجیتال راضی به اتفاق آن نمی‌‏باشد. لذا نتیجه‏‌گیری می‌‏شود که ایجاد ارزهای دیجیتال هم می‏‌تواند همراه با سود باشد و هم این که باعث ایجاد ضرر گردد، لذا باید تعادل بین این دو حالت را برقرار نمود تا در کل بازار ارزهای دیجیتال به سود و موفقیت بیش‏تری دست یابد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.