ارزهای دیجیتال در تایلند

استفاده از فناوری بلاک چین در تایلند

تایلند در نظر دارد از فناوری بلاک چین برای پرداخت‎های بین المللی و کاهش تخلفات مالی استفاده نماید.

ارزهای دیجیتال در تایلند

در حال حاضر کم‏تر کسی وجود دارد که با مقوله‌‏های فناوری بلاکچین و ارز دیجیتال آشنا نباشد که دولت‏‌ها و بانک‌‏ها نیز از این قاعده مستثنی نمی‏‌باشند. ولی عکس العمل برخی از دولت‌‏ها و بانک‌‏های مرکزی نسبت به بحث استفاده و توسعه‌‏ی تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال متفاوت می‌‏باشد. به هر دلیلی برخی با این تکنولوژی و نوآوری موافق بوده و برعکس برخی نیز به طور کامل با استفاده و توسعه‌‏ی آن مخالف هستند در عین حال گروهی هم نسبت به این تکنولوژی، بی‎تفاوت می‌‏باشند. در این بین کشور تایلند از جمله کشورهایی است که با آغوش باز از تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال استقبال کرده و شرایط و محیط را طوری فراهم آورده تا این تکنولوژی‌‏ها به راحتی بتوانند راه پیشرفت و توسعه‌‏ی خود را در پیش گیرند.

در این راستا، اخیراً اخبار مختلفی نسبت به فعالیت‌های مثبت کشور تایلند در بازار ارز دیجیتال و توسعه‌‏ی فناوری بلاک چین به گوش می‏‌رسد. بر اساس خبرهای قبلی منتشر شده این کشور قصد داشت تا از طریق ائتلافی اقتصادی، یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین به وجود آورد و با این کار از خروج سرمایه‎های درون کشور به خارج جلوگیری کرده و پلتفرمی را برای فعالیت تجاری مردم خود در زمینه ارز دیجیتال فراهم آورد. حال این کشور کار توسعه و پیشرفت در این زمینه را یک قدم جلوتر برداشته و قصد دارد تا با استفاده از توسعه‌‏ی فناوری بلاک چین نسبت به استفاده از این تکنولوژی در درون فعالیت‌‏های مالی و پرداخت‌‏های بین المللی صورت گرفته استفاده نماید.

سیاست کشور تایلند درخصوص ارز دیجیتال

در این راستا در اجلاس تجاری آسیایی ” Bloomberg ” که در تاریخ 12 ژولای برگزار شد، آقای دکتر ” Veerathai Santiprabhob ” به عنوان رئیس بانک تایلند (Bank of Thailand (BoT)) این چنین بیان نمود که بانک تایلند قصد دارد در پی استفاده در فعالیت‎های تجاری و عملیاتی مختلف، استفاده و کاربرد فناوری بلاک چین را توسعه دهد. بر این اساس بانک تایلند بیش‏تر قصد دارد از تکنولوژی بلاک چین برای شفاف‎تر نمودن تراکنش‏‌های مالی صورت گرفته داخلی و خارجی و نظارت هر چه بیش‏تر بر این تراکنش‌‏ها از این تکنولوژی استفاده نماید. در واقع این بانک قصد دارد که تسلط خود را نسبت به فعالیت‏‌‏های مالی انجام شده افزایش دهد و راه را برای تخلفات مالی صورت گرفته بسته نگه دارد.

از جمله این که بیش‏تر این تخلفات در حوزه‏‌ی انتقال‌‏های مالی بین المللی صورت می‌‏گیرد و برخی از افراد قصد دارند از طرق مختلف سرمایه‏‌های غیر‌قانونی خود را از کشور خارج کرده و به نوعی مرتکب عمل پول‌شویی شوند که بانک تایلند امیدوار است با پیاده سازی فناوری بلاک چین و استفاده از امکانات و خدمات نظارتی و ردیابی این تکنولوژی، این چنین فعالیت‌‏هایی را تشخیص داده و به مقابله و برخورد با این فعالیت‌‏ها اقدام نماید.

فعالیت تایلند در حوزه ارز دیجیتال

البته این تنها فعالیت کشور تایلند در زمینه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین نبوده و نخواهد بود و این کشور قصد دارد تحت مدیریت بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال مخصوص به خود را وارد بازار نماید تا مردم و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، با استفاده از آن‏‌ها بتوانند تراکنش‌‏های مالی صورت گرفته بین خود را با قدرت و شفاقیت و امنیت بالاتری به انجام رسانده و از این ارز برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز استفاده نمایند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.