پیشبینی قیمت 5 رمز ارز برتر

پیش بینی قیمت 5 رمز ارز برتر در هفته جاری

تحلیل‌گران معتقدند احتمال ورود ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم به یک فاز تثبیت قیمت وجود دارد و این موضوع افزایش قیمت سایر آلت کوین‌ها را در پی خواهد داشت.

طی هفته جاری شاخص S&P500 با بهبود 100 درصدی روزانه خود، تمام ضرر و زیان‌های وارد شده به اقتصاد جهانی به واسطه  شیوع ویروس کووید-19 را جبران کرده و خبرساز شد.

اما  برخی معتقدند با توجه به شرایط کنونی، بازار سهام ایالات متحده بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. در حال حاضر به دنبال تصحیح قیمت قدرتمند ارزهای دیجیتال شاخص بافت(Buffett indicator) که یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازار است به 1.7  رسیده است. از طرفی نرخ بهره بانکی در کمترین سطح خود قرار داشته، دولت‌ها بسته‌های محرک اقتصادی خود را ادامه داده و بانک‌های مرکزی هم مبالغ هنگفتی را وارد بازار کرده‌اند.

اگرچه تعدادی از کارشناسان متخصص بر این باورند در حال حاضر شاهد تشکیل حباب در بازار هستیم، اما سقوط بازار سهام بعید به نظر می‌رسد.

نقشه قیمت ارز‌های دیجیتال
قیمت بیت کوین

سقوط بورس اوراق بهادار شاید بتواند منجر به کاهش قیمت بیت کوین شود ولی احتمال نمی‌رود که این کاهش قیمت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. به دلیل اینکه معامله‌گرانی که دارایی‌های خود را از بازار سهام خارج کرده‌اند به دنبال یک پناهگاه امن برای حفظ ارزش دارایی خود گشته و آن‌ها را وارد بازار ارزهای دیجیتال یا طلا خواهند کرد.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر پائول تودور جونز  و افزایش سرمایه‌گذاری‌های گری اسکیل نشان می‌دهد که معامله‌گران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به بیت کوین و ارزهای دیجیتال پناه آورده و از آن‌ها به عنوان سدی در مقابل تورم استفاده می‌کنند.

اما طی ماه‌های اخیر چندین آلت کوین عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان داده‌اند. در این قسمت قصد داریم روند قیمت چند رمز ارز برتر که پتانسیل رشد قیمت مناسبی را دارند تحلیل کنیم. با ما همراه باشید.

بیت کوین(BTC)

معامله‌گران ارز دیجیتال بیت کوین موفق شدند در تاریخ 17 آگوست قیمت این رمز ارز را به محدوده بالای سطح مقاومت12,304.37 دلاری هدایت کنند اما قادر به حفظ این سطح نبودند. در پی این رشد قیمت، معامله‌گران روزانه توانستند در تاریخ 18 آگوست به سود خوبی دست پیدا کنند. آن‌ها با فروش سکه‌های خود سبب رسیدن قیمت بیت کوین به شاخص میانگین متحرک 20 روزه در محدوده 11,568 دلار شدند.

نمودار قیمت ارز دیجیتال نم
نمودار قیمت بیت کوین

شاخص میانگین جهت دار یا ADX با قدرت در محدوده بالای نقطه 35 قرار دارد و اندیکاتورهای جهت‌دار مثبت و منفی در حال نزدیک شدن به هم هستند. شاخص میانگین متحرک 20 روزه هم در یک سطح صاف حرکت می‌کند که این موضوع به فعالیت قیمت بیت کوین در محدوده range-bound (محدوده بین خط حمایت و خط مقاومت ) طی روزهای آینده اشاره دارد.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به محدوده پایین شاخص میانگین متحرک 20 روزه هدایت کنند، احتمال کاهش قیمت به سمت محدوده 11,000  تا 11,900 دلار وجود خواهد داشت. در این صورت گاوها تمام تلاش خود برای دفاع از این سطح را به کار خواهند بست و اگر موفق شوند، احتمال تکرار رالی افزایش قیمت به سمت سطح 12,304.37 دلار افزایش خواهد یافت. فراموش نکنید که شکست دوباره این سطح افزایش قیمت بیشتر این ارز دیجیتال را به همراه خواهد داشت.

اگر نوسانات بازار باب میل خرس‌ها پیش رفته و قیمت بیت کوین به محدوده زیر سطح 10,900 دلار برسد، احتمالا سطح 10,400 دلار مقصد بعدی این رمز ارز خواهد بود. این نقطه یک سطح حمایت مهم محسوب شده و شکست نزولی در این سطح بازار را تا حد زیادی وارد فاز منفی خواهد کرد.

نمودار قیمت ساعتی بیت کوین
قیمت ساعتی بیت کوین

در نمودار 4 ساعته نیز اندیکاتورهای جهت‌دار مثبت و منفی و شاخص میانگین متحرک 20 روزه روندی نزولی داشته و به قدرت خرس‌ها اشاره دارند.  

ناگفته نماند که به احتمال زیاد سطح 11,000 دلار به عنوان یک سطح قدرتمند حمایتی ایفای نقش خواهد کرد و جهش قیمت قوی از این سطح منجر به نوسان قیمت بیت کوین در محدوده 11,000 تا 12,304 دلار خواهد شد.

اولین نشانه قدرت این رمز ارز با شکست صعودی در محدوده بالای شاخص میانگین متحرک 20 روزه پدیدار خواهد شد.

اتریوم(ETH)

ناتوانی گاوها برای نگه داشتن قیمت ارز دیجیتال اتریوم در بالای محدوده سطح حمایتی 415.634  دلار سبب کسب سود معامله‌گران روزانه شد و به دنبال آن قیمت بزرگ‌ترین آلت کوین دنیا به محدوده زیر شاخص میانگین متحرک 20 روزه(393 دلار) رسید.

پیش بینی قیمت اتریوم / تتر
قیمت روزانه اتریوم

سطح 366 دلار می‌تواند سطح حمایت بعدی در روند نزولی باشد. افزایش قیمت اتریوم از این سطح را می‌توان یکی از نشانه‌های حمایت گاوها از این سطح در نظر گرفت. شاخص میانگین متحرک  20 روزه نوسان زیادی نداشته و اندیکاتورهای جهت‌دار مثبت و منفی در حال نزدیک شدن به هم هستند که این موضوع را می‌توان یکی از نشانه‌های تعادل بین عرضه و تقاضای بازار این رمز ارز دانست.

قیمت اتریوم هم ممکن است طی روزهای آینده در محدوده بین 366 تا 446  دلار نوسان  داشته باشد. هر گونه شکست قیمت در سطوح بالای این محدوده می‌تواند منجر به افزایش قیمت شده و شکست نزولی در پایین این محدوده قیمت را به سمت سطح حمایتی 320 دلار سوق خواهد داد.

پیش بینی قیمت اتریوم / تتر
قیمت ساعتی اتریوم

اندیکاتورهای جهت‌دار مثبت و منفی در نمودار 4 ساعته در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و این موضوع اوضاع را حداقل برای مدت کم باب میل خرس‌ها تغییر خواهد داد. پیش از این، سطح 366  دلار به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل می‌کرد بنابراین انتظار می‌رود گاوها دوباره به شدت از این سطح حمایت کنند.

جهش قیمت قدرتمند از این سطح می‌تواند رالی افزایش قیمت دیگری به سمت سطح 415.634   دلار رقم بزند و در صورت شکست سطح حمایتی 366 دلار احتمال رسیدن قیمت به محدوده 320 دلار دور از انتظار نیست.

کازماس(ATOM)

شکست قیمت قدرتمند ارز دیجیتال کازماس در محدوده بالای سطح مقاومت 7.249 دلار می‌تواند قیمت این رمز ارز را به سمت سطوح بالاتر هدایت کند. شاخص میانگین جهت‌دار در بالای سطح 30 قرار داشته و اندیکاتور جهت‌دار مثبت بالاتر از اندیکاتور جهت‌دار منفی قرار دارد. این موارد را می‌توان از نشانه‌های قدرت گاوها در بازار این ارز دیجیتال در نظر گرفت.

پیش بینی قیمت کازماس / تتر
قیمت روزانه کازماس

اگر گاوها از قدرت کافی برای هدایت قیمت این رمز ارز به سمت محدوده بالای سطح 7.249 برخوردار باشند، سطوح 8.50  و سپس 10  دلار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

اما اگر فشار فروش وارد شده از سمت خرس‌ها قیمت این رمز ارز را به سمت محدوده پایین سطح 7.249  دلار هدایت کند، احتمال کاهش قیمت و رسیدن آن به سطح 6.604  دلار افزایش خواهد یافت. ولی در صورت شکسته شدن این سطح حمایت گاوها وارد بازار شده و کنترل اوضاع را به دست خواهند گرفت.

کاهش قیمت این ارز رمز نگاری شده و رسیدن آن به محدوده زیر 6.604  دلار سبب کاهش قدرت مومنتوم و رسیدن آن به سطح 5.423 دلار خواهد شد.

پیش بینی قیمت کازماس / تتر
قیمت ساعتی کازماس

همانطور که در نمودار 4 ساعته مشاهده می‌کنید پس از رسیدن قیمت به محدوده بالای سطح مقاومت 6.604 دلاری مومنتوم افزایش یافته است. شاخص میانگین متحرک 20 روزه روندی رو به رشد داشته و اندیکاتور جهت‌دار مثبت بیشتر از منفی است. شکست نزولی در محدوده زیر 7.249  دلار اولین نشانه کم شدن قدرت مومنتوم خواهد بود.

نئو(NEO)

حال و هوای این ارز دیجیتال نیز باب میل گاوها تغییر می‌کند. شاخص میانگین جهت‌دار بالای 57 بوده و شاخص میانگین متحرک 20 روزه روندی رو به رشد دارد. اما به نظر می‌رسد خرس‌ها قصد دارند قیمت این رمز ارز را به سطح 19.822 دلار برسانند.

پیش بینی قیمت کریپتو دات کام/ تتر
قیمت روزانه نئو

چنین چیزی ممکن است سبب اصلاح و رسیدن قیمت این رمز ارز به سطح حمایتی 16.72  دلاری شود.

اگر ارز دیجیتال نئو بتواند افزایش قیمت مناسبی از این سطوح تجربه کند، گاوها بار دیگر قیمت را به سمت سطوح 20.963 و 25.23 دلار هدایت خواهند کرد. اما اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به سمت محدوده پایین شاخص میانگین متحرک 20 روزه هدایت کنند مومنتوم قدرت خود را از دست خواهد داد.

نمودار قیمت ساعتی نئو
قیمت ساعتی نئو

اما در نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال می‌بینیم که خرس‌ها از سطح مقاومت 19.82 دلاری حمایت کرده و اوضاع را به نفع خود تغییر داده‌اند.

اگر این رمز ارز موفق به تجربه شکست صعودی از این سطح شود، گاوها بار دیگر قیمت را به سمت سطح مقاومت بالایی هدایت خواهند کرد. اگر این اقدام آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد، روند صعودی دیگری از سر گرفته خواهد شد.

از طرفی شکست نزولی به سمت محدوده پایین شاخص میانگین متحرک 20 روزه باعث کم شدن قدرت مومنتوم و رسیدن قیمت به محدوده حمایتی 15.64 تا 16.72  دلاری خواهد شد.

کریپتو دات کام(CRO)

قیمت ارز دیجیتال کریپتو دات کام با نماد اختصاصی CRO طی چند روز اخیر در محدوده 0.15 تا 0.17  دلار قرار داشت. تثبیت قیمت نزدیک سطوح مقاومتی نشانه مثبتی برای دارایی‌ها در نظر گرفته می‌شود و بیانگر این موضوع است که معامله‌گران رفتار عجولانه‌ای ندارند.

نمودار قیمت روزانه کریپتو دات کام
قیمت روزانه کریپتو دات کام

شاخص میانگین جهت‌دار بالای 31 بوده و اندیکاتور جهت‌دار مثبت بالای اندیکاتور جهت‌دار منفی قرار دارد. با اینکه معامله‌گران موفق شدند قیمت این رمز ارز را در تاریخ 21 آگوست به محدوده بالای سطح 0.17 برسانند، ولی قادر نبودند این سطح را حفظ کنند.

اما نکته مثبت این ماجرا در این است که خریداران این رمز ارز مانع از رسیدن قیمت به محدوده پایین شاخص میانگین متحرک 20 روزه شدند. در صورتی که کریپتو دات کام بتواند سطح 0.176 دلار را تاچ کند احتمال از سر گیری روند صعودی در نمودار قیمت افزایش خواهد یافت.

در این صورت قیمت هدف ابتدا سطح 0.191 و سپس 0.20 دلار خواهد بود. اما در صورتی که قیمت این ارز دیجیتال به محدوده زیر 0.153 برسد، چشم انداز صعودی فوق رنگ خواهد باخت.

پیش بینی قیمت کریپتو دات کام/ تتر
قیمت ساعتی کریپتو دات کام

حرکت شاخص میانگین متحرک 20 روزه در یک خط صاف به منزله تعادل میان خرس‌ها و گاوهای بازار این ارز دیجیتال است.

اما می‌توانیم شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را در نمودار قیمت مشاهده کنیم که می‌تواند یک شکست صعودی در بالای محدوده 0.176 دلار را در پی داشته باشد.

اولین نشانه ضعف این ارز دیجیتال با شکست نزولی در محدوده پایین خط روند پدیدار خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت این رمز ارز را به سمت سطوح حمایتی و کلیدی 0.153 دلار هدایت کند.

منبع: Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.