پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
نوسانات ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین

تحلیل نوسانات اخیر قیمت بیت کوین

نوسانات قیمت بیت کوین

ارزش بیت کوین در چند سال اخیر

شاید در چندین سال اخیر، بیت کوین و ارزهای دیجیتال ارزش چندان زیادی نداشتند و فقط به عنوان یک پروژه‏‌ی عملی وارد بازار شده بودند ولی هم‌اینک بیت کوین و ارزهای دیجیتال از جنبه‌‏های مختلفی، وارد زندگی بشر شده و افراد زیادی در حال فعالیت در حیطه‏‌ی ارزهای دیجیتال هستند.

برخی از افراد از طریق سرمایه‏‌گذاری با آن‌‏ها ارتباط دارند و برخی دیگر نیز برای حفظ ارزش پول و سرمایه‏‌ی خود وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌‏اند و افراد بسیار دیگری هم با انگیزه‏‌های متفاوتی وارد این بازار شده‌‏اند. حال با وجود این وابستگی‌‏ها، چشم و دل بسیاری از افراد به نوسانات ارزهای دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال دوخته شده است و افراد زیادی با جدیت تغییرات اخیر قیمت بیت کوین را دنبال می‌‏نمایند.

ولی در حقیقت، عملکرد بیت کوین در بازار ارز دیجیتال چگونه است و چه آینده‌‏ی قیمتی در روزهای آینده برای این ارز دیجیتال که بر سیر حرکتی قیمت کل بازار تأثیر گذار است، پیش‏‌بینی می‌‏شود. در ادامه قصد داریم به بررسی و تحلیل این موضوع بپردازیم.

شکوفایی دوباره‏‌ی بیت کوین

امروز 12 آگوست سال 2018 است و در حال حاضر بیت کوین با روزهای درخشان خود در سال پیش فاصله‌‏ی زیادی دارد و گویا دوست ندارد که آن روزها دوباره تکرار شوند ولی همه‏‌ی امید سرمایه‏‌گذاران بازار ارز دیجیتال در شکوفایی دوباره‏‌ی بیت کوین می‏‌باشد. قیمت بیت کوین در ابتدای امروز تقریباً در حدود 6 هزار و 300 دلار متغیر است و گاهی شاید افزایش قیمت بیت کوین هستیم و گاهی می‏‌بینیم که قیمت بیت کوین در حال کاهش است. در این شرایط مثل همیشه، دو سناریو برای تحلیل وجود دارد. یک سناریو برای حالت مثبت و یک سناریو‏ی دیگر برای حالت منفی قابل بیان است.

سناریوی مثبت درباره‌ی وضعیت کنونی بیت کوین

در ابتدا به بررسی و تحلیل سناریوی مثبت می‏‌پردازیم. در شرایط فعلی، بهترین سناریوی قابل پیش‌‏بینی این است که قیمت بیت کوین دارای افزایشی در حدود 200 دلار باشد و شاهد این امر باشیم که بیت کوین بتواند قیمت خود را در حدود 6 هزار و 500 دلار یا 6 هزار و 450 دلار برساند که افزایش این چنینی قیمت بیت کوین در این شرایط می‌‏تواند تکان روحی بسیار مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال باشد و شاهد افزایش قیمت، بیش‏تر ارزها در این بازار باشیم. ولی در شرایط فعلی احتمال وقوع یک سناریوی مثبت، از نظر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، زیاد محتمل نمی‏‌باشد و بیش‏تر افکار به این سمت است که احتمالاً دوباره شاهد کاهش قیمت بیت کوین باشیم.

سناریوی منفی درباره‌ی وضعیت کنونی بیت کوین

در سناریوی منفی موجود در بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌‏بینی می‌‏شود که قیمت بیت کوین از شرایط فعلی، فاصله‌‏ی چندانی نگیرد و قیمت آن حداکثر تا 6 هزار و 100 دلار کاهش داشته باشد و یا این که اندکی در بالا و پایین این رقم، شاهد نوسان قیمت بیت کوین باشیم ولی در حالت کلی این احتمال که قیمت بیت کوین به کمتر از 6 هزار دلار برسد، زیاد از طرف کارشناسان ارزهای دیجیتال، پیش‏‌بینی نمی‌‏شود.

وابستگی برخی کشورها به بیت کوین

این شرایط همگی در حالی در شرف اتفاق است که هم اکنون وابستگی کشورهایی مانند ترکیه در پی شرایط نابسامان اقتصادی به ارزهای دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین بسیار بیش‏تر از قبل شده است و خود این افزایش وابستگی می‏‌تواند باعث رشد ارزش و اعتبار بیت کوین در بازار شده و شاهد افزایش قیمت دوباره‌‏ی آن شویم. در کل می‏‌توان گفت که در یک برهه‏‌ی زمانی حساس از نظر قیمت بیت کوین قرار داریم و باید دید که بیت کوین در شرایط موجود و در روزهای آینده، چه عکس العمل‏‌هایی را در جهت تغییر قیمت، از خود نشان خواهد داد.

ذکر این نکته الزامی است که پیش‏‌بینی‏‌های صورت گرفته تنها بر اساس نظر کارشناسان این بازار بوده و در واقع هیچ کسی در هیچ زمانی نمی‌‏تواند به طور دقیق تغییرات قیمتی بیت کوین را به درستی تشخیص دهد، لذا این فقط خود زمان است که نتایج دقیق تغییرات را به ما نشان خواهد داد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.