تحلیل آن چین

تحلیل آن چین یا درون زنجیره ای چیست؟ – پادکست

تحلیل آن‌چین (On-Chain) یکی از حوزه نوظهور در دنیای تحلیل قیمت ارز دیجیتال است که به اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به معرفی مفهوم و نحوه تحلیل آن‌چین پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید!

پادکست نحوه تحلیل آن‌چین را بشنوید:

اگر شما اخبار و تحلیل‌ ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید حتما به اصطلاحاتی مانند داده‌های آن‌چین و تحلیل‌های درون ‌زنجیره‌ایی برخورد کردید.

تحلیل آنچین یا تحلیل بلاک‌چین یک حوزه نوظهوره که با بررسی فاکتور‌های بنیادی یا فاندامنتال رمزارزها به اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی و اقدام برای سرمایه‌گذاری بهتر کمک میکنه. برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم با این اپیزود از رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همونطور که گفتیم، تحلیل آنچین یا تحلیل بلاک‌چین یک حوزه نوظهوره که با بررسی فاکتور‌های بنیادی یا فاندامنتال رمزارزها به اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی و اقدام برای سرمایه‌گذاری بهتر کمک میکنه. با بسط و به‌کارگیری این ایده‌ها، معامله‌گران می‌تونن از اهرم اطلاعات و داده‌های عمومی بلاک‌چین استفاده کنن تا استراتژی‌های معاملاتی خودشونو ارتقا بدن.

شاید بشه گفت فرم غالب تحلیل‌های معاملات رمز ارز استفاده از نمودار حرکت قیمت باشه که بهش تحلیل تکنیکال هم میگن.

اما به‌کارگیری انبوهی از اطلاعات متعلق به بلاک‌چین‌های عمومی مثل بیت‌کوین و اتریوم میتونه به شما یک رویکرد خاص بده که محاله برای دارایی‌های سنتی داشت. در واقع تحلیل آن‌چین یک مکمل عالی برای سایر انواع تحلیل هست تا بشه بیشترین موفقیت را در کریپتوکارنسی به دست آورد.

کریپتوکارنسی اولین کلاس دارایی‌ هست که فعالیت سرمایه‌گذاران در اون از طریق بررسی کلان‌داده‌ها قابل جمع‌آوریه و دفتر کل عمومی هر دارایی کریپتو اطلاعات تمامی اکشن‌های آن‌چین را ثبت میکنه.

از اون‌ جایی که بلاک‌چین‌ها یک گنجینه باز از داده‌های مالی باز و فسادناپذیر هستن، ما میتونیم میزان فعالیت‌های اقتصادی در شبکه‌ها را با دقت بالایی اندازه‌گیری کنن. در حقیقت با جمع‌اوری و مطالعه این داده‌ها ما میتونیم احساسات و رفتار سرمایه‌گذاران را رصد و اندازه‌گیری کنیم.

تحلیل آنچین بیش از اینکه بر پایه هیجان، احساسات و تحلیل تکنیکال باشه، یه رویکرد فاندامنتال و بنیادی هست. این نوع از تحلیل میتونه با بررسی روند‌های تاریخی به طور اختصاصی روی یه نوع دارایی کریپتو متمرکز باشه. و یا اینکه با مقایسه دارایی‌های کریپتویی مختلف به کشف کوین‌هایی که حباب قیمتی دارن و یا بر عکس کمتر از ارزش واقعی خودشون قرار دارن کمک کنه.

مثلا در مورد بیت‌کوین میتونیم بگیم قیمت اون از دو بخش ارزش گمانی و ارزش کاربردی تشکیل شده. تحلیل آنچین ابزار خیلی خوبیه برای اینکه بین ارزش گمانی و ارزش کاربردی یه کوین تفکیک قائل بشیم.

 با بررسی مثلا پذیرش کاربران از یک کوین و فعالیت ماینرها که با استفاده از داده‌های بلاک چین به دست می‌آد، ما می‌تونیم بررسی کنیم که آیا قیمت فعلی توجیه فاندامنتال داره یا نه.

تاریخچه تحلیل آن‌چین به سال ۲۰۱۱ برمیگرده. اما یکی از اولین شاخص‌های اندازه‌گیری که برای کریپتو ایجاد شد نرخ ارزش شبکه به تراکنش یا همون نرخ ان‌وی‌تی بود که توسط کوین متریکس ترویج داده شد. این معیار در تابستان سال ۲۰۱۷ برای تعیین ارزش کاربرد‌ی یه رمز ارز ایجاد شد. 

  شاخص ان‌وی‌تی‌اس هم در تکمیل این شاخص بعدا اضافه شد.

اما مهمترین مزیت داده‌ها و تحلیل‌های آنچین اینه که به تریدرها درک بهتری از سلامت شبکه و رفتار سرمایه‌گذاران در لحظه میده. دو شاخص تعداد آدرس‌های فعال و تعداد تراکنش‌ها از مهمترین شاخص‌های تحلیل آنچین هستن که باید همیشه رصد بشن.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.