چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

تصحیح قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

تصحیح قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته باعث ترس بسیاری از سرمایه گذاران از وخیم‌تر شدن اوضاع  بازار شد. در حقیقت فشار فروش ده درصدی بیت کوین پس از تجربه افزایش قیمت چند هفته‌ای این ارز دیجیتال و رسیدن قیمت آن از 6,400 به 10,500 دلار، سبب شوکه شدن سرمایه‌گذاران شد و آن‌ها را به این فکر برد که آیا روند خرسی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا شروع شده است یا نه؟

در حالی که برخی اوقات دلایل منطقی برای چنین ترس‌هایی وجود دارد و از طرفی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نیز در محدوده زیر کانال صعودی شکست نزولی را تجربه کرد، این سه عامل فنی نشان می‌دهند که اوضاع تحت کنترل گاوها بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

شاخص قدرت نسبی قدرتمند

عامل اول شاخص قدرت نسبی است که یکی از ابزارهای فنی در تحلیل شرایط فنی بازار محسوب می‌شود. این شاخص توسط بسیاری از سرمایه گذاران به کار می‌رود تا درک بهتری از محیط و روند قیمت‌ها داشته باشند. شاخص قدرت نسبی به شکل یک نوسانگر نشان داده می‌‌شود و از 0 تا 100 متغیر است. RSI بیشتر از 70 بدین معنی است که یک دارایی بیش از قیمت واقعی خود مبادله می‌‌شود و در معرض بازگشت قیمت‌‌ قرار دارد و اگر این شاخص در محدوده کمتر از 30 باشد نشان می‌‌دهد که دارایی مورد نظر کمتر از قیمت واقعی خود مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.
وضعیت کنونی این شاخص تحت کنترل بودن اوضاع بازار توسط گاوها را نشان می‌دهد.

در حقیقت تنها کونیس ( Chonis ) نیست که بر اهمیت قرار گرفتن این شاخص در محدوده 50 اصرار دارد. پیش از این نیز  یکی از معامله‌گران به نام Financial Survivalism عنوان کرده بود رسیدن شاخص قدرت نسبی  به محدوده 50 و تثبیت آن در این محدوده را می‌توان به عنوان یک نشانه مثبت برای ارز دیجیتال بیت کوین در نظر گرفت.

قیمت بیت کوین

علاقه روز افزون به ارزهای دیجیتال

در نظر داشته باشید که پذیرش و علاقه به ارزهای دیجیتال و این صنعت به سرعت در حال افزایش است. پس از اینکه سرمایه‌گذاران خرد توانستند کمک زیادی به ثبت رکورد قیمت بیت کوین در سال 2017 کنند، توجه سایر سرمایه‌گذاران به این بازار مالی جذاب نیز جلب شد که این موضوع نیز به عنوان یک نشانه مثبت در نظر گرفته می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

طبق بررسی‌های انجام شده میزان جستجوی عبارت هالوینگ ( halving ) از ماه آوریل تا ژوئن سال 2019 به 14,000 رسیده است که این موضوع بر افزایش علاقه و پذیرش ارزهای دیجیتال و اتفاقات پیرامون رمز ارزها بین افراد جامعه دلالت دارد.

افزایش سرمایه در بازار بیت کوین

افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال جریان پول در گردش این بازار مالی را افزایش خواهد داد.

ارز دیجیتال بیت کوین

یکی از تحلیل‌گران برتر ارزهای دیجیتال با ارائه نمودار زیر عدم توانایی بیت کوین در بستن شمع روزانه در محدوده زیر 9,500 دلار را خاطر نشان کرد.
این موضوع به تقاضای خرید به همراه پتانسیل برای بهبود قیمت در بالای سطح 10,000 دلار طی روزهای آینده اشاره دارد.

بسیاری از تحلیل‌گران از سطح 9,500 دلار به عنوان سطح حمایتی مهم که بیت کوین باید آن را در آینده نگهداری کند یاد کردند. عوامل زیر بر اهمیت سطح 9,500 دلار دلالت دارند.

سطح 9,500 دلار همیشه به عنوان یک سطح مهم در نظر گرفته شده به دلیل اینکه اغلب این سطح همان نقطه‌ای است که در روند‌های صعودی و نزولی منجر به تغییر مسیر قیمت می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

سطح 9,500 دلار به عنوان سطح فیبوناجی بازگشتی 0.5 درصدی در نظر گرفته می‌شود که این سطح از اهمیت ویژه در این بازار مالی برخوردار است.

شاخص میانگین متحرک 200 روزه تقریبا در محدوده 9,500 دلار قرار دارد که این سطح به عنوان قیمت هدف متحرک نیز در نظر گرفته می‌شود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.