پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
قیمت ارز دیجیتال ریپل

پیشرفت ریپل ( XRP ) در گرو جدایی از بیت کوین ( BTC )

پیشرفت ریپل در گرو جدایی ریپل ( Ripple ( XRP از  سلطه بیت کوین ( Bitcoin ( BTC

افزایش قیمت ریپل  ( Ripple ( XRP هنوز دور از انتظار است!

افزایش قیمت ریپل  ( Ripple ( XRP هنوز دور از انتظار است.نوسانات  قیمت مستقل ریپل  طی چند هفته گذشته موجب شد تا بحث های شدیدی در این باره مطرح شود. بسیاری از منتقدان ریپل حرکت قیمت های اخیر ریپل را بنوعی  پامپ ” pump  “و دامپ ” dump  ”  از پیش طراحی شده خواندند.عده ای دیگر  آن را ” نمایش وال ها برای سرگرم کردن بچه ها ” توصیف کرده اند. هرچند که ممکن است چنین نیز باشد، اما آنچه واضح است علاقه‌ی سرمایه گذاران به  ارز دیجیتال ریپل ( Ripple ( XRP است.در هر حال قول تصاحب سرمایه ای تریلیون دلاری در بازار ارزهای خارجی ،  وعده بسیار بزرگی است که از طرف سردمداران ریپل به علاقه مندان این ارز دیجیتال داده شده است.

بسیاری از منتقدان نگرانی شان را در رابطه با تخصیص ناعادلانه توکن های ریپل  ابراز نموده اند همانطورکه متمرکز بودن فریم ورک ریپل نیز  مورد انتقاد واقع شده بود، با این حال، اگر ما از این دیدگاه به  بازار هدف ارز دیجیتال ریپل نگاه کنیم، به لزوم استفاده از ریپل بجای حساب های nostro برای موسسات مالی پی خواهیم برد ، چراکه موسسات مالی باید مطمئن شوند که  ریپل Ripple  بنوعی در کنترل آن‌هاست.

ریپل یا استلار ؟! ریپل سپر دفاعی بانک ها در جنگ با ارزهای دیجیتال !

هرچند موسسات مالی بزرگ می‌توانند برای حل چنین مشکلی تراکنش های خود را با استفاده از چیزی مثل استلار (XLM)  به شکلی بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر حل کنند. با این وجود ، آن‌ها به این دلیل  ریپل ( Ripple ( XRP  را انتخاب می‌کنند که مأموریت ریپل کاملاً روشن است: ریپل  قصد دارد بانک ها را به قدرت برساند.  این در حالیست که ارز دیجیتال استلار  ( Stellar ( XLM ، مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمز نگاری شده ، می خواهد بانک ها را از کار بیاندازد، در واقع میًتوان ادعا نمود با استفاده از این ارز دیجیتال ، موسسات مالی یک شریک واقعی در بازار ارزهای رمز نگاری شده خواهند داشت.

جدا ازعده ای از سرمایه گذاران ارز ریپل  که معتقدند که این ارز در نهایت ممکن است بخشی از بازار تریلیون دلاری فارکس را جذب کند، این ارز دیجیتال می‌تواند بعنوان یک دیوار دفاعی توسط بانک‌ها بکار گرفته شود. در واقع درشرایطی  که روز به روز  سرمایه گذاران بیشتری در حال نقد کردن سرمایه خود هستند و از طرفی بانک ها قصد ندارند بدون کنار گذاشتن  جنگ تسلیم شوند؛که این امرباتوجه به حدود قرن‌ها سابقه حضور بانک ها در بازار مبادلات امری منطقی و قابل پیش بینی است؛  بنابراین، این ارز را  می‌توان به عنوان یک سپر  به حساب آورد که بانک ها می‌توانند آن را در معرض جنگ با کریپتو کارنسی ها یا ارزهای دیجیتال قرار دهند.

ریپل ( Ripple ( XRP در معرض بی عدالتی در جامعه رمز ارزها

آن دسته از افرادی که مدت ها در جریان تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال قرار داشته اند ، اکنون متوجه شده اند که این اولین بار نیست که ریپل این حرکات را در نمودار قیمتی خود به اجرا درآورده است. در گذشته نیز بحث هایی در مورد اینکه چگونه ریپل ممکن است از بند سلطه ‌ی بیت کوین( Bitcoin ( BTC رها شود، بحث شده است.و  این تنها به یک معنی است؛ اینکه  جامعه رمزنگاری در رابطه با ارز ریپل همانند سایر سکه های رمزگذاری شده رفتار نمی‌کند.
به عنوان مثال، Coinbase ، ریپل را با وجود علاقه شدید سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به این رمز ارز ، تا کنون  در لیست خود قرار نداده است.  این امر به‌ویژه زمانی که Coinbase  سهام اتریوم کلاسیک را  ( Ethereum Classic ( ETC به جای ریپل در لیست خود قرار داد، سرمایه گذاران این ارز را بشدت خشمگین ساخت.

و از طرفی واضح است که آن‌ها هیچ برنامه ای برای لیست کردن ریپل ( Ripple ( XRP در آینده نیز ندارند. و در رویدادی دیگر، Coinmarketcap یک ترفند مشابه را برای آسیب رساندن و پایین کشیدن قیمت و اعتبار ریپل ( Ripple ( XRP در بازار ارزهای دیجیتال  اجرا نمود. در سال گذشته، بدون اعلام، آن‌ها یک جفت ارز را برای ریپل ( Ripple ( XRP تعریف کردند که به سرمایه گذاران تصور اشتباه را نشان داد که ارزش XRP / USD به شدت کاهش یافته است.

پیشرفت ریپل در گرو جدایی ریپل ( Ripple ( XRP از  سلطه بیت کوین ( Bitcoin ( BTC

بعدها، بازی فریب کارانه ای که Coinmarketcap بکار برده بود روشن شد ،  اما خیلی دیر بود. عده زیادی در رابطه با این بی عدالتی کوین مارکت کپ ابراز ناراحتی نموده و خواستار به دادگاه کشیدن Coinmarketcap  شدند. با این وجود، در غیاب مقررات، هیچ کاری نمی توان انجام داد و Coinmarketcap با وجود این خلاء قانونی ازین اتهامات رهایی یافت. در اصل می‌توان گفت که جامعه رمزنگاری ، ریپل را به بطور واقعی بعنوان یک ارز رمزنگاری شده نپذیرفته است.

هرچند احساسات سرمایه گذاران ممکن است متفاوت باشد  اما  ریپل از  دید بازیکنان و پیشگامان اصلی این فضا هنوز به عنوان یک  سکه بانکی ویا سکه متمرکز دیده می شود و نه یک ارز دیجیتال ! از این رو این ارز چشم انداز چندان مطلوبی را در سایه بیت کوین (BTC)  ارائه نخواهد داد، اما اگر جدا شود، می تواند تغییرات چشم گیری را بدنبال داشته باشد.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.