چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارزهای دیجیتال

جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند بیت کوین است!

ما در دنیای پر از تناقض زندگی می‌کنیم، جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم همزمان در حال گسترش و کوچک شدن است. اینترنت پر سرعت امکان برقراری تماس فوری با نقاط مختلف دنیا را فراهم می‌کند ، همچنین ما می‌توانیم فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی را پخش کنیم، به راحتی وقتی در حال استراحت در منزل خود هستیم خرید کنیم، به بایگانی موزه‌ها و کتابخانه‌های معروف سرک بکشیم و … . همزمان با پیشرفت دنیای امروزی بسیاری از شرکت‌ها نیز سعی دارند خدمات خود را برای برطرف کردن نیازهای کاربران خود ارتقا دهند. بنابراین  در حال حاضر نیاز به یک ارز پیشرفته و دیجیتال جهانی بیش از پیش احساس می‌شود.

امروزه بسیاری از افراد برای تامین هزینه‌های زندگی خود به اینترنت متکی هستند، برای مثال آن‌ها به وسیله اینترنت اقدام به فروش آثار هنری خود در Etsy می‌کنند، در Youtube فیلم می‌سازند، در سایت Twitch به صورت آنلاین بازی می‌کنند یا اقدام به فروش اقلام خود در سایت eBay می‌کنند. یکی از سایت‌های محبوب برای پرداخت ماهانه مبلغ در ازای حمایت از افراد  Patron  نام دارد.

برخی افراد برای انجام پرداخت های خود از ویزا و مسترکارت استفاده می‌کنند ولی با این حال، سامانه پی پال همچنان به عنوان بهترین روش پرداخت، خدمات خود را به کاربران 286 میلیونی این سامانه ارائه می‌کند. فرمول زندگی آنلاین بسیار ساده است، محصولی که مورد قبول اکثر مردم است مانند ویدیوهای مختلف یا آثار هنری خود را ایجاد کنید، سپس از طریق سیستم‌های پرداخت، پول خود را از مشتریان تحویل بگیرید.

اما اگر این خطوط ارتباطی مالی قطع شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

چندی پیش اخباری مبنی بر قطع شدن خدمات مالی پی پال در برخی سایت‌ها منتشر شد. این اولین باری نیست که پی پال از ارائه خدمات به برخی سایت‌ها خودداری می‌کند.

تصور کنید که ماهانه چند هزار دلار از طریق فروش مستقیم تبلیغات در وب سایت خود توسط پی پال به دست می‌آورید  و ناگهان حساب شما مسدود می‌شود تنها به دلیل اینکه آن‌‌ها با نظرات شما موافق نیستند. پس شما چه کار می‌کنید؟

تمام موارد بالا بر اهمیت بیت کوین برای دستیابی به اقتصاد آزاد جهانی تاکید دارند. به دلیل ماهیت غیر متمرکز بیت کوین، هیچ بانک یا شرکت واسطه‌ای که بتواند تصمیم بگیرد و دسترسی شما را به طور کامل قطع کند وجود ندارد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال امکان دریافت و ارسال وجه را به افراد مختلف در سراسر دنیا و در هر ساعت از شبانه روز فراهم می‌کنند.

ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین

ویژگی غیر متمرکز بودن بیت کوین آن را در مقابل عواملی مثل سانسور توسط دولت‌ها مقاوم کرده است. رمزارزها توسط دولت‌ها  و شرکت‌ها کنترل نمی‌شوند.

درست است که بیت کوین نیز هنوز کامل نشده و دارای کمبودهایی است ولی با این حال یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در صورت قطع شدن سرویس‌های پرداخت دیگر می‌توان از آن استفاده کرد.

حدود ده سال از پیدایش ارز دیجیتال بیت کوین می‌گذرد و این ارز دیجیتال در این مدت علاوه بر اینکه بستر را برای استفاده از نوسانات زیاد این بازار برای کاربران فراهم کرده، توانسته است به عنوان یک پناهگاه امن هنگام کاهش ارزش پول رایج کشورها در نظر گرفته شود و از ضرر و زیان سرمایه‌گذاران جلوگیری به عمل آورد.

پیوستن به یک نظام مالی جهانی، فارغ از هر گونه عوامل سیاسی و جغرافیایی نیز ایده وسوسه کننده ای برای سرمایه گذاران علاقمند به تکنولوژی بلاک چین محسوب می‌شود.

اکنون بیش از هر زمان دیگری بیت کوین مورد نیاز است.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.