پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
بازار بیت کوین و ارز دیجیتال

خارج شدن ارزهای دیجیتال از سلطه بیت کوین

ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال

در حال حاضر تعداد افراد زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال، مشغول خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف می‌‏باشند. به طوری که هر یک از این افراد قادر هستند با خرید ارزهای دیجیتال مختلف و فروش به موقع آن‏‌ها، در قالب استراتژی‏‌های سرمایه‏‌گذاری مشخص به سود مناسب و در نتیجه درآمدزایی برسند. البته نباید فراموش کرد که هر یک از افرادی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال مشغول فعالیت هستند، روز اول آشنایی با ارزهای دیجیتال، به احتمال زیاد از طریق بیت کوین، این کار را شروع کرده‏‌اند.

بیت کوین ، سنگ بنای بازار ارز دیجیتال

در واقع می‏‌توان گفت که بیت کوین، سنگ بنای بازار ارزهای دیجیتال می‌‏باشد و از آن جایی که خرید و فروش‏‌های صورت گرفته با این ارز دیجیتال در حد و اندازه‌‏های بالایی صورت می‏‌گیرد و در کنار آن، این ارز به دلیل داشتن تولیدکنندگان قابل توجه در سراسر جهان، توانسته‏ است که در بازار ارزهای دیجیتال، حرف اول را بزند. به طوری که حتی تغییرات قیمتی کوچک در مورد بیت کوین، تماماً و به صورت مستقیم بر روی سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار تأثیرگذار بوده و باعث ایجاد نوسانات قیمتی در مورد آن‏‌ها می‌‏شود.

البته این در حالی است که سایر ارزهای دیجیتال بازار، از این شرایط چندان راضی نبوده و شکل‏‌گیری این شرایط را به معنای تخریب وجه‌ه‏ی خود می‌‏دانند. بدین صورت که این شرایط را می‌‏توان به معنای اسارت ارزهای دیجیتال زیر سلطه‌‏ی بیت کوین در بازار، در نظر گرفت.

رهایی یافتن دیگر ارزهای دیجیتال از زیر سلطه بیت کوین

در این بین ارزهای دیجیتال نیز برای رهایی یافتن از این شرایط، فعالیت‌‏هایی را در دستور کار خود قرار داده‌‏اند. از جمله‌‏ی این فعالیت‌‏ها، می‌‏توان به قوی‌‏تر نمودن ویژگی‌‏ها و ساختار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. به طوری که هر کدام از ارزهای دیجیتال همواره با ایجاد بروزرسانی‌‏های متعدد سعی در قوی‏‌تر کردن ساختار خود می‏‌باشند تا بدین ترتیب از طریق ارائه‌‏ی خدماتی متمایز، باعث افزایش رغبت و تمایل سرمایه‏‌گذاران برای خرید و استفاده از خود باشند. البته این تلاش‌‏ها، تنها مربوط به بروزرسانی‌‏های صورت گرفته در مورد ارزهای دیجیتال نمی‌‏باشد. بلکه هر یک از ارزهای دیجیتال برای رهایی یافتن از سلطه‏‌ی بیت کوین، نیاز دارند که پشتوانه‌‏های قدرتمندی را برای خود فراهم نمایند.

استقلال یافتن دیگر ارزهای دیجیتال

به عبارتی دیگر باید گفت، اگر یک ارز دیجیتال می‌‏خواهد در بازار ارزهای دیجیتال، به استقلال بیش‏تری دست یابد و خود را از زیر سایه‏‌ی بیت کوین خارج نماید، نیاز دارد که تغییر و تحولات گسترده و سرمایه‏‌گذاری‏‌های کلانی را در مورد خود انجام دهد. البته در این بین باید گفت که در ماه‌‏ها و حتی یک سال اخیر، ارزهای بسیاری در تلاش برای ایجاد چنین شرایطی بوده‏‌اند. از جمله‌‏ی این ارزها، می‏‌توان به لایت کوین، بیت کوین کش، ایی او اس و اتریوم اشاره کرد که تحولات عظیمی را در خود به وجود آورده‌‏اند.

خارج شدن نسبی ارزهای دیجیتال از سلطه‌‏ی بیت کوین

بیت کوین کش، با افزایش پروژه‌‏های جانبی صورت گرفته در مورد خود توانسته است که تا حدودی خود را به نزدیکی‌‏های مرز استقلال نسبی برساند. در این بین لایت کوین نیز همواره با نوسانات قیمتی خفیفی که داشته است، نشان داده است که می‌‏تواند به صورت یکه و تنها در بازار ارزهای دیجیتال، حرفی برای گفتن داشته باشد. ایی او اس نیز، با وجود آن که یک سال هم از پیدایشش نمی‏گذرد، توانسته درخشش‌‏های قابل توجهی را از خود نشان دهد و در نهایت اتریوم به صورت گسترده‌‏ای فعالیت داشته و همراه با بروزرسانی ساختار خود، توانسته است که میزبان بسیاری از توکن‏‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

همه‏‌ی این موارد اگر به همین شکل و با قدرت ادامه داشته باشند، به تدریج باعث خارج شدن نسبی این ارزهای دیجیتال از سلطه‌‏ی بیت کوین خواهند شد که در این شرایط، به قطع یقین شاهد افزایش ارزش و قیمت این ارزهای دیجیتال در بازار خواهیم بود. لذا همواره در نظر داشته باشید که در سرمایه‌‏گذاری‏‌های خود، علاوه بر بیت کوین، توجه ویژ‏ه‌‏ای را برای خرید سایر ارزهای دیجیتال نیز صورت دهید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.