دش به لیست واریز مستقیم اکسکوینو اضافه شد

دش به لیست واریز مستقیم اکسکوینو اضافه شد

دش با نماد اختصاری (DASH)، 24‌امین رمز ارز بازار است که با ارزش بازار بیش از  848 میلیون دلار، طرفداران خاص خود را دارد. پروژه دش در 18 ژانویه 2014 توسط تیمی به سرپرستی ایوان دوفیلد (Evan Duffield) با نام ایکس کوین (Xcoin) ارائه شد. یک ماه بعد، نام پروژه به دارک کوین (Darkcoin) تغییر یافت. در ماه مارس 2015، نام نهایی دش برای این رمز ارز برگزیده شد که ترکیبی از دو کلمه دیجیتال (Digital) و پول نقد (Cash) بود.

مقایسه دش و بیت کوین

دش بر مبنای کد اصلی بیت کوین و با امکانات جدیدی ساخته شده است. این رمز ارز مانند بیت کوین، متن‌باز بوده و از فناوری بلاک چین بهره می‌برد. دش تراکنش‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتری نسبت به بیت کوین انجام می‌دهد به طوری که بلاک‌ها در بلاک چین دش هر 2.5 دقیقه (حدود 4 برابر سریع‌تر از بیت کوین) ساخته می‌شوند. فرایند استخراج این ارز دیجیتال نیز متفاوت با بیت کوین انجام می‌گیرد. علاوه بر این، امکان ایجاد تراکنش‌های ناشناس نیز در دش فراهم شده است.

دش هم با کمی تفاوت نسبت به بیت کوین مبتنی بر استخراج است و به گونه‌ای طراحی شده که تنها 18 میلیون واحد از آن وجود داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که استخراج این 18 میلیون واحد دش تا سال 2300 طول بکشد. استخراج دش هر سال دشوار‌تر می‌شود و پاداش استخراج نیز، سالانه حدود 7.1 درصد کاهش می‌یابد.

توسعه‌دهندگان دش ادعا می‌کنند که این رمز ارز نوعی پول الکترونیکی غیرمتمرکز و همتا به همتا است که با هدف کاربردی شبیه پول نقد واقعی به کار خود ادامه می‌دهد.

روند قیمت دش از ابتدا تا امروز

 محبوبیت دش در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است. یکی از حائز اهمیت‌ترین جنبه‌ها برای معامله‌گران دش، امکان ارسال پرداخت‌‌ها با حداکثر حریم خصوصی است. همچنین نمی‌توان از رشد قابل توجه ارزش این رمز ارز غافل شد. قیمت دش در سال‌های اخیر صعود خوبی را تجربه کرده و موفق شده از 11 دلار حتی به  بالای 1000 دلار نیز برسد. دش در حال حاضر با قیمت 88 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت دش
نمودار قیمت دش

از این پس می‌توانید دش را به طور مستقیم در کیف پول اختصاصی اکسکوینو معامله کنید. لازم به ذکر است که پیش از این، امکان خرید، فروش و برداشت مستقیم دش در اکسکوینو فراهم بود و هم اکنون می‌توانید فرایند واریز این رمز ارز را نیز به طور مستقیم در این سامانه انجام دهید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.