قیمت بیت کوین

ده هزار بیت کوین پرداخت شده برای دو پیتزا الان کجاست؟

تقریبا 10 سال پیش، شخصی در ازای خرید دو پیتزا 10,000 بیت کوین پرداخت کرد!

اما پس از این اتفاق چه بر سر این بیت کوین ها آمده است؟

امروز دهمین سالگرد اولین خرید رسمی بیت کوین است. در روز 22 ماه می سال 2010، برنامه نویسی به نام لازلو هانیج ( Laszlo Hanyecz ) اولین خرید مستند تجاری بیت کوین را انجام داده و 10،000 بیت کوین در ازای خرید دو عدد پیتزای پاپا جان ( Papa John ) پرداخت کرد. این برنامه نویس برای پرداخت این دو پیتزا که در حال حاضر حدود 41 دلار ارزش دارد، 10,000 بیت کوین خود ( با ارزش کنونی 92.5 میلیون دلار )  را خرج کرد!

روز پیتزای بیت کوین

اما ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که سرنوشت این 10,000 بیت کوینی که برای خرید دو پیتزا خرج شد به کجا رسید؟

 در همین راستا گرانت بلیزدل (  ( Grant Blaisdell، بنیانگذار و مدیر شرکت تحلیلی کانفرم ( Confirm )، در یک ایمیل به کوین تلگراف گفت: با گذشت سال‌ها این وجوه به آدرس‌های زیادی منتقل شده‌اند. تعدادی از آن‌ها به یک صرافی که در حال حاضر دیگر وجود ندارد انتقال داده شده و تعدادی نیز در یک کیف پول بسیار ارزشمند ذخیره شده‌اند.

انتقال بیت کوین ها به صرافی BTC-e

بلیزدل گفت: به نظر می‌رسد تعدادی از بیت کوین ها در پلتفرم معاملاتی BTC-e لیکوئید شده باشند. این صرافی که در سال 2011 راه اندازی شد، در سال 2017 با اتهام به پولشویی پس از مصادره شدن توسط پلیس دست از فعالیت کشید.

بقیه بیت کوین ها چه شدند؟

شرکت کانفرم پس از ردیابی بیت کوین‌های پرداخت شده در ازای دو پیتزا دریافت که 5.79 درصد از این بیت کوین‌ها در یکی از معتبرترین کیف پول‌های این ارز دیجیتال نگهداری شده‌اند. این مقدار که تقریبا برابر با 579 بیت کوین و با ارزشی بالغ بر 5 میلیون دلار می‌باشند، در دوازدهمین کیف پول بزرگ جهان نگهداری می‌شوند.

بیت کوین

به نظر می‌رسد دارنده این آدرس کیف پول به مرور زمان اقدام به جمع‌آوری بیت کوین از سایر صرافی‌ها نیز کرده است زیرا در حال حاضر ارزش دارایی این کیف پول چیزی حدود 500 میلیون دلار است. بلیزدل همچنین با اشاره به اینکه دارنده این کیف پول باید شخص نام آشنا و فعال در جامعه کریپتو باشد بیان کرد:

ما نمی‌دانیم کنترل این کیف پول در دست چه کسی است و به نظر نمی‌رسد این آدرس متعلق به یک نهاد تجاری مانند صرافی باشد. مرموز بودن هویت دارنده این کیف پول به نوعی شبیه به ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است.

روز 22 می سال 2020 که به روز پیتزای بیت کوین شهرت دارد از اهمیت ویژه‌ای میان فعالان این صنعت برخوردار است. پلتفرم معاملاتی بیت فلایر که یک صرافی ژاپنی پشرو با حجم معاملات بسیار بالا است نیز در این روز تعداد قابل توجهی پیتزا برای افراد نیازمند ارسال کرد.

منبع: Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.