چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال به اقتصاد آلمان صدمه وارد نمیکند

ارز دیجیتال تهدیدی برای ثبات اقتصادی کشور

دولت آلمان معتقد است که ارز دیجیتال تهدیدی برای ثبات اقتصادی کشور به حساب نمی‌آیند.

ارز دیجیتال به اقتصاد آلمان صدمه وارد نمیکند

در ماه‌های اخیر فعالیت ارز‌ دیجیتال در بازار‌های جهانی روند تازه‌ای را تجربه نموده‌است. ارز‌های دیجیتال با گذشت چندین سال از ظهور و پیدایش، نظر و علاقه‌ی افراد زیادی را برای سرمایه‌گذاری و استفاده جلب نموده‌اند. البته در این بین برخی دولت‌ها به صورت مستقیم با گسترش این ارز‌ها مخالفت کرده و بر عکس برخی از دولت‌ها نیز حمایت کامل خود را از ارز‌های دیجیتال نشان داده‌اند.

در کل ارز‌های دیجیتال از ساختاری بی‌ثبات رنج می‌برند و قیمت ارز دیجیتال نمی‌تواند روند صعودی و ثابتی را به خود پیدا کند و این نوسانات قیمت بالا و پایین در برخی موارد باعث کسب سود شده و در بیش‌تر مواقع نیز باعث ضرر‌های اقتصادی و مالی برای سرمایه‌گذاران می‌شود. البته این نوسانات غیر قابل کنترل و تصادفی می‌تواند برای دولت‌ها هم گران تمام شود و دولت‌ها سرمایه‌ی خود را در پی یک جذر و مد قیمتی از دست بدهند. علاوه بر ضرر‌های مالی برای دولت‌ها، برخی از اقشار از ارز‌های دیجیتال در جهت کار‌های خلاف و دور زدن مراجع قانونی استفاده می‌نمایند که باز ضرر‌های مالی و اقتصادی زیادی متوجه دولت‌ها می‌شود از این رو بسیاری از کشور‌ها روی خوشی را به ارز‌های اقتصادی نشان نمی‌دهند.

استقبال آلمان از ارز دیجیتال

در این بین کشور آلمان از جمله کشور‌هایی است که در‌های خود را به روی ارز‌های دیجیتال باز گذاشته است و با آغوشی گرم از ارز‌های دیجیتال استقبال می‌نماید. البته در ماه‌های قبلی شاهد مخالفت‌ها و کارشکنی‌های دولت آلمان نسبت به ارز‌های دیجیتال نیز بوده‌ایم ولی اینک این روند اتمام یافته و روند توسعه و پیشرفت ارز‌های دیجیتال شتاب مناسبی را در آلمان به خود گرفته‌است.

دولت آلمان در مورد موضوع تهدیدات اقتصادی و امنیتی‌ای که ارز‌های دیجیتال دارند، معتقد است که چنین تهدیداتی خطر چندان جدی برای آلمان به شمار نمی‌روند، چرا که آلمان با تصویب قوانین و دستور العمل‌های مناسب عملاً راه را بر بروز ضرر‌های بزرگ بسته نگه‌داشته‌است. دولت آلمان این نظر را دارد که با تصویب قوانین جزئی‌تر و بسته به شرایط مختلف که ممکن است به وجود آید، می‌توان تهدیدات و ریسک‌های ناشی از ارز‌های دیجیتال را از بین برد. در این راستا دولت آلمان با کشور‌های اروپایی دیگر، جلساتی را در نظر گرفته تا بتوانند با کمک همدیگر و با وضع قوانین مکفی قدم‌های مثبتی را رو به جلو بردارند.

در کل می‌توان گفت که دولت آلمان در ابتدای پیدایش ارز‌های دیجیتال چندان با توسعه و پیشرفت و استفاده‌ی آن‌ها موافق نبود ولی با همگانی شدن و افزایش کاربرد‌های ارز‌های دیجیتال رفته رفته نظر خود را نسبت به این قضیه تغییر داد و اینک به عنوان یکی از حامیان و سر‌دم‌داران پیشرفت این عرصه شناخته می‌شود.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.