صرافی های ارز دیجیتال در ژاپن

بهبود شرایط 6 صرافی ارز دیجیتال

دولت ژاپن، به 6 صرافی ارز دیجیتال دستوراتی را مبنی بر بهبود شرایط کاری صادر کرده‌است.

صرافی های ارز دیجیتال در ژاپن

در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد حملات سایبری به صرافی‌‏های ارز‌دیجیتال شنیده می‌‏شود که در پی این حملات، سرمایه‏‌های بسیاری توسط هکرها غارت می‌‏گردد و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با مشکلات و ضررهای مالی هنگفتی مواجه می‌‏شوند. در این بین علاوه بر حملات سایبری، ممکن است خود صرافی‏‌ها هم باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران خود شوند. تعدادی گزارش در این باره منتشر شده که در این موارد شاهد شکایت‎های صاحبان حساب کاربری در صرافی، از خود صرافی بوده‌ایم. این شکایت‏‌ها معمولاً در مورد بسته شدن بی علت حساب کاربری، عدم توانایی کاربر در تسویه حساب از صرافی و یا عدم توانایی در انتقال پول به حساب کاربری می‌‏باشد.

این اتفاقات در اکثر صرافی‏‌های دنیا، اتفاق می‌‏افتد که ممکن است باعث کاهش علاقه‌‏ی عمومی به سرمایه‌گذاری در داخل صرافی‎ها گردد، یکی از کشورهایی که از وجود چنین صرافی‌‏هایی رنج می‌‏برد، ژاپن می‎باشد. در این راستا، برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، دولت ژاپن دستوراتی را مبنی بر بهبود شرایط کاری برای صرافی‏‌ها ارسال نموده‌است تا صرافی‌‏ها امکانات و خدمات خود را بررسی مجدد کرده و شرایط ایمنی را برای کاربران فراهم آورند.

قانون گذاری ژاپن برای صرافی آنلاین ارز دیجیتال

در این راستا، بر اساس گزارش خبرگزاری cointelegraph در 22 ژوئن، قانون‌گذاران اقتصادی ژاپن که به اختصار با نام FSA شناخته می‌‏شوند، دستوراتی را برای بهبود شرایط کاری به 6 مورد از صرافی آنلاین ارز دیجیتال ارسال نموده‌است. اسامی این صرافی‌‏ها، به صورت زیر می‌‏باشد:

  • bitFlyer
  • Quoine
  • BTC Box
  • Bit Bank
  • Tech Bureau
  • Bit Point

بر اساس گزارش cointelegraph در ژاپن، صرافی آنلاین ارز دیجیتال bitFlyer در حال حاضر بر اساس حجم مبادلات روزانه‌‏ی صورت گرفته در صرافی، به عنوان 23 سومین صرافی برتر ارز دیجیتال دنیا شناخته می‏‌شود که فعالیت‌‏های اصلاحی خود را برای بهبود شرایط کاری، شروع کرده‌است. این شرایط کاری که نیاز به اصلاح می‏‌باشند، عبارتند از :

  • ایجاد شرایط ثبت نام جدید
  • احراز هویت‏‌های دقیق‌‏تر

صرافی ارز دیجیتال bitFlyer

در این راستا FSA گزارش داده بود که صرافی bitFlyer در ایجاد فرآیندهای مالی مناسب و قابل اعتماد ناموفق بوده و باید این موارد را اصلاح نماید و باید شرایط احراز هویت دقیق‏‌تر و شفاف‌‏تری را در نظر بگیرد تا از بروز فرآیند‏های پول شویی و حمایت مالی گروه‌های تروریستی جلوگیری نماید. با انتشار این خبر و ضعف صرافی در ایجاد شرایط کاری بهتر، اعتبار این صرافی تا درجه‏ای خدشه‌دار شد و این صرافی بعد از انتشار خبر، بلافاصله از کاربران خود عذر‌خواهی نمود و این تضمین را داد که در کوتاه‏‌ترین زمان ممکن، این مشکلات را حل خواهد‌نمود.

صرافی bitFlyer، عذرخواهی خود از کاربرانش را در طی پیامی در توئیتر رسمی خود با عموم در میان گذاشت که اصل این پیام به صورت زیر می‌‏باشد :

صرافی bitFlyer

در واقع می‌‏توان گفت که دولت ژاپن در پی حمله‏‌ی سایبری به صرافی ” Coincheck ” ماه ژانویه، که ضرری معادل 530 میلیون دلار برای صرافی و کاربرانش در بر داشت، نسبت به گرفتن چنین تصمیماتی اقدام نمود و فعالیت‏‌های اصلاحی خود را شروع کرد. همچنین علاوه بر این صرافی‏‌ها، دولت ژاپن در ماه‏‌های قبلی نیز دستوراتی را به صرافی‏‌های ارز دیجیتال Bit Station و FSHO برای بهود شرایط و تعلیق فعالیت صادر کرده بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.