راه‌اندازی مرکز رمزارز در آفریقای مرکزی

فوستن آرکانژ توادرا Faustin-Archange Touadera، رئیس جمهور آفریقای مرکزی، پروژه جدید مرکز رمزارزی سنگو Sango تحت حمایت دولت را برای توسعه بخش دارایی دیجیتال راه اندازی کرده است.

پروژه سنگو به دنبال پذیرش بیت کوین توسط جمهوری آفریقای مرکزی به عنوان پول قانونی در ماه آوریل انجام شد. هدف این ابتکار جذب کسب ‌وکارها، جذب استعدادها، علاقه‌مندان به رمزارزها، افزایش پذیرش بیت کوین و نظارت بر گسترش چارچوب‌ها و زیرساخت‌های قانونی کریپتو است. یک پلتفرم متاورس با نام دکریپتو آیلند The Crypto Island و سنگو‌کوین Sango Coin نیز در دست ساخت است.

فوستن آرکانژ توادرا در سخنرانی روز یکشنبه در مراسم راه‌اندازی، بیان کرد که چشم‌انداز سنگو، داشتن یک رمزارز مشترک و یک بازار سرمایه یکپارچه است که می‌تواند تجارت را تحریک کند و باعث رشد شود.

یکی از نکات کلیدی که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد، گنجاندن مالی و اهمیت دسترسی شهروندان به رمزارزها از طریق تلفن هوشمند بود. او مقایسه‌هایی را با بخش بانکداری کم استفاده در آفریقای مرکزی انجام داد که موانع متعددی برای ورود دارد:

شهروندان در هر سطحی سود می‌برند. در کشوری با توسعه کامل اقتصادی زندگی خواهند کرد که به معنای اشتغال و رفاه است. علاوه بر این، آن‌ها از تراکنش‌های مجازی بهره‌مند خواهند شد که بر خلاف بانکداری سنتی، از مزیت دسترسی سریع، اجرای سریع، فقدان بوروکراسی و هزینه کم برخوردار هستند.

این فناوری با کاهش هزینه به قاره هویت می‌بخشد. این یک چشم انداز کامل است و ما زمانی برای انتظار نداریم. برای ما، اقتصاد رسمی، دیگر یک گزینه نیست.

باوجود خوش‌بینی رئیس جمهور برای این پروژه، بانک جهانی در ماه می اعلام کرد که از سانگو به‌خاطر عدم شفافیت و پیامدهای بالقوه برای گنجایش مالی، حمایت نمی‌کند.

سنگو توسط مجلس شورای ملی آفریقای مرکزی حمایت و عمدتا توسط رئیس جمهور فوستن آرکانژ توادرا هدایت می‌شود. در حالی که جزئیات بسیاری هنوز مشخص نشده است، تمرکز این پروژه بر روی توکنیزه‌کردن منابع طبیعی فراوان کشور برای بازکردن دسترسی سرمایه‌گذاری بیشتر به آن‌ها خواهد بود.

هویت شهروندی و مالکیت دارایی‌ها نیز به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض، ان اف تی NFT توکن می‌شود. علاوه بر این، جزیره کریپتو نقش مهمی در تسهیل این اکوسیستم ایفا می‌کند و به عنوان راهی برای کاربران تایید شده برای دسترسی به دارایی‌های توکنیزه‌شده عمل می‌کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.