bmw و فناوری بلاک چین

راه اندازی کیلومتر شمار مبتنی بر بلاک چین در BMW

در نشست وی چین (ve chain) که در تاریخ 18 آپریل 2019 در سانفراسیسکو برگذار شد، رهبر فناوری اطلاعات گروه BMW در دفتر فناوری اسیا در سنگاپور به ‌نام cihan albay، نرم افزار جدیدverifycar  را معرفی کرد که یک کیلومترشمار دیجیتال وسیله نقلیه روی بلاک چین است و با همکاری تراشه وی چین که استارتاپ بلاک چین با هدف تمرکز روی مدیریت زنجیر می‌باشد، توسعه یافته است.

هدف نرم افزار verifycar بیشتر روی کیلومتر شمار fraud متمرکز است که تبدیل به یک معضل بزرگ در آلمان شده است، جایی که حدود 33 درصد از ماشین‌های دست دوم، کیلومتر شمارهای دست‌کاری شده دارند. میانگین ضرر اقتصادی این‌کار در هر خودرو به بیش از 3000 یورو می‌رسد که سالانه چیزی حدود 6 میلیارد دلار ضرر اقتصادی همراه می‌آورد.

کاری که ما انجام می‌دهیم در واقع تلاش برای ساخت یک کیلومتر شمار دیجیتال است که صحت و سقم مجموعه داده ها را تعیین می‌کند و به شما امکان بررسی صحت گفتار فروشنده را می‌دهد. Albay در ادامه خطاب به حضار چنین گفت:

ما یک لجر دیجیتال ساخته ایم که از بلاک چین وی چین استفاده می‌کند. هر فعل و انفعال انجام شده در ماشین دارای هش ذخیره شده در بلاک چین است و تمام تغییرات اعم از تعویض فیلتر، تعویض باطری، سرویس سالانه و غیره را شامل می‌شود. هر ماشینی یک سیم‌کارت خواهد داشت که داده‌های ما را به صورت منظم می‌فرستد. ما این داده ها را ذخیره می‌کنیم، آن‌ها را بررسی می‌کنیم و صحت آن‌ها را طبق بلاکچین بررسی می‌کنیم.

نرم افزار verifycar  مبتنی بر بلاک چین

نرم افزار verifycar هم اکنون روی خودروهای داخلی مورد آزمایش قرار گرفته است و شرکت BMW استفاده از این نرم افزار را بررسی می‌کند.
بلاک چین همچنان یک موضوع حساس است. مردم آلمان هنوز نمی‌دانند چه واکنشی باید نسبت به این موضوع داشته باشند خصوصا وقتی که آن‌ها به این نکته پی می‌برند که هر عملی روی بلاکچین غیر قابل برگشت خواهد بود و حذف شدنی نیست. او در ادامه افزود: ما نیاز به بررسی بیشتر استراتژی بیزینس خود داریم ولی این امر ثابت شده است که این رویه کارا است و ما مشتاق توسعه آن هستیم.

وی چین بخشی از پروژه استارت‌آپی BMW  بود که به مدت 4 ماه با این شرکت به منظور پیشرفت راه‌حل‌های مربوط به کارخانه ماشین سازی آلمان همکاری کرد. Albay همچنین افزود که این دو شرکت به مدت بیشتر از یک سال در حال همکاری هستند.

نرم افزار verifycar تنها یکی از ابتکارات بلاکچین شرکت BMW  است. سال گذشته شرکت BMW همراه 30 تن از صاحبان صنعت خودرو سازی و شرکت‌های نوپا، MOBI را راه اندازی کرد. امروزه کنسرسیوم بیش از صد شرکت و سازمان را به خود اختصاص می‌دهد و فعالانه در گروه‌های کاری و سازمان‌ها فعالیت دارد.

منبع: coinjournal

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.