کاردانو

رشد سریع اکو سیستم کاردانو – پادکست

کاردانو یک بلاک‌چین متن‌باز و عمومی برای ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و دیگر پروتکل‌های غیرمتمرکزه. ADA، توکن بومی این شبکه در حال حاضر، ششمین رمزارز برتر بازاره و کاردانو یکی از برجسته‌ترین بلاک‌چین‌های دنیای کریپتو دانسته می‌شه.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو به تمام رویدادها و تحولات جدید این پلتفرم مهم و قدرتمند پرداخته‌ایم.

پادکست امروز را گوش کنید :

کاردانو یه بلاک‌چین هست که کلی پروژه در حوزه‌های مختلف کریپتو بهش متصل شده و آدا، توکن بومی این شبکه، فقط بخش کوچکی از این داستان بزرگ هست.  در این اپیزود قراره رشد سریع اکوسیستم کاردانو رو بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اکسکوینویی ها سلام. عصر جمعه 14 آبان ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و امروز میخوام درباره آخرین تحولات بزرگ اکوسیستم کاردانو باهاتون صحبت کنیم.

بعضیا میگن کاردانو در صدر پروژه هایی قرار داره که میتونه اتریوم رو به چالش بکشه چون یه اکوسیستم قوی و در حال رشد داره. اونا میگن کاردانو یه پلتفرم بلاک‌چینی هست که به آدم‌های خلاق، تحول‌ساز و رویاپرداز امکاناتی را داده تا جهان فعلی کریپتو را به چالش بکشن.

 کاردانو بزرگترین بلاک‌چینی هست که داره با موفقیت از سازوکار اجماع اثبات سهام استفاده میکنه و مصرف انرژیش به شدت کمتر از بلاک‌چین‌های با سارزوکار اثبات کار مثل بیت‌کوینه.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال وی چین چیست؟

 اگر بیت‌کوین را متعلق به نسل اول بلاک‌چین بدونیم ، اتریوم نماد نسل دوم بلاک‌چین هست که اومد تا مشکلات مقیاس‌پذیری بیت‌کوین را برطرف کنه. و حالا نسل سوم بلاک‌چین‌ها که کاردانو پیشتاز اوناست اومدن تا مشکلات اتریوم را برطرف کنن.

در حالی که اتریوم ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام میده، کاردانو از پس ۲۵۰ تراکنش در ثانیه برمیاد. کاردانو در همین ماه سپاتمبری که گذشت پروتکل‌های دیفای و قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به اکوسیستم خودش اضافه کرد.

پس از اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، شرکت‌های زیادی شروع به ساخت محصولاتی برای حمایت از این بلاک‌چین کردن. اما همچنان محصولات زیادی هستن که قراره بر روی شبکه کاردانو ارائه بشن.

صرافی‌های غیرمتمرکز یا دکس، لایه‌های دیفای هوشمند، بازارهای توکن‌های غیر مثلی یا همون ان‌اف‌تی‌ها، سو‌آپ‌ها و بسیاری دیگه از محصولات قراره به زودی بر روی این شبکه بزرگ لانچ بشن و در اختیار کاربرا قرار بگیرن.

پیش‌بینی میشه با ورود این محصولات به بازار و همزمان با ماه آخر سال جاری میلادی، ارزش توکن بومی این شبکه یعنی آدا از سه دلار عبور کنه و دوباره به ثبت رکوردهای قیمتی تازه بپردازه.

در حال حاضر بیشتر از 70 درصد توکن های آدا که در بازار هست، در استخرها سپرده گذاری شدند. این موضوع عرضه ی آدا پایین میاره ، وقتی که عرضه پایین بیاد، تقاضا بالا مره و این موضوع به رشد قیمت آدا کمک میکنه.

یه نکته مهم دیگه اینه که، سازمان‌ها و جوامع زیادی در سراسر جهان در حال کار برروی اکوسیستم کاردانو هستن تا یه تغییر بزرگ و عمیق در جهان به وجود بیارن.

این هم خیلی جالبه که یه صندوق غیر متمرکز تحت عنوان کاتالیزور پروژه به جامعه کاردانو اجازه میده تا برای تعیین اولویت‌های منجر به رشد اکوسیستم تصمیم بگیره. با افزایش ارزش توکن آدا، منابع این خزانه بیشتر میشه و در نتیجه کاردانو یه پلتفرم لانچ غیر متمرکز قوی داره که با نظام حاکمیت خودش برای توزیع منابع ارزشمند تصمیم میگیره.

در نقشه راه کاردانو اومده که در مرحله باشو، سرعت پلتفرم کاردانو به شدت سرعت میگیره و با کمک هایدرا، سرعت انجام تراکنش ها به یک میلیون تراکنش در ثانیه میرسه. در این مرحله متا دیتا و مالتی چین هم به بلاک‌چین کاردانو اضافه میشن.

همین نقشه راه مرحله بعدی را لحاظ کرده که اسمش ولتر هست و این عصر حاکمیت در کاردانو هست. هولدرهای آدا میتون با حق رایشون برای آینده کاردانو تصمیم بگیرن و اون وقت دیگه بلاک‌چین کاردانو به جامعه دارندگان آدا تغییر حالت میده.

همین ۴ روز پیش در ۲۹ اکتبر، آردانا که پروتکل استیبل کوین بلاک‌چین کاردانو هست موفق به جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه شد. این پلتفرم جدید قراره به ماربرا اجازه بده تا استیبل‌کوین بومی این پروتکل یعنی دی‌یو‌اس‌دی را آزادانه در این شبکه بفرستن، دریافت کنن، ذخیره کنن، قرض بدن و قرض بگیرن. 

این استیبل کوین نرخ تبدیلی برابر با دلار آمریکا خواهد داشت و به طور کامل با رمزارزهایی مانند آدا پشتیبانی خواهد شد.

آردانا قصد داره تا توکن دوم خود یعنی دانا را به طور عمومی به فروش بذاره و همونطور که در نقشه راه اومده، برای حاکمیت در این پروتکل استفاده کنه.

دولپرهای این پروژه قصد دارن تا قبل از پایان سال بیش از ۳۵ میلیون توکن از مجموع ۱۲۵ میلیون توکن دانا را به قیمتی بین ۳۰ تا ۶۰ سنت برای فروش بذارن. این تیم همچنین قصد داره تا یه صرافی غیر متمرکز یا دکس با عنوان داناسوآپ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ راه بندازه .

جالب است که بدانید : اهداف شکست مقاومت اتریوم، کاردانو، ریپل و چهار آلت‌کوین دیگر

همین سه روز پیش هم در سی اکتبر کادا لبز به عنوان یه بازار کلکسیون کریپتو و توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر بلاک‌چین کاردانو کار خودش را شروع کرد. این اولین پلتفرم دیفای هست که یه توکن بومی را میپذیره، و اجازه میده تا کاربرا به طور اختصاصی آثار دیجیتال هنری را ضرب کنن.

خب دوستان خیلی ممنون که این پادکست رو هم تا آخر با ما همراه بودید، امیدواریم که نکاتی که گفته شد براتون آموزنده و مفید بوده باشید.

همچنین شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.