پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

رشد نرخ هش ریت و تسلط 98 درصدی بیت کوین به بازار

یکی از معامله‌گران با سابقه ارزهای دیجیتال اعلام کرده است: سال آینده بیت کوین تسلط خود بر بازار ارزهای دیجیتال را افزایش داده و عرصه را بر آلت کوین ها تنگ خواهد کرد. تون ویس ( Tone Vays ) که یکی از تاثیرگذارترین فعالان حوزه کریپتوکارنسی به شمار می‌رود، طی یک پیغام توییتری در تاریخ 22 دسامبر اظهار کرد: با شروع سال 2020 معامله‌گران آلت کوین ها با شرایط بسیار بدی روبه‌رو خواهند شد.

تسلط 98 درصدی بیت کوین بر بازار

وی همچنین گفت: من منتظر تسلط 85 درصدی ارز دیجیتال بیت کوین بر بازار در سال 2020 هستم. در حال حاضر میزان تسلط ارز دیجیتال بیت کوین بر بازار  چیزی حدود 69 درصد است که این میزان در روزهای نخستین سال 2019 برابر با 51 درصد بود. اگر رشد تسلط بیت کوین بر بازار با همین روند ادامه پید کند، باید منتظر تسلط 87 درصدی ارز دیجیتال بیت کوین بر این بازار مالی باشیم.

ویس در ادامه گفت:

من معتقدم سلطه بیت کوین بر بازار با یک جهش همراه خواهد بود. همانطور که این میزان در سال 2019 از 50 به 70 درصد رسید، در سال جدید هم با افزایش 10 الی 15 درصدی به رقم 90 و 95 و در ادامه به 98 درصد خواهد رسید.

رشد عجیب نرخ هش ریت بیت کوین

قدرت هش ریت یکی از عوامل موفقیت ارز دیجیتال بیت کوین محسوب می‌شود. در سال 2017 همانطور که ارز دیجیتال بیت کوین به اوج قیمت خود رسید، نرخ هش نیز با افزایش 800 درصدی همراه بود که ویس این افزایش قیمت را باورنکردنی توصیف می‌کند.

نرخ هش در واقع معیار سنجش توان محاسباتی ماینر است که برای اعتبار سنجی به بلاک چین بیت کوین کمک می‌کند. با افزایش قیمت بیت کوین، علاقه و رقابت به استخراج بیت کوین بین ماینرها بیشتر می‌شود و این امر منجر به ایجاد امنیت بیشتر در شبکه بیت کوین می‌شود.

عواملی مثل نرخ هش، پاداش استخراج و سختی شبکه به هم وابسته هستند. هنگامی که سختی شبکه بیت کوین افزایش یابد، لازم است که نرخ هش برای استخراج یا پیدا کردن بلاک ها و کسب پاداش 12.5 بیت کوینی بعلاوه کارمزد تراکنش، افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: آیا یک آلت کوین با این نرخ هش سراغ دارید؟

ویس تا کنون اظهار نظر زیادی راجع به ارز دیجیتال بیت کوین ارائه نداده است و در پاسخ به پیش بینی250,000  دلاری قیمت بیت کوین توسط تیم دراپر گفت که چنین پیش بینی‌هایی سبب تشدید دیدگاه‌های خرسی من خواهد شد. از طرفی وی به تازگی عنوان کرده است که رسیدن قیمت بیت کوین به مرز 50,000  دلار تا پایان سال 2023 به نظر منطقی است.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.