پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
ارز دیجیتال بیت کوین و بی ثباتی اقتصادی

رفتار با ثبات بیت کوین در شرایط نابسامان بازار جهانی

شرایط نابسامان اقتصادی

شرایط فعلی اقتصادی دنیا

در شرایط فعلی، شاهد این امر هستیم که اختلافات مالی بین قدرت‏‌های بزرگ اقتصادی دنیا در حال بیش‏تر شدن است و در واقع جنگ بین کشورها برای رسیدن به قدرت به یک جنگ کاملاً اقتصادی بدل شده است. به طوری که هر یک از قدرت‌‏های اقتصادی دنیا در نظر دارند که با ارائه‌‏ی یک شرایط فشار مالی، کشورهای دیگر را تحت کنترل درآورده و ضربات محکمی را به اقتصاد آن‌‏ها وارد نمایند. نمونه‌‏ی بارز این فشارهای اقتصادی را می‏‌توان در اظهارات دو طرفه‏‌ی صورت گرفته بین کشورهای ترکیه و آمریکا دانست که روزی نیست که شاهد تنش بین این دو کشور نباشیم و روزی نیست که در آن آمریکا، ترکیه را تهدید به تحریم نکند.

شرایط اقتصادی و تاثیرات آن

این شرایط باعث شده است که در گام اول، شرایط اقتصادی ترکیه با مشکل و فشارهای زیادی رو به رو شود و شاهد کاهش ارزش زیاد ارز این کشور در برابر دلار باشیم که با وجود این کاهش، در دو سه روز اخیر ترکیه توانسته این کاهش را جبران نماید ولی همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‏‌برد. حال در گام بعدی نیز شاهد این امر هستیم که جنگ اقتصادی بین این دو کشور، بر کل بازار اقتصادی دنیا تأثیر گذار بوده و تجارت‌‏ها و معاملات صورت گرفته در سراسر دنیا را که اندکی با این کشورها در ارتباط هستند، با مشکلاتی رو به رو کرده است.

پس می‏‌توان گفت که شرایط فعلی یک وضعیت اضطراری در بازارهای مالی دنیا به شمار می‏‌رود که بدلیل نزدیک بودن اقتصاد بسیاری از کشورها، به این دو کشور و داشتن روابط تجاری و سیاسی با آن‎ها، کشورهای دیگر نیز از تأثیرات منفی این درگیری بی‏‌نصیب نبوده و شاهد مشکلات اقتصادی هستند. در کل در طی یک هفته‏‌ی اخیر بازارهای مالی در دنیا در اوضاع بدی بوده و پیش‏‌بینی می‌‏شود که این حالت همچنان ادامه‎دار باشد. ولی در این وضعیت، عکس العمل بیت کوین نسبت به وقایع اخیر، چه می‏‌باشد و آیا بیت کوین هم در سراشیبی مشکلات قرار گرفته است؟!!!

بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر نسبت به این شرایط بد اقتصادی در دنیا، تأثیرات کم‏تری را به خود دیده‏‌اند.

با بررسی وضعیت فعلی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بازار، به این نکته‌‏ی جالب پی می‌‏بریم که بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر نسبت به این شرایط بد اقتصادی در دنیا، تأثیرات کم‏تری را به خود دیده‏‌اند و در شرایطی که انتظار می‏‌رفت در اثر تنش‏‌های اقتصادی بین کشورها، شاهد کاهش بسیار زیاد قیمت بیت کوین در بازارهای مالی باشیم، در یک حرکت باثبات، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توانسته‌‏اند که نسبت به این شرایط به گونه‌‏ای بی‏‌تفاوت بوده و راه خود را در پیش‏ گیرند و گویا در مواجهه با امور مالی در دنیا، دیگر تأثیرات بسیار کم‏تری را به خود می‏‌بینند.

از شرایط فعلی بیت کوین می‌‏توان به عنوان یک وضعیت و رفتار با ثبات در بازارهای جهانی یاد کرد که وقوع این حالت باعث شده است تا افراد و کارشناسان بسیاری، نسبت به بازار ارزهای دیجیتال ، با نگاه مثبت‏تری بنگرند و در واقع این ثبات نسبی بیت کوین ، می‌‏تواند باعث جذب پشتوانه‏‌های مالی و سرمایه‏‌گذاران جدیدی به بازار شده و در نتیجه رونق و شکوفایی دوباره‌‏ی بازار ارزهای دیجیتال را به ارمغان آورد. در عین حال ثبات بیت کوین می‌‏تواند عاملی برای جذب سرمایه‏‌های افرادی باشد که در وضعیت بد اقتصادی دنیا، ارزش پول آن‌‏ها دارای نوسانات زیادی شده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.