روند آینده قیمت اتریوم، صعودی یا نزولی؟

روند آینده قیمت اتریوم، صعودی یا نزولی؟

راه اندازی اتریوم 2.0 سبب شده است بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بازار، انتظار افزایش قیمت بسیار زیاد این ارز دیجیتال را طی روزهای آینده داشته باشند. پس از آخرین تصحیح قیمت اتریوم که منجر به رسیدن آن به محدوده 191 دلاری شد، بسیاری از تحلیلگران ادعا کردند که این غول قراردادهای هوشمند با سقوط شدید قیمت روبه‌رو خواهد شد.
پلتفرم تحلیلی Santiment به تازگی اعلام کرده است که کاربران شبکه اجتماعی محبوب ردیت معتقدند بازار اتریوم روزهای صعودی پیش رو خواهد داشت و در حال حاضر سرمایه‌گذاران با فومو ( FOMO ) دست و پنجه نرم می‌کنند. این شرکت برخی از محبوب‌ترین کامنت‌ها را در همین راستا منتشر کرده است. چند نظر را با هم مرور می‌کنیم:

آیا شما هم منتظر رسیدن قیمت اتریوم به 200 دلار هستید؟ من در خط روند اقدام به خرید خواهم کرد.

با وجود جو صعودی حاکم در میان هواداران اتریوم، برخی معتقدند این رمز ارز با کاهش قیمت در روزهای آینده روبه‌رو خواهد شد. اما حرکات بازار باب میل کدام دسته خواهد بود؟

تصحیح قیمت اتریوم

در حال حاضر سطح حمایت 200 دلاری عرصه را بر اتریوم تنگ کرده است. با این حال طبق داده‌های به دست آمده از Santiment حجم تراکنش‌های روی زنجیره اتریوم طی چند هفته گذشته با افزایش همراه بوده است.
البته از زمان رسیدن قیمت اتریوم به 227 دلار در تاریخ 30 آوریل تا کنون، حجم تراکنش‌های انجام شده این رمزارز با کاهش همراه بوده و به نظر می‌رسد قیمت بزرگ‌ترین آلت کوین جهان وارد فاز تصحیح شده است. این اختلاف واضح بین قیمت این رمز ارز و حجم معاملات انجام شده ممکن است اصلاح شیب داری در پی داشته باشد.

قیمت اتریوم
از طرفی کاهش تعداد فالوورهای اتریوم در شبکه اجتماعی توییتر نیز نشان از چشم انداز نزولی این ارز دیجیتال دارد. اگر از خواندن این خبر تعجب کردید باید بگوییم که طی یک سال گذشته تعداد فالوورهای ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر همبستگی زیادی با عملکرد قیمت آن‌ها داشته و در گذشته کاهش تعداد دنبال کنندگان یک ارز دیجیتال در توییتر کاهش قیمت آن را نیز در پی داشته است.
نمودار
از طرفی اگر بخواهیم بازار را باب میل گاوها تحلیل کنیم، می‌توان گفت حالا که معیارهای فاندامنتال با افزایش نسبی در روز 14 ماه می همراه بوده است، شانس افزایش قیمت اتریوم نیز بیشتر شده است.

سطوح حمایتی کلیدی

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از میان تمام آدرس‌های متعلق به کیف پول اتریوم، بیش از 52 درصد آن‌ها دارای موجودی و 45 درصد از آن‌ها تقریبا خالی هستند.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد که هولدرهای اتریوم به اتفاقات آینده این ارز دیجیتال کاملا اعتماد دارند.

ولی با تقویت گرفتن نشانه‌های نزولی فوق‌الذکر، استفاده از مکانیسم IOMAP می‌تواند در شناسایی نقاط حمایتی کمک کننده باشد. با نگاهی اجمالی به این شاخص درمی‌یابیم که محدوده 171 تا 177.5 دلارمهم‌ترین مانع عرضه این ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.
همچنین تقریبا حدود 3 میلیون اتریوم توسط 1.75 میلیون آدرس اتریوم خریداری شده است که این موضوع نیز به تشکیل سطوح حمایتی کمک خواهد کرد.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم
از طرفی یک سطح مقاومت قدرتمند هم در محدوده 202 تا 226 دلار به چشم می‌خورد که مانع از دستیابی اتریوم به سطوح بالاتر خواهد شد.
با تمام این تفاسیر برای تحلیل بهتر قیمت اتریوم باید منتظر گذشت زمان باشیم و ببینیم کدام سطح حمایتی یا مقاومتی زودتر شکسته خواهد شد.

 

منبع: newsbtc

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.