پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رونمایی از ارز دیجیتال ملی ایران

طبق بیانیه اول دبیرخانه ققنوس از تاریخ اول تیر سال جاری باید امکان مشارکت عمومی مردم  در شبکه ارز دیجیتال ملی ایران به نام پیمان و خرید این توکن محقق می‌شد. اما این دبیرخانه در بیانیه جدید خود ضمن عذرخواهی از تاخیر پیش آمده اعلام کرد ظرف مدت یک ماه آینده  سازگار سازی لازم را در وایت پیپر شبکه ققنوس و توکن پیمان به عمل می‌آورد تا نشان دهد به قوانین و مقررات خود بسیار پایبند است و در صورت لزوم نیز تغییراتی در خط مشی توسعه ققنوس اتخاذ و اعماد خواهد کرد. ارز دیجیتال پیمان با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت و با پشتوانه طلا معرفی خواهد شد.

ارز دیجیتال پیمان با پشتوانه طلا

طبق هماهنگی‌های انجام‌شده دو کیلو طلا تأمین شده و قرار است معادل طلا، ارز دیجیتال پیمان در اختیار میزبانان این شبکه قرار بگیرد.

ارز دیجیتال پیمان

در همین راستا شبکه ققنوس اعلام کرده است که به دنیال راه اندازی شبکه مبادلات پولی و پرداخت نیست و از ابتدای شکل گیری این پروژه تاکید ویژه بر نظام مبادله دارایی‌های دیجیتال و پشتوانه‌های آن‌ها داشته است. کاربران بازار ققنوس مستقیما می‌توانند دارایی‌های خود را با هم مبادله کنند و ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد از بروز پیامدهای ناخوشایند پولی جلوگیری به عمل آورند. در ادامه این بیانیه تنها نگرانی این بنیاد شکل گیری انحصارهای تصدی‌گرانه که با پشتوانه یا به پشتیبانی مراجع ذی‌ربط شکل می‌گیرد اعلام شده است که این قبیل اقدامات به بهانه بی اعتمادی به بخش غیر دولتی یا تهدید نظم و امنیت ملی از شکوفایی این بازار نوپا جلوگیری به عمل می‌آورند.

ایران همگام با تحولات جهانی

این مورد در حالی در این بیانیه عنوان شده است که بانک مرکزی چندی پیش اخباری مبنی بر در اختیار داشتن انحصار استخراج رمز ارزهایی با پشتوانه ریال، طلا و فلزات گرانبها  را منتشر کرده و اعلام کرده بود که بانک مرکزی حق پیگرد قانونی نسبت به اشخاصی که با نادیده گرفتن مقررات اقدام به ایجاد، اداره و یا حتی تبلیغ  این شبکه‌ها را دارند خواهد داشت.

البته قائم مقام شبکه ققنوس اعلام کرده است که یک سری مکاتبات قانونی و حقوقی انجام داده و منتظر جواب قانونی از سوی مراجع هستند و صراحتا اعلام کرده است که در پی دریافت پاسخ مناسب از سوی این مراجع می‌باشد. موضوع رمز ارزها و بلاک چین که این روزها سرو صدای زیادی کرده در جلسه کمسیون اقتصادی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. این جلسه به موضوعاتی درباره بلاک چین و ارزهای دیجیتال و همچنین تعیین سازوکار قانونی برای آن‌ها اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل بانک ملی هم در این باره گفت این بستر یک حرکت خوشحال کننده برخلاف مخالفت ها در برابر ایده‌های جدید است که در یک سال اخیر و با همکاری این چهار بانک به سرانجام رسیده است. وی همچنین افزود: نگاه بانکداری کشور رو به جلو و مبتکرانه و همراه با تحولات جهانی است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.