سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
یوان دیجیتال

رییس پیشین بانک مرکزی چین: یوان دیجیتال می‌تواند جایگزین پول نقد شود

رییس پیشین بانک مرکزی چین اظهار داشت در صورت به تحقق پیوستن چهار شرط، یوان دیجیتال می‌تواند جایگرین پول نقد شود.

چالش‌های پیش روی یوان دیجیتال

رییس پیشین بانک مرکزی چین لی لی هویی اعلام کرده است که مدت زمان زیادی برای راه اندازی یوان دیجیتال باقی نمانده است و در صورت برآورده شدن چهار شرط اصلی، این ارز دیجیتال می‌تواند جایگزین پول نقد شود.

یوان دیجیتال بانک مرکزی چین در حال حاضر در فاز آزمایشی قرار دارد و کاربران اینترنت چینی مشتاقانه منتظر راه اندازی این ارز دیجیتال هستند. اخیرا تحقیقات در مورد یوان دیجیتال چین و در کل ارزهای دیجیتال در این کشور به سرعت افزایش یافته است.

 یوان دیجیتال

لی هویی در تاریخ 5 ماه می طی یک مصاحبه خبری زنده اعلام کرد که یوان دیجیتال بر خلاف Alipay و WeChat  به صورت مستقل از هر شبکه یا بانک‌های شخص ثالث طراحی شده است. وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد ارز دیجیتال یوان برای جایگزین شدن با پول نقد یا سایر راه‌های پرداخت فعلی چهار شرط اساسی را باید در نظر داشته باشد.

گرچه یوان دیجیتال می‌تواند به ارز دیجیتال برتر این کشور تبدیل شده و جایگزین مناسبی برای پول نقد رایج آن شود، با این حال برای تحقق چنین امری باید در درجه اول بهره وری و بازدهی بالایی داشته باشد. همچنین نرخ کارمزد کم، مقیاس اقتصادی متناسب با ارزش تجاری و پذیرش عمومی از جمله مواردی است که این ارز دیجیتال در مسیر پیشرفت خود باید در نظر داشته باشد.

انواع ارزهای دیجیتال

رییس پیشین بانک مرکزی خلق چین بر این باور است که اگر ارزی از فناوری دیجیتال بهره ببرد، می‌توانیم آن دارایی را ارز دیجیتال بنامیم. وی ارزهای دیجیتال را به سه دسته تقسیم می‌کند. ارزهای دیجیتال قانونی ( ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی )، ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین و ارزهای دیجیتال مورد اعتماد سازمانی.

ارز دیجیتال بیت کوین به گونه‌ای ناشناس ولی با شفافیت بالا طراحی شده است. یوان دیجیتال نیز  با استفاده از این تکنولوژی امکان انجام معاملات ناشناس را فراهم خواهد کرد. البته محدودیت‌هایی در مقدار تراکنش‌های ناشناس نیز اعمال خواهد شد.

همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، بانک مرکزی چین قبلا اقداماتی برای تست ارز دیجیتال ملی خود در برخی محیط‌های آزمایشی انجام داده و بر این باور است این ارز دیجیتال به مهار تورم کمک خواهد کرد.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.