ساخت برنامه‌‌های کاربردی در پروتکل نیر NEAR

بیست میلیون توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت JavaScript پس از عرضه کیت‌های توسعه نرم‌افزار جاوا اسکریپت (JS SDK) در روز دوشنبه، در حال حاضر توانایی نوشتن قراردادهای هوشمند بلاک ‌چین و ساخت برنامه‌های کاربردی بر روی پروتکل نیر NEAR را خواهند داشت.

ایلیا پولوسوکین Illia Polosukhin، بنیانگذار پروتکل نیر، در صحبت با کوین تلگراف Cointelegraph در هفته بلاک چین (KBW) در ۹ آگوست، تاکید کرد که این حرکت، زمینه توسعه بلاک چین را بر روی مخاطبان گسترده‌تری باز می‌کند:

حدود ۲۰ میلیون توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت در جهان وجود دارد و کاری که ما به شما اجازه می‌دهیم این است که قراردادهای هوشمند را در جاوا اسکریپت بنویسید.

در اطلاعیه ۸ آگوست که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد، پروتکل نیر اشاره کرد که جی‌اس اس‌دی‌کی JS SDK شامل «فریمورک قرارداد، نمونه‌ها و تست‌های قرارداد جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت» است.

پولوسوکین در ادامه اعلام کرد که JS SDK ها می‌توانند توسط هر کسی از جمله افرادی که در بخش تجاری به دنبال تسریع پروژه‌های خود هستند مورد استفاده قرار گیرد.

پولوسوکین در پاسخ به این سوال که آیا JS SDK با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار خواهد بود یا خیر، با توجه به اینکه نیر یک رقیب اتریوم است، گفت که این پیشنهاد به طور خاص در پروتکل نیر اجرا خواهد شد، اما امکان ایجاد قراردادهای هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم از SDK وجود دارد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.