سبقت استیبل کوین‌ها از اتریوم

این روزها بازار رمزارز شرایط خوبی ندارد و بسیاری از رمزارزها با رکود مواجه شده‌اند. با این حال شرکت تحلیل بازار گلس‌نود Glassnode، گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد ارزش بازار استیبل کوین یو‌‌اس‌دی‌تی USDT، یو‌اس‌دی‌سی USDC، بی‌یو‌اس‌دی BUSD و دای DAI روی هم رفته بیشتر از اتریوم شده است.

به گزارش دیلی‌هودل Dailyhodl، تحلیل گلس‌نود نشان می‌دهد در حالی که بسیاری از دارندگان اتریوم در حال حاضر در ضرر هستند، سرمایه‌ها به سمت استیبل کوین‌ها سرازیر شده است. ارزش بازار چهار استیبل کوین برتر بازار یعنی یو‌‌اس‌دی‌تی USDT، یو‌اس‌دی‌سی USDC، بی‌یو‌اس‌دی BUSD و دای DAI در حال حاضر با ۳ میلیارد دلار از اتریوم سبقت گرفته است.

تجمیع ارزش بازار چهار استیبل کوین برتر قبلا در چندین نوبت در طول سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ۵۰٪ از ارزش بازار اتریوم رسیده بود، با این حال در ماه می و ژوئن امسال به طور قابل توجهی فزایش یافته است. این اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

عرضه تجمعی استیبل کوین‌های USDT USDC، BUSD و DAI منبع: گلس‌نود

این گزارش همچنین تاثیر رشد بازار استیبل کوین‌ها بر اتریوم را نشان می‌دهد:
تقاضا برای نقدینگی دلاری در سال‌های اخیر افزایش یافته است. از نظر ارزش بازار، استیبل کوین‌ها در حال حاضر سه دارایی از شش دارایی برتر بازار کریپتو هستند.

در طی سال ۲۰۲۲ ارزش اکوسیستم اتریوم کاهش یافته است. گلس‌نود نشان می‌دهد، اگرچه همه استیبل‌کوین‌ها بر روی اتریوم اجرا نمی‌شوند، داده‌ها نشان می‌دهند فعالان بازار از دارایی‌های پرریسک دوری می‌کنند:

این رویداد نشان می‌دهد که چرا مردم ترجیح می‌دهند رمزارزهای خود را به استیبل کوین تبدیل کنند. چون با کاهش قیمت‌ها در بازار نزولی ارزش دلاری دارایی‌ها کمتر می‌شود.

مجموع ارزش بازار ۴ استیبل کوین USDT USDC، BUSD و DAI در مقابل ارزش بازار اتریوم منبع: گلس‌نود

بخاطر افت اخیر قیمت اتریوم، بسیاری از هولدرهای این توکن با زیان‌های قابل‌توجهی روبرو هستند که تقریبا در چهار سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

قیمت لحظه‌ای اتریوم در حال حاضر در ۹۹۱ دلار است. با توجه به اینکه قیمت واقعی خرید اتریوم ۱۷۳۰ دلار است، در حال حاضر هولدرهای اتریوم در ۴۳ درصد ضرر محقق نشده قرار دارند.

سود به زیان تحقق نیافته هولدرهای بلند مدت اتریوم نشان می‌دهد که سودآوری فعلی این گروه از نقطه سربه‌سر پایین آمده است و اکنون ضرر‌های محقق نشده، ۲۳ درصد از ارزش بازار کم کرده است. حتی قوی‌ترین و قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاران اتریوم در حال حاضر به طور تقریبی در ضرر هستند. بار آخری که این اتفاق افتاد، سپتامبر ۲۰۱۸ بود. بعد از این مدت، شاهد افت شدید قیمت اتریوم بودیم زیرا قیمت آن‌ ۶۴ درصد کاهش یافت و از ۲۳۰ دلار به ۸۴ دلار رسید.

نمودار سود به زیان تحقق نیافته هولدرهای بلندمدت اتریوم

شرکت تحلیلی گلس‌نود، آنالیز خود را با اشاره به چرخه‌های تاریخی رمزارزها به پایان رساند. در این چرخه‌ها تحولات دوره‌ای سبب افزایش تقاضا و قیمت می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با قیمت ۱۰۵۵ دلار معامله می‌شود. اتریوم بیش از ۷۰ درصد نسبت به قیمت خود در آغاز سال ۲۰۲۲ که ۳۷۳۰ دلار بود، کاهش یافته است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.