سرمایه گذاران نگران قیمت بیت کوین و دارک وب ها

سرمایه گذاران نگران بیتکوین بخوانند|مرور روزهای پرفراز و نشیب قیمت بیت کوین

سرمایه گذاران نگران بیتکوین بخوانند|مرور روزهای پرفراز و نشیب قیمت بیت کوین

اگر به یاد داشته باشید، بیتکوین در زمان تولد بلاک چین چیزی در حدود 0.001 دلار بود. اما کمی که زمان گذشت و مبادله آن در دارک وب رونق گرفت، به 32 دلار رسید. سپس فرود های عجیب و باورنکردنی را تجربه کرد و بسیاری از این بازی خارج شدند. اکنون آن‌ها حسرت میلیون‌ها دلاری را که می‌توانستند داشته باشند خواهند خورد.
در زیر با هم مهم ترین زمان‌هایی که بیتکوین فراز و نشیب هایی را تجربه کرده مرور می‌کنیم.

نوامبر 2011 | اولین سقوط معنادار قیمت بیت کوین

پس از رشد چشمگیر از 0.001 دلار به 32 دلار، با توجه به این که در آن زمان قیمت مبنی بر عرضه و تقاضا تعیین می‌شد، قیمت تا 20 دلار و سپس 11 دلار و به نحو باورنکردنی در 5 ماه بعد قیمت آن تا 2$ کاهش یافت. به همین علت بسیاری از سرمایه گذاران، آن را یک قمار دو سر باخت دانسته و از آن خارج شدند. اکنون آن‌ها به اشتباه خود پی می‌برند.

نوامبر 2013 | مسلم‌ترین شکست قیمت در تاریخ بیت کوین

در پایان سال 2013 قیمت بیت کوین نزدیک به 1200 دلار بود. با وجود این که اتفاقی بزرگ در آن روزها محسوب می‌شد، یکی از نمایندگان سنا ایالات متحده و بانک مرکزی چین به سمت تولید، خرید و نگهداری این ارز دیجیتال روی آوردند.
اما چند هفته بعد چین اعلام کرد که آن را به عنوان یک ارز رسمی مبادله ای نشناخته و شروع به اعمال محدودیت‌هایی برای این رمز ارز نمود. اولین نشانه های افول قیمت در 19 نوامبر سال 2013 و هنگامی که قیمت ها نصف شدند روی داد. قیمت بیت کوین از 755$ به 378$ کاهش یافت.
اما این کاهش‌ها به همینجا ختم نشد و تا پایان سال 2015 به کمتر از 150$ رسید. با نیم‌نگاهی به تغییر درصدی قیمت‌ها ، بیتکوین طی 411 روز به میزان 87% کاهش یافت.

دسامبر 2017 | بیت کوین با شروعی طوفانی

در سال 2017 میلادی بیت کوین با رشد 1950 درصدی و به طرز باورنکردنی از 974$ تا 20.000$ رشد نمود.
در همین زمان بود که بیت کوین یکباره رشد شدید و سنگینی را پشت سر گذاشت. آذر ماه 96 بسیاری از سایت های مرتبط با ارزهای دیجیتال اخطار هایی را پیرو شکست ناگهانی قیمت بیت کوین و ترکیدن حباب آن ارائه کرده بودند.
افراد بسیاری که قناعت پیشه بودند ارزهای خود را به دلار تبدیل نمودند و سود سرشاری دریافت کردند. در همین حین افراد بسیار دیگری ضررهای سنگین متحمل شدند.
با این تاریخچه از بیتکوین می‌توان هنوز باور داشت که در روزهایی نه چندان دور بیتکوین به درخشش خود باز خواهد گشت.

نوامبر 2018 | در آبان ماه 1397 چه گذشت؟

در سال 2018، برخلاف دیدگاه هایی که امیدوارانه به افزایش قیمت بیت کوین می‌پرداختند سالی سخت و نفس گیر بود. در این سال قیمت بیت کوین با کاهش شدید 83 درصدی از 19.783$ به کمتر از 3500 دلار رسید.
البته با توجه به این مسئله که معمولا قیمت اتریوم جهتی مخالف با قیمت بیت کوین داشت، قیمت آن در سال 2018 از 1.400$ به حدود 110$ تا زمان نوشتن این متن رسید.

برای درک این سقوط آزاد باید دانست که هیچ گاه از سپتامبر 2017، تا ماه نوامبر 2018 قیمت بیت کوین به کمتر از 4000 دلار نرسیده بود.
با توجه به فراز و نشیب های بازار ارزهای دیجیتال با کمی توجه بیشتر به اخبار و بررسی های موشکافانه سایت‌های معتبر ارزهای دیجیتال می توانید همواره یک گام فراتر از قیمت بیت کوین باشید.

به نظر شما بیت کوین به روزهای اولیه خود باز خواهد گشت؟ یا مانند سال گذشته با رشد ناگهانی و خیره کننده به بیش از 20.000$ می‌رسد؟
آنچه هست در منطقی‌ترین حالت ممکن با درنظر گرفتن انواع پیش بینی ها و اظهارنظرها سرمایه گذاری و نگه‌داری بلند مدت بیت کوین این افت قیمت موقت را جبران خواهد نمود.

منبع : cointelegraph

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.