oco به اکسکوینومارکت اضافه شد

سفارش او سی او OCO به اکسکوینومارکت اضافه شد! + آموزش تصویری

شاید شما هم به عنوان یک تریدر بخواهید که در هر روند صعودی یا نزولی بازار، توانایی ثبت سفارشاتی با سود بیشتر و ضرر کمتر داشته باشید. حتما می‌دانید که ابزارهایی وجود دارند که به تریدرهای رمزارز کمک می‌کنند تا بدون استرس معاملات موفقت‌تری داشته باشند. از جمله پرکاربردترین این ابزارها، سفارش او‌ سی او OCO یا همان ثبت همزمان دو سفارش بوده که اخیرا به پلتفرم اکسکوینومارکت نیز اضافه شده است. سفارش او سی او به شما این امکان را می‌دهد که با به حداکثر رساندن سود و کاهش ضرر معاملات خود تا حد امکان، تجربه راحت‌تری از ترید در نوسانات قیمت داشته باشید.

در این مقاله، ابتدا با چیستی سفارشات او سی او آشنا شده و سپس به طور گام‌به‌گام و تصویری نحوه کار با آن را در اکسکوینومارکت آموزش خواهیم داد.

فهرست

سفارش او سی او در اکسکوینومارکت
امکان استفاده از او سی او OCO در اکسکوینو مارکت

مطالعه بیشتر: ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی بهترین استراتژی‌ها و روش‌ها

سفارش او سی او OCO چیست؟

سفارش او سی او  OCO یا One Cancels the Other به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که دو سفارش محدود را به طور همزمان تنظیم کنند. قطعاً یکی از بهترین ابزارهای ترید در بازار ارزهای دیجیتال او سی او است که با استفاده از آن می‌توانید سفارش خرید یا فروش خود را در دو قیمت مختلف تنظیم کنید!

 این نوع سفارشات که در حقیقت نوعی سفارش‌گذاری مشروط محسوب می‌شوند، ترکیبی از دو سفارش لیمیت اوردر Limit Order  یا همان سفارش محدود و استاپ لیمیت Stop Limit یا همان سفارش با حد ضرر هستند. با استفاده از این روش، معامله‌گر یک سفارش برای استراتژی افزایش و یک سفارش برای استراتژی کاهش قیمت ثبت می‌کند و از این طریق، می‌تواند در هر دو جهت بازار (صعودی یا نزولی) معامله کند.

دلیلی که به او سی او، سفارش‌گذاری مشروط نیز گفته می‌شود، این است که وقتی که یکی از این دو سفارش فعال می‌شود و در لیست سفارشات قرار می‌گیرد، سفارش دیگر به طور خودکار لغو خواهد شد. تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از این ابزار معاملاتی، دارایی خود را در قیمت‌های بالاتر نقد کرده و در صورت سقوط بازار، ضرر خود را به حداقل برسانند.

نحوه کار سفارشات او سی او

سفارشات محدود یا همان لیمیت اوردرها برای خرید یا فروش یک دارایی زمانی که به حد مشخصی در بازار رسیده باشد، استفاده می‌شود. از سوی دیگر، از سفارشات با حد ضرر یا همان استاپ لیمیت نیز مثل سفارشات محدود برای تعیین محدودیت‌های خرید یا فروش استفاده می‌شود؛ اما در جهت مخالف! این نوع سفارشات به منظور کسب سود بیشتر یا جلوگیری از ضرر یا زیان بیشتر به طور همزمان صورت می‌گیرند.

ترید حرفه‌ای با سفارش او سی او
آموزش کار با او سی او در اکسکوینومارکت

مطالعه بیشتر: آموزش جامع کندل خوانی + پرکاربردترین الگوهای کندل استیکی

نحوه کار با سفارش OCO در اکسکوینو

اگر در ترید ارز دیجیتال تجربه داشته باشید، تعداد کمی از صرافی‌های رمزارز، امکان سفارش‌گذاری با استفاده از فیچر OCO را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. همان طور که گفته شد، اکسکوینو نیز برای ارائه کامل و باکیفیت خدمات برای تریدرهای ایرانی، امکان استفاده از سفارش‌های او سی او OCO را به پلتفرم معاملاتی اکسکوینومارکت اضافه کرده است. همین حالا می‌توانید با مراجعه به اکسکوینومارکت، حرفه‌ای‌تر از همیشه ترید کنید!

ثبت سفارش فروش با استفاده از او سی او

برای مثال فرض کنید یک رمزارز را در محدوده 30 هزار دلار می‌خرید. طبق تحلیل شما مقاومت 38 هزار دلار سطح مناسبی برای فروش است و در صورت شکست حمایت 28 هزار دلار، روند نزولی آغاز می‌شود؛ در نتیجه، برای جلوگیری از ضرر بیشتر، فروش در 27 هزار دلار منطقی خواهد بود. با استفاده از سفارشات او سی او می‌توانید در هر دو جهت بازار (کاهش یا افزایش) سفارش فروش خود را ثبت کنید.

نمودار فرضی قیمت ارز دیجیتال

برای این منظور کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید: (عددها فرضی و طبق مثال بالا در نظر گرفته شده‌اند!)

1- مطابق تصویر زیر، 38 هزار تتر را در بخش سفارش محدود وارد کنید.

سفارش گذاری با استفاده از او سی او

2- مطابق تصویر زیر، 28 هزار تتر را در بخش قیمت فعال‌سازی وارد کنید.

3- مطابق تصویر زیر، 27 هزار تتر را به عنوان قیمت فروش وارد کنید.

4- در نهایت، مطابق تصویر زیر، مقدار سفارش خود را در بخش مقدار فروش وارد کنید.

ترید با او سی او

حال سفارش او سی او به شما این امکان را می‌دهد که در صورت کاهش قیمت، باز هم بتوانید سفارش فروش خود را ثبت کنید. در این حالت، با افزایش قیمت از 30 به 38 هزار دلار، سفارش فروش شما انجام شده و سفارش فروش در 27 هزار دلار لغو می‌شود. در سمت مقابل، یعنی در صورت کاهش قیمت از 30 به 28 هزار دلار، سفارش فروش 38 هزار دلار لغو شده و سفارش فروش 27 هزار دلار فعال می‌شود.

ثبت سفارش خرید با استفاده از او سی او

برای مثال فرض کنید که قیمت یک رمزارز در محدوده 25 هزار دلار قرار دارد. شما متناسب با استراتژی معاملاتی خود تصمیم به خرید با استفاده از سفارش او سی او می‌گیرید. فرض بگیریم طبق تحلیل شخصی شما، حمایت 20 هزار دلار سطح مناسبی برای خرید است. اما اگر قیمت به این سطح نرسد و به جای اصلاح قیمت، مقاومت پیش رو که 30 هزار دلار است شکسته شود، موقعیت خوبی برای کسب سود ایجاد خواهد شد. یعنی طبق تحلیل شما، در صورت عبور از مقاومت 30 هزار دلار، روند صعودی آغاز خواهد شد و در نتیجه سطح 31 هزار دلار نیز سطح مناسبی برای ورود خواهد بود.

نمودار فرضی برای ترید با او سی او

با استفاده از سفارش او سی او می‌توانید در هر دو حالت صعود یا سقوط، قیمت سفارش خرید خود را ثبت کنید. اما چطور؟ می‌توانید طبق مراحل زیر پیش روید: (عددها فرضی و طبق مثال بالا در نظر گرفته شده‌اند!)

1- مطابق تصویر زیر، 20 هزار تتر را در بخش سفارش محدود وارد کنید.

سفارش خرید با او سی او

2- مطابق تصویر زیر، 30 هزار تتر را در بخش قیمت فعال‌سازی وارد کنید.

ترید ارز دیجیتال با سفارش او سی او

3- مطابق تصویر زیر، 31 هزار تتر را در بخش قیمت خرید وارد کنید.

آموزش ترید ارز دیجیتال با سفارش او سی او

4- در نهایت، مطابق تصویر، مقدار سفارش خود را در بخش مقدار خرید وارد کنید.

اکسکوینو مارکت او سی او

با ثبت این سفارش، در صورتی که قیمت از 25 هزار دلار به 20 هزار دلار برسد، سفارش خرید شما در همین قیمت انجام شده و سفارش خرید در 31 هزار دلار لغو می‌شود. در طرف مقابل، در صورتی که قیمت از 25 هزار دلار به 30 هزار دلار برسد، سفارش خرید در 20 هزار دلار لغو شده و سفارش خرید در 31 هزار دلار به جریان می‌افتد.

همچنین، سفارشات خود را می‌توانید در بخش تعیین شده در تصویر زیر مشاهده کنید:

تاریخچه سفارشات در بخش اکسکوینو مارکت

برای مشاهده تاریخچه حد سود / ضرر خود نیز می‌توانید به بخش تعیین‌شده در تصویر زیر مراجعه کنید:

سفارشات حد سود و ضرر

مطالعه بیشتر: قابلیت تعیین حد سود و ضرر در اکسکوینومارکت

سخن آخر

لازم به ذکر است که سفارشات OCO نیازمند اجرای ماهرانه و شناخت عمیق بازار و روش‌های معاملاتی است. در نتیجه، لازم است که برای استفاده از این امکان جذاب در ترید و معاملات خود، به خوبی نسبت به عملکرد آن تحقیق کرده و به خوبی با آن آشنا باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.