سقوط آزاد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین!

روز دوشنبه ارز دیجیتال بیت کوین ناگهان به محدوده زیر سطح حمایتی 7,040 دلار رسیده و در نقطه 6,800 دلار متوقف شد.  تعدادی از معامله‌گران باهوش قبلا هم اعلام کرده بودند که در صورت گذشت قیمت بیت کوین از این سطوح، احتمال سقوط قیمت وجود خواهد داشت.

قیمت بیت کوین

هم اکنون ( هنگام نگارش این مطلب ) ارز دیجیتال بیت کوین در تلاش است که قیمت خود را در محدوده 6,600 دلار نگه دارد. معامله‌گران معتقدند اگر بیت کوین نتواند سطوح فعلی را نگه دارد، روند نزولی خود را ادامه خواهد داد. در این قسمت به بررسی قیمت بیت کوین و علت رسیدن آن به کم‌ترین قیمت 7 ماه اخیر می‌پردازیم.

تقاطع خرسی در بازه‌های زمانی مختلف

طبق تحلیل Keith Wareing، ارز دیجیتال بیت کوین در بازه‌های زمانی مختلف دارای تقاطع خرسی است. علاوه بر این، روند نزولی روز گذشته این رمزارز منجر به تشکیل یک تقاطع خرسی در شاخص مکدی ( MACD ) برای اولین بار از تاریخ ژوئن تا به امروز شد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

شاخص مکدی

شاخص مکدی ماهانه نمودار هیستوگرام نیز در محدوده منفی قرار دارد که این موضوع می‌تواند به ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین اشاره کند.

کاهش قیمت بیت کوین

نکته نگران کننده دیگر، تقاطع نزولی بین شاخص میانگین متحرک 100 و 200 روزه است. چیزی که طبق نمودار زیر اغلب اتفاق نمی‌افتد.

کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

تایم فریم روزانه نیز نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی هم در محدوده فروش بیش از حد قرار دارد. آخرین باری که قیمت بیت کوین به محدوده 6,522 دلار نزدیک شد، شاخص قدرت نسبی به 22 رسید. بنابراین اگر فروش در بازار ادامه پیدا کند این بار نیز قیمت بیت کوین به راحتی به سطوح پایین هدایت خواهد شد.

قیمت ارز دیجیتال

به این نکته توجه داشته باشید که رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح حمایتی پایین 6,400 دلار یک فاجعه برای این ارز نیست.  معامله‌گرانی که تایم فریم هفتگی این ارز دیجیتال را مورد مطالعه قرار می‌دهند به خاطر دارند قیمت بیت کوین حدود 8 ماه در محدوده 6,000 دلار باقی ماند و در نهایت به 3,100 دلار رسید. در سال ۲۰۱۸ بیشتر معامله‌گران کف قیمت بیت کوین را ۶,۰۰۰ دلار می‌دانستند و بنابراین شکسته شدن غیرمنتظره‌ی آن باعث شد که قیمت به ۳,۲۰۰ سقوط شدیدی داشته باشد.در شرایط کنونی هم شکست سطح 6,400 دلار از اهمیت ویژه برخوردار است.

قیمت بیت کوین

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

طبق شاخص VPVR در تایم فریم هفتگی، بیت کوین با یک سطح حمایت در سطح 6,300 روبه رو است و اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر محدوده ۶,۲۰۰ برسد می‌توانیم انتظار سقوط قیمت تا ۵,۳۵۰ دلار را هم داشته باشیم. براساس این شاخص، اگر ۵,۳۵۰ دلار هم شکسته شود، سقوط شدید و پارابولیک به سمت محدوده ۳,۱۲۰ دلار ( همانطور که در فوریه ۲۰۱۹ اتفاق افتاد ) دور از انتظار نخواهد بود.

البته از دیدگاه تحلیل فنی، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح 5,300 یا 4,100 دلار بسیار کم است. روشن است که همیشه احتمال شکل گیری الگوی دو دره ( double bottom  ) در سطح 6,520 دلار وجود دارد. همانطور که قبلا و در تاریخ 25  نوامبر و 17 می 2017 نیز شاهد تشکیل این الگو در نمودار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بودیم. از طرفی ارز دیجیتال بیت کوین برای جلوگیری از سقوط بیشتر باید محدوده مشخص شده بین سطوح 6,700 تا 6,300 دلار را نگه دارد.

معامله گران ارزهای دیجیتال باید تا حدودی احتمال شکل گیری الگوی دو دره در سطح 6,520  دلار را هم در نظر داشته باشند که این موضوع می‌تواند سبب ایجاد فروش بیش از حد در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی شود. البته لازم به ذکر است که تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند از جهش‌های احتمالی برای دستیابی به سود کوتاه مدت نیز استفاده کنند. در نظر داشته باشید که احتمال وقوع این اتفاق با نزدیک شدن به سطح حمایت 6,400 دلار بیشتر می‌شود. از طرفی تریدرهای محتاط نیز می‌توانند رفتار سایر معامله‌گران را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید و فروش ارز مورد نظر کنند. در شرایط کنونی حد ضرر را می‌توان در محدوده 6,400 الی 6,500 در نظر گرفت.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.