پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سودآوری استخراج بیت‌‌ کوین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، دلیل این امر چیست؟

بر اساس داده‌های وبسایت کریپتو رنک cryptorank، میزان سودآوری استخراج بیت‌ کوین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است زیرا بازار تحت فشار شدید خرس‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهد. با بی‌سود‌‌شدن استخراج بیت‌کوین، بازار ممکن است با شرایط و اتفاقاتی روبرو شود که مدت‌‌هاست شاهد آن نبوده‌ایم و بعضی از آن‌ها ممکن است در نهایت، باعث صعودی‌شدن قیمت شوند.

فشار فروش ماینرها کاهش می‌یابد
با وجود اینکه این نکته در حد حدس و گمان باقی است اما این یک واقعیت کاملا شناخته شده است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تمایل دارند پوزیشن‌های در زیان را بیشتر از پوزیشن‌های در سود حفظ کنند، خصوصا بعد از تبدیل زیان آن‌ها به سود. همین قانون را می‌توان در مورد ماینرهایی که دارایی‌های خود را با ضرر نمی‌فروشند، اعمال کرد، به‌ویژه اگر مقداری ذخایر هم داشته باشند.

با توجه به استخراج بیت‌کوین با قیمتی بیشتر از آنچه که می‌توانستند آن را در بازار بفروشند، ماینرها بیشتر احتمال دارد که رمزارزهای خود را حفظ کنند تا اینکه بخواهند آن‌ها را برای پوشش هزینه‌های خود بفروشند.

متاسفانه، این یک شمشیر دو لبه است زیرا به احتمال زیاد زمانی که بیت‌کوین به قیمت سر‌به‌سر ماینرها برسد با فشار فروش بیشتری مواجه خواهیم شد که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا با فروش رمزارزهای خود کل هزینه‌های استخراج را پوشش دهند.

استخراج بیت کوین ممکن است با کاهش محبوبیت مواجه شود
از آنجایی که استخراج طلای دیجیتال دیگر سودی ندارد، باید برای کاهش تدریجی میزان هش و سختی استخراج شبکه آماده شویم. با کاهش عرضه در دستان ماینرها، حرکت رو به بالا بدون اینکه مدام به سمت پایین فشار بیاورد، باید برای بازار آسان‌تر باشد.

متاسفانه، تقاضای کم ماینینگ، ثبات بیت‌کوین را به عنوان یک شبکه در معرض خطر قرار می‌دهد، حتی اگر افت هش‌ریت شبکه صرفا موقت باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.