پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
تحلیل قیمت بیت کوین

سیر نزولی ارز دیجیتال بیت کوین تا کجا پیش خواهد رفت؟

بازار ارزهای دیجیتال هم مانند بازار هر اوراق بهادار دیگری تحت تاثیر احساسات و عوامل فاندامنتال است. تنها یک طیف منفی یا وجود یک شایعه در بازار می‌تواند منجر به کاهش قیمت یک ارز شود. همانطور که می‌دانید بازار در اغلب موراد، اخبار مثبت را نادیده گرفته و اکثرا تحت تاثیر اخبار منفی قرار می‌گیرد. به هر حال سرمایه گذاران سازمانی که قبلا موقعیت‌های خرید را از دست داده بودند، به نظر می‌رسد این بار بتوانند در سطوح پایین وارد بازار شوند.

کاهش هر چه بیشتر نرخ‌ بهره بانک مرکزی اروپا و نرخ فدرال ایالت متحده آمریکا سبب افزایش عوامل فاندامنتال ارزهای دیجیتال می‌شوند. ما معتقدیم راه‌اندازی پلتفرم جدید بکت ( BAKT ) سرمایه گذاران سازمانی را بار دیگر جذب بازار خواهد کرد. در این میان، به نظر می‌رسد طی روزهای اخیر، مدیران صندوق های پوشش ریسک ( Hedge fund ) هم سهم خود را از سود بیت کوین به دست آورده‌اند.

جالب است بدانید صندوق سرمایه گذاری بیل میلر که با بیت کوین تفاوت دارد، در نیمه اول سال 2019، چیزی حدود 46 درصد بازده داشته است.

پس از اینکه قیمت بیت کوین در سه روز اخیر در منطقه حمایتی  9,727.55 دلار بود، گاوها امروز موفق شدند قیمت این ارز دیجیتال را به 10,000 دلار برسانند. به هر حال موقعیت فروش شکل گرفته فراوان در بازار، در محدوده شاخص میانگین متحرک 20 روزه سبب شد قیمت بیت کوین در عرض 15 دقیقه از 10,037.96 به 9,472.62 دلار برسد. این موضوع نشان دهنده قدرت خرس‌ها در بازار است.

اگر ارز دیجیتال بیت کوین قیمت 9,080 دلار را بشکند، رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به محدوده حمایتی 6,933 تا 7,451.63 دلار دور از انتظار نیست.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

تصحیح قیمت‌های اخیر جفت ارز بیت کوین/دلار را می‌توان به عنوان موقعیت خرید در نظر گرفت  ولی سرمایه گذاران باید تا پایان روند تصحیح قیمت، برای خرید این ارز دیجیتال صبر کنند.

از طرفی، اگر جهت حرکت این ارز دیجیتال تغییر کند و بتواند قیمت خود را به سمت سطوح بالای محدوده میانگین‌های متحرک هدایت کند، تقاضای زیادی در سطوح پایین شکل می‌گیرد. در صورت شکست این سطوح ممکن است موقعیت خرید به وجود بیاید ولی تا آن زمان، هیچ موقعیت خریدی برای این ارز دیجیتال مشاهده نمی‌شود.

در ادامه این مقاله، بد نیست نگاهی هم به مطالب یکی از تحلیل گران مطرح ارز دیجیتال بیت کوین بیندازیم.

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

همانطور که روز گذشته مشاهده کردید قیمت بیت کوین از مرز 9,700 دلار به 10,200 دلار رسید. درباره رفتار آینده ارز دیجیتال بیت کوین هم باید گفت: احتمال ادامه روند نزولی اخیر  70 درصد است زیرا به نظر می‌رسد این ارز رمز نگاری شده در یک روند تصحیح قیمت قرار گرفته است ( ABC ). بنابراین، اگر قیمت بیت کوین در منطقه 9,550 بماند، به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. تثبیت قیمت در محدوده 9,650  دلار را می‌توان به منزله حرکت این ارز دیجیتال به سمت سطوح بالاتر در نظر گرفت ولی در کل، بازار ارز دیجیتال بیت کوین در حالت خرسی قرار دارد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.