پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی هات بیت؛ معرفی، بررسی ، آموزش جامع Hotbit

بهترین پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. زیرا صرافی‌ها نقطه اتصال کاربران به یکدیگر (P2P) هستند تا معامله ارزهای دیجیتال به بهترین قیمت و با کمترین کارمزد انجام شود. اما محدودیت‌های زیادی برای کشورهای تحت تحریم وجود دارد که موجب می‌شود نحوه بررسی و انتخاب یک پلتفرم رمز ارزی برای ایرانیان متفاوت و دشوار شود. در این مقاله می‌خواهیم صرافی هات بیت که یکی از صرافی‌های معروف و بین‌المللی جهان است را به همراه مزایا و معایب آن برای ایرانیان بررسی کنیم.

معرفی صرافی هات بیت

صرافی دیجیتال هات بیت یک پلتفرم بین‌المللی برای معامله ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۸ در هنگ‌کنگ و استونی ثبت شد و در شانگهای چین شروع به فعالیت کرد. هات بیت بیش از ۷ میلیون کاربر ثبت شده از بیش از ۲۱۰ کشور مختلف دارد و از معامله ۳ هزار جفت ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

حجم معاملاتی در هر ۲۴ ساعت در این صرافی حدود ۲۵۰ میلیون دلار است و نام شرکایی از جمله کوین‌گکو (CoinGecko)، کوین‌مارکت‌کپ (CoinmarketCap)، اوکی‌لینک (OKLink)، HUSD، BUSD، کریپتو رنک (CryptoRank)، دائو میکر (DAO Maker)، داک دائو (DuckDao)، کوین کوورا (COINQUORA) و غیره در وب سایت رسمی این صرافی دیده می‌شود.

صرافی هات بیت و پروژه دیفای
صرافی هات بیت

ایا صرافی هات بیت برای ایرانیان امن است ؟

بزرگ‌ترین مشکل ایرانیان برای استفاده از پلتفرم‌های رمز ارزی خارجی این است که هیچکدام از صرافی‌های رمز ارزی بین‌المللی از کشورهای تحت تحریم پشتیبانی نمی‌کنند.

صرافی هات بیت نیز که به بیش از ۱۷۰ کشور در جهان خدمات خود را ارائه می‌کند، در بخش شرایط استفاده از خدمات صراحتا اعلام کرده است که به ۳۱ کشور از جمله ایران، آمریکا، ژاپن، سنگاپور، کره شمالی، جمهوری بلاروس و… خدمات خود را ارائه نمی‌کند. لذا، استفاده از این صرافی به صورت عادی برای ایرانیان امکانپذیر نیست مگر افرادی که با راه‌های مختلفی هویت خود را پنهان کنند.

این امر نیز خطرات و ریسک‌های فراوانی به همراه دارد. برای مثال، افرادی که با تغییر آدرس آی‌پی خود به آی‌پی یک کشور دیگر از خدمات هات بیت استفاده می‌کنند، با خطراتی از جمله لو رفتن آی‌پی به هر شکل، تشخیص لوکیشن حقیقی کاربر، تشخیص ایرانی بودن سیم‌کارت یا شرکت ارائه دهنده اینترنت کاربر، تشخیص آدرس‌های مبدا و مقصد هنگام انتقال دارایی‌ها و ده‌ها موارد دیگر روبرو هستند.

از سوی دیگر، در صورتی که به هر دلیلی رمز عبور فراموش شود، صرافی‌ها برای حفظ امنیت دارایی کاربران، از کابران درخواست می‌کند تا با تکمیل احراز هویت خود نسبت به بازنشانی رمز عبور خود اقدام کنند. در این صورت، به خاطر عدم امکان ارائه مدارک هویتی، برای همیشه دارایی کاربر از دست می‌رود.

یک مسئله دیگری که برای بسیاری از ایرانیان مشکل‌ساز می‌شود، استفاده از خدمات احراز هویت جعلی سایت‌های متفرقه است. این سایت‌ها با ادعای ساخت مدارک هویتی خارجی برای ایرانیان، اقدام به اخذ رقم‌های قابل توجهی از ایرانیان کرده و به این ترتیب عملا اقدام به انجام عملی می‌کنند که از سوی صرافی‌ها (که در بخش قوانین و شرایط آنها صراحتا ذکر شده) تخلف و جرم محسوب می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم هرگز به سایت‌های احراز کننده جعلی هویت استفاده نکنید و دارایی خود را در معرض از دست رفتن ناگهانی قرار ندهید.

تیم تشکیل دهنده صرافی هات بیت

صرافی هات بیت از یک تیم بین المللی چند ده نفره (بالای ۳۰ نفر) مجرب از میان کشورهای چین، آمریکا و تایوان تشکیل شده است که در شانگای چین و تایپه تایوان مستقر هستند. البته ناگفته نماند که اسامی هیات مدیره و اعضای اصلی تیم تشکیل دهنده صرافی هات بیت در وبسایت رسمی این صرافی عنوان نشده است و به نوعی می‌توان گفت نام و مشخصات اعضا نامشخص است.

تیم امنیت هات بیت نیز با افتخار در صفحه «درباره ما» خود عدد صفر را درباره تعداد دارایی‌های از دست رفته کاربران خود نمایش داده است.

نرخ امنیتی هات بیت «B+» است که در دسته بندی صرافی‌های بزرگی مانند بایننس Binnace قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های هات بیت

دو سرویس اصلی هات بیت را می‌توان به عنوان قابلیت‌های ویژه آن در نظر گرفت:

معاملات اسپات هات بیت
معاملات اسپات هات بیت
  •  بخش معاملات اسپات Spot

بخش معاملات اسپات هات بیت مشابه سایر پلتفرم‌ها، شامل امکان خرید و فروش آنی Market، سفارش‌گذاری محدود Limit Order و حد سود/ضرر Trigger Order می‌شود.

  • بخش سرمایه‌گذاری Investment

در بخش سرمایه‌گذاری هات بیت، انواع پیشنهادات سرمایه‌گذاری روی توکن‌های مختلف که عموما از سوی شرکت‌های همان توکن‌ها ارائه می‌شود، وجود دارد. به این صورت که هر توکن در قالب بسته‌های مختلف پیشنهادی، معادل درصد سالیانه مشخصی پاداش از جنس همان توکن به کیف پول کاربران واریز می‌کند.

بدیهی است که دارایی کاربر در طی مدت قرارداد (عموما یکماهه تا ۳ماهه) قفل شده و امکان برداشت و فروش آن دارایی وجود ندارد.

کارمزدهای صرافی هات بیت

یکی از راهکارهای جالب صرافی هات بیت برای جذب کاربر بیشتر و افزایش تراکنش‌ها، اختلاف کارمزد بین بازارساز Maker و بازارپذیر Taker در بخش کارمزد معامله است. به طور معمول در اکثر صرافی‌ها بین کارمزد میکر و تیکر اختلاف درصدی (معمولا بین ۰.۱ درصد تا ۰.۳ درصد) دیده می‌شود اما نکته جالب درباره صرافی هات بیت این است که کارمزد ثبت سفارش توسط میکر منفی (-0.05%) است. به این معنا که کاربر در ازای افزودن نقدینگی به دفتر ثبت سفارش (چه سفارش خرید و چه سفارش فروش)، معادل پنج صدم درصد (۰.۰۵) از حجم سفارش خود کارمزد دریافت می‌کند.

کارمزد تراکنش‌ها
کارمزد تراکنش‌های صرافی هات بیت

کارمزد واریز به کیف پول نیز مانند اکثر صرافی‌ها صفر است و کاربر هزینه‌ای بابت واریز دارایی به کیف پول صرافی هات بیت پرداخت نمی‌کند (البته هزینه انتقال برای هر شبکه متفاوت است و به حساب مقصد ارتباطی ندارد).

صرافی هات بیت بابت برداشت از کیف پول‌های داخل حساب نیز کارمزدی دریافت نمی‌کند و تنها هزینه پرداخت کارمزد شبکه بلاک‌چین است که خود شبکه از کاربر دریافت می‌کند.

صرافی هات بیت Hotbit از چه جفت ارزهایی پشتیبانی می کند؟

دامنه توکن‌ها و کوین‌های پشتیبانی شده توسط هات بیت بسیار وسیع است. در بخش ترید Trade بیش از ۳ هزار نوع جفت ارز قابل معامله مشاهده می‌شود که اکثر آن‌ها با تتر USDT، بیت‌کوین BTC و اتر ETH جفت می‌شوند. بسیاری از توکن‌های کم‌یاب و زرد، با مارکت کپ پایین و بی‌هویت نیز در این فهرست قابل مشاهده است.

در نظر داشته باشید که این صرافی از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.

هات بیت توکن چیست؟

توکن HTB به عنوان رمز ارز خود صرافی هات بیت شناخته می‌شود. تعداد کل توکن‌های قابل عرضه HTB معادل ۲.۵ میلیارد توکن است که حدود ۸۰۰ میلیون واحد از آن در گردش است. HTB مانند توکن محلی BNB بلاک‌چین منحصربفرد خود را ندارد و بر روی اتریوم Ethereum پیاده سازی شده است. بالاترین قیمت تاریخی این توکن نیز ۱۴ سنت در تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۱ بوده است.

توکن هات بیت HTB
توکن HTB

دارندگان این توکن هنگام خرید و فروش، از تخفیف ۰.۰۵ درصدی کارمزد بهرمند خواهند شد.

آموزش ثبت نام در صرافی هات بیت

کاربران برای ثبت‌نام در هات بیت نیازی به احراز هویت ندارند و تنها با ایمیل یا شماره تلفن می‌توانند عملیات ترید، واریز و برداشت را انجام دهند.

برای ثبت نام کافی است گزینه Register را انتخاب کرده تا وارد بخش اول ثبت نام شوید.

ثبت نام در صرافی هات بیت
ثبت نام در صرافی هات بیت

آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را به همراه رمز عبور دلخواه خود وارد کنید. سپس بر روی دکمه Send کلیک کنید تا کد تائید ایمیل یا شماره تلفن را دریافت کنید.

در صورتی که کد معرف دارید، در نوار REFERRER وارد کنید و تیک موافقت با قوانین و مقررات استفاده از صرافی را بزنید و بر روی Register‌ کلیک کنید.

حال برای امکان برداشت، در قسمت Account روی گزینه Security Settings کلیک کنید تا وارد بخش فعال‌سازی تایید دو عاملی شوید.

فعال سازی تایید ۲ عاملی گوگل
فعال سازی تایید ۲ عاملی

در این قسمت فقط گزینه Google Authenticator را می‌توانید انتخاب کنید، زیرا شماره تلفن سیم کارت‌های ایرانی در فهرست تحریم قرار دارد و نمی‌توانید از کد پیامکی استفاده کنید.

فعالسازی تایید دو عاملی گوگل

برای فعال‌سازی رمز ساز گوگل، ابتدا اپلیکیشن Google Authenticator را روی کامپیوتر یا موبایل خود دانلود کنید و مطابق شکل زیر، کد QR را از هات بیت دریافت و در اپلیکیشن گوگل وارد کنید تا یک رمز ساز مخصوص هات بیت برای شما ایجاد شود.

در نظر داشته باشید که کد اولیه‌ای که صرافی هات بیت به شما می‌دهد را حتما در جایی یادداشت کنید تا در صورت نیاز بتوانید آن را بازیابی کنید. در غیر اینصورت اگر به هر دلیلی تایید گوگل را از دست بدهید، برای برداشت دارایی باید حتما احراز هویت خود را تکمیل کنید.

آموزش احراز هویت در صرافی هات بیت KYC

احراز هویت یا KYC در هات بیت برای ۱۷۰ کشور در جهان امکان‌پذیر است که آمریکا، ایران و ۳۹ کشور دیگر هستند که هات بیت از شهروندان آنان برای احراز هویت و امکان فعالیت پشتیبانی نمی‌کند.

اما بطور معمول، برای احراز هویت در صرافی‌های ارزهای دیجیتال پاسپورت معتبر، گواهینامه یا کارت شناسایی ID CARD مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از ورود اولیه و تایید ایمیل که پیش‌تر گفته شد، به بخش حساب کاربری Account‌ خود رفته تا وضعیت هویتی خود را مشاهده کنید.

احراز هویت در هات بیت

حال با پیام «Verify your identity» روبرو می‌شوید. در این بخش می‌بایستی یک تصویر از مدرک هویتی خود آماده کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

شروع فرآیند احراز هویت در صرافی هات بیت

حال، کشوری را که در آن اقامت دارید را به همراه نوع مدرکی که در آن کشور صادر شده (پاسپورت، گواهینامه رانندگی یا آی‌دی کارت) را انتخاب کرده و به بخش گرفتن عکس و بارگزاری تصویر بروید.

انتخاب کشور و نوع مدرک

پس از گرفتن عکس، اگر از خوانا بودن مدرک خود اطمینان دارید، روی گزینه «Document is readable» کلیک کنید و با همین منوال از پشت مدرک خود نیز یک تصویر واضح تهیه کرده و آن را بارگزاری کنید و مجدد روی گزینه «Document is readable» کلیک کنید.

اسکن تصویر کارت شناسایی

پس از این مرحله، حدود ۲ دقیقه زمان نیاز است تا مدارک ارسالی مورد تایید قرار گرفته و احراز هویت شما در صرافی هات بیت تکمیل شود.

در انتظار تایید احراز هویت

واریز و برداشت دارایی در هات بیت

انتقال دارایی بین صرافی هات بیت و سایر صرافی‌ها روندی مشابه با سایر کیف پول‌ها و پلتفرم‌ها دارد. در ادامه به بررسی نحوه واریز و برداشت دارایی در هات بیت می‌پردازیم:

برداشت از صرافی هات بیت

برداشت (Withrowal): هنگام برداشت دارایی به کیف پول هات بیت، باید رمز ارز مورد نظر را انتخاب، و پس از آن شبکه، آدرس و سایر مشخصات تراکنش را تکمیل کرده و برای نهایی سازی تراکنش، از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید.

انتخاب ارز برای برداشت
انتخاب ارز برای برداشت

این کار برای آن است که صرافی‌ها اطمینان پیدا کنند که صاحب دارایی در حال برداشت دارایی است و نه یک ربات یا یک فرد دیگر.

حال آدرس و مقدار برداشت را وارد کنید.

آدرس و مقدار برداشت
آدرس و مقدار برداشت

برای این کار، کافی است تا رمز خود را وارد کرده و از Google Authenticator رمز یکبار مصرف را کپی و در هات بیت وارد کنید.

کاربران صرافی هات بیت بجای تایید گوگل، می‌توانند از کد پیامکی نیز استفاده کنند. البته همانطور که گفته شد، امکان استفاده از پیامک برای ایرانیان مقدور نیست، زیرا پیش شماره (۰۰۹۸) ایران جزو کشورهای موجود در فهرست تحریم است.

بنابراین، تنها راه ممکن برای برداشت وجه از صرافی هات بیت برای ایرانیان تنها استفاده از احراز هویت دو عاملی با گوگل است.

نکته مهم: در صورتی که به هر دلیلی رمز ساز گوگل شما از دست برود یا رمز عبور خود را فراموش کنید، برای برداشت وجه ناچار خواهید بود تا حتما احراز هویت خود را تکمیل کنید که در این حالت نیز به دلیل قرار داشتن ایرانیان در فهرست تحریم، پس از احراز هویت حساب شما بلوکه خواهد شد.

واریز دارایی به صرافی هات بیت
واریز به صرافی هات بیت

واریز (Deposit): برای واریز وجه به کیف پول (قسمت Spot Wallet) خود در هات بیت، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس گزینه واریز (Deposit) را انتخاب کنید تا فهرست ارزهای قابل واریز به شما نمایش داده شود. ارز مورد نظر را انتخاب کنید. حال شبکه مورد نظر را انتخاب و آدرس ارز مورد نظر را کپی کنید.

انتخاب رمز ارز واریزی
انتخاب ارز واریزی

در قسمت پایین به حداقل میزان قابل واریز توجه کنید، زیرا واریز کمتر از میزان نمایش داده شده انجام نخواهد شد.

کپی کردن آدرس برای واریز
کپی کردن آدرس برای واریز

توجه داشته باشید که حتما رمز ارزی را واریز کنید که در این قسمت انتخاب کرده‌اید، وگرنه دارایی خود را از دست خواهید داد.

عملیات واریز پس از تایید شبکه بصورت خودکار انجام خواهد شد و در کیف پول شما قابل مشاهده خواهد بود.

بخش امنیت و پشتیبانی در صرافی هات بیت

برای تضمین امنیت دارایی کاربران در صرافی هات بیت، تیم امنیت این صرافی یک تیم بازبینی امنیتی ۲۴ ساعته ایجاد کرده است که در هر ساعت از شبانه‌روز روند ارائه خدمات صرافی را بازبینی کنند. همچنین، این صرافی با دو تیم امنیت SlowMist و Beosin در حال همکاری است که مسئول تشخیص مشکلاتی امنیتی احتمالی در صرافی هات بیت هستند.

رفرال گیری در هات بیت

یکی از روش‌های کسب درآمد از پلتفرم‌های رمز ارزی، معرفی دوستان و آشنایان است. به این صورت که بخشی از کارمزد معاملات کاربرانی که با کد معرفی یک کاربر در این صرافی‌ها ثبت‌نام می‌کنند، به شخص معرف بازگردانده می‌شود.

در صرافی هات بیت از ۲۰ تا ۶۰ درصد از کارمزد معاملات دوستان معرفی شده به شخص معرف بازگردانده می‌شود.

در نظر داشته باشید که این پاداش صرفا از سوی اشخاص معرفی شده در نظر گرفته نشده است و شامل لایه‌های بعدی افراد معرفی شونده از سوی نفرات معرفی شده از سوی شما نیز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از این قسمت به بخش معرفی دوستان در صرافی هات بیت مراجعه کنید.

پشتیبانی صرافی هات بیت

تیم قدرتمند ممیزی امنیت داخلی Hotbit خدمات پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته را در همه روزهای سال برای کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین، هات بیت با دو تیم امنیتی SlowMist و Seosin که مسئول تشخیص مشکلات امنیتی بالقوه موجود در صرافی هات بیت و ارائه راه‌حل‌های تک مرحله‌ای مربوطه هستند، یک مشارکت استراتژیک برقرار کرده است.

همچنین، مطابق اعلام رسمی هات بیت، تنها راه ارتباطی با پشتیبانی این صرافی آدرس ایمیل business@hotbit.io است.

برا اساس داده‌های ارئه شده، رتبه امنیتی هات بیت B+ است که هم تراز با صرافی بایننس در نظر گرفته می‌شود. همچنین در بخش بررسی صرافی‌ها در سایت کریپتو نیوز نیز می‌توانید بررسی کلی این صرافی را ملاحظه کنید:

https://www.cryptonewsz.com/cryptocurrency-exchange/hotbit-review/

همانطور که گفته شد، هات بیت با افتخار رکورد صفر درصد دارایی‌های از دست رفته کاربران خود را در صفحه نخست وبسایت hotbit.io قرار داده است.

تاریخچه سفارشات در صرافی هات بیت

تاریخچه سفارشات
تاریخچه سفارشات

با مراجعه به قسمت Orders، بازه زمانی، جفت ارز و نوع سفارش را تعیین کرده و بر روی دکمه Search کلیک کنید.

جزئیات تاریخچه سفارشات
جزئیات تاریخچه سفارشات

در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از گزینه Export خروجی گزارش را نیز روی سیستم خود دریافت کنید.

معاملات مارجین یا اهرم در هات بیت

سرویس معاملات مارجین و اهرم‌دار (Futures & Margin Trading) در صرافی هات بیت ارائه نمی‌شود و تنها سرویس معاملات Spot از نوع محدود (Limit Order)، آنی (Market) و استاپ لاس (Trigger Order) در بخش بازار هات بیت ارائه می‌شود.

پروژه دیفای هات بیت     

مزرعه دیفای (DeFi Farm) که برای جذب نقدینگی طراحی شده است، در صفحه محصولات وبسایت هات بیت با سود سالیانه ۲ الی ۶.۴۲ درصد ارائه می‌شود.

پروژه دیفای هات بیت
پروژه دیفای هات بیت

این بخش استخر سپرده‌گذاری تتر (USDT) بصورت دائمی (Permanent) در حال ارائه خدمات دیفای و وام‌دهی است که بازگشت سرمایه بصورت تضمینی (Risk Free) اعلام شده است.

بسته‌های مختلف ۹۰ روزه (با بهره ۵ درصد سالیانه)، ۶۰ روزه (با بهره ۴ درصد سالیانه)، ۳۰ روزه (با بهره ۳ درصد سالیانه) و معمولی (با بهره ۲ درصد سالیانه) در این بخش ارائه می‌شود.

کسب سود روزشمار ۲ درصد بدون محدودیت است اما دارایی کاربر برای استفاده از بسته‌های ماهانه در طول مدت سپرده‌گذاری قفل می‌شود.

لازم به ذکر است که محصولات دیفای مختلفی برای سایر ارزهای دیجیتال نیز در این بخش قابل استفاده است که با درصدهای مختلفی در بازه‌های زمانی مختلف موجود است و کاربران می‌توانند با قفل کردن و سپرده‌گذاری دارایی‌های رمز ارزی خود (Staking) کسب سود کنند.

اپلیکیشن هات بیت

اپلیکیشن صرافی هات بیت در تمامی پلتفرم‌های معتبر ارائه شده است که کابران می‌توانند آن را دریافت و نصب کنند. نسخه Mac، اندروید و ویندوز در Google Play، App Store و خود سایت hotbit.io ارائه شده است.

کلاهبرداری در صرافی هات بیت

بصورت کلی گزارش رسمی نسبت به کلاهبردار بودن صرافی هات بیت منتشر نشده است، اما مواردی وجود دارد که سرمایه‌گذاران را نسبت به نگهداری دارایی زیاد در این صرافی نگران می‌کند.

از جمله این که هات بیت از بسیاری از رمز ارزهای شناخته نشده و شت کوین پشتیبانی می‌کند، توکن‌هایی که از آنها بعنوان توکن‌های کلاهبرداری یاد می‌شود. منتقدین می‌گویند ارائه خدمات برای خرید چنین شت کوین‌ها و توکن‌های بی ارزش از سوی هات بیت به نوعی تخلف و کلاهبرداری است و هات بیت نباید اجازه خرید و فروش هر رمز ارز بی پشتوانه‌ای را به کاربران بدهد.

یکی از موارد بحث برانگیز پروژه فروش GRAM بود که به اسم رمز ارز تلگرام در سال ۲۰۱۹ شناخته شده بود. در پی آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز دستور توقف فروش این رمز ارز را صادر کرد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در این لینک بخوانید.

صرافی های جایگزین هات بیت

صرافی های جایگزین هات بیت
صرافی‌های جایگزین هات بیت

برخی از صرافی‌های بیشتر شناخته شده در حوزه کریپتو عبارتند از: بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، کراکن (Kraken)، جمینی (GEMINI)، اسندیکس (AscendEX)، بیت‌فینکس (Bitfinex) و غیره. در حال حاضر هیچکدام از صرافی‌های رمز ارزی بین‌المللی از شهروندان ایرانی حمایت نمی‌کنند و امکان احراز هویت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها امکان‌پذیر نیست. لذا یکی از بهترین جایگزین‌ها برای خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال، پلتفرم ارز دیجیتال اکسکوینو (Excoino) است.

سوالات متداول

ایا صرافی هات بیت برای ایرانیان امن است ؟

از آنجایی که هیچکدام از صرافی‌های رمز ارزی بین‌المللی از کشورهای تحت تحریم از جمله ایران پشتیبانی نمی‌کنند، لذا ترید و نگهداری دارایی در هات بیت و هیچ صرافی خارجی دیگری برای ایرانیان امن نیستند و در صورت لو رفتن آی‌پی ایران، فراموشی رمز عبور، از دست رفتن رمز دو عاملی گوگل و رخ دادن ده‌ها عامل دیگر منجر به از دست رفتن دارایی ایرانیان خواهد شد.

آیا صرافی هات بیت از معاملات مارجین و اهرم دار پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر صرافی هات بیت تنها از معاملات اسپات پشتیبانی می‌کند و معاملات فیوچرز Futures و مارجین Margin در این صرافی انجام نمی‌شود.

آیا برای استفاده از هات بیت به احراز هویت نیاز دارم؟

برای معاملات و واریز و برداشت محدود در صرافی هات بیت به احراز هویت نیازی نیست و تنها تایید ایمیل و اتصال کردن Google Authenticator به کیف پول هات بیت کافی است.

کارمزدهای صرافی هات بیت چقدر است؟

به طور معمول در اکثر صرافی‌ها بین کارمزد میکر و تیکر یک اختلاف درصد معقولی (معمولا بین ۰.۱ درصد تا ۰.۳ درصد) دیده می‌شود اما نکته جالب درباره صرافی هات بیت این است که کارمزد ثبت سفارش توسط میکر منفی (-0.05%) است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.