غول معدنی جهان اولین تجارت سنگ معدن را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین انجام داد

غول معدنی جهان اولین تجارت سنگ معدن را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین انجام داد

کمپانی چند میلیون دلاری  BHP ، اعلام کرد که اولین تجارت سنگ آهن به ارزش 14 میلیون دلار را با استفاده از فناوری بلاک چین به انمام رسانده است.

بزرگ‌ترین شرکت معدنی جهان، امروز اعلام کرد که برای اولین بار در دنیا، تجارت سنگ آهن 14 میلیون دلاری خود را به کمک یک پلتفرم بلاک چین به پایان رسانده است. این پلتفرم توسط یک شرکت فناوری محور مستقر در کانادا به نام MineHub Technologies توسعه داده شده است.

تولید کنندگان بزرگ فولاد در دنیا به دنبال استفاده از بلاک چین

این معامله بین غول معدنی جهان BHP و کمپانی بائو استیل (  China Baowu Steel Group) انجام شد. گروه بائو استیل چین یکی از بزرگ‌ترین  تولید کنندگان فولاد در دنیا است که در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی شده و در حال حاضر با تولید ۵۹ میلیون تن فولاد در سال چهارمین تولیدکننده فولاد جهان به‌شمار می‌رود. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس شانگهای معامله می‌شود و بزرگترین سهامدار آن دولت چین است.

BHP ماه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد تجارت سنگ معدن خود بر بستر بلاک چین را با شرکت بائو استیل انجام دهد.

طبق گزارشی از رویترز، کمپانی BHP از یک پلتفرم بلاک چین برای پردازش دیجیتالی شرایط قرارداد  و همچنین تبادل اسناد استفاده کرده است. معاملات انجام شده بر بستر بلاک چین توسط BHP در حقیقت مقدمه‌ای برای دیجیتالی کردن فرایند اسناد و مدارک در تجارت کالاها به شمار می‌رود. در همین راستا میشل هوورز مدیر ارشد فروش و بازاریابی BHP گفت:

صنعت کالاهای فله به منظور کاهش فرایند مستندات فیزیکی خود به یک انقلاب دیجیتالی نیاز دارد.

غول معدنی جهان اولین تجارت سنگ معدن را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین انجام داد
تولید کنندگان بزرگ فولاد به دنبال استفاده از بلاک چین

نوآوری بی اچ پی و بائو استیل در استفاده از فناوری بلاک چین

بائو استیل مدت‌هاست که در فکر دیجیتالی کردن تجارت خود با استفاده از فناوری بلاک چین است. در ماه می سال جاری این شرکت معامله‌ای مبنی بر بلاک چین با یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های استخراج معادن به نام ریو تینتو ( Rio Tinto ) انجام داد.

علاقمندی شرکت BHP به فناوری بلاک چین هم به سال 2017 و زمانی که ویتالیک بوترین بنیانگذار ارز دیجیتال اتریوم اعلام کرد این شرکت 92 میلیارد دلاری قصد ساخت یک برنامه غیر متمرکز برای ردیابی منابع طبیعی را دارد، برمی‌گردد.

در فوریه سال 2019 نیز این غول معدنی جهان با همکاری موفقیت آمیز خود با یک شرکت حمل و نقل ژاپنی به نام NKY از فناوری بلاک چین استفاده کرد.

فناوری بلاک چین در صنایع مختلف کاربردهای فراوان و متعددی دارد و بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر این فناوری نوین قابلیت بکارگیری در صنایعی همچون مسافرت و هتلداری، بیمه، بهداشت و درمان، غذا و کشاورزی، حقوقی، زنجیره تأمین، خرده فروشی  و … را نیز دارد و می‌تواند کمک به سزایی به توسعه و بهبود زیرساخت‌های مربوط به آن‌ها کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.