فروش کوین سانگو Sango در آفریقای مرکزی

کوین سانگو در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) که فروش آن از روز دوشنبه ۲۵ ژوئن آغاز شد، بعد از گذشت ۲۴ ساعت از عرضه، تنها ۱.۰۹ میلیون دلار فروش داشته است.

دولت آفریقای مرکزی راه‌اندازی ارز دیجیتال خود را با پیش‌بینی افزایش حدود ۱ میلیارد دلار از فروش خود در سال آینده. از ۲۱ میلیون دلار اولیه توکن‌های عرضه شده برای فروش، تنها حدود ۱.۰۹ میلیون دلار تا روز سه شنبه، ۲۶ جولای فروخته شد. فروش تدریجی این توکن می‌تواند بخاطر تاثیرکاهش شرایط بازار رمزارز و انتقاداتی پس از پروژه سانگو باشد.

واکنش‌های مختلف از راه‌اندازی توکن

به دنبال حجم کم معاملات انجام شده در تاریخ عرضه، برخی از فعالان بازار از این تغییر و تحولات، ابراز نارضایتی کرده‌اند. آنها عدم شفافیت و مشورت با ذینفعان را از دلایل احتمالی پذیرش کم عنوان کردند.

جوزف ادواردز Joseph Edwards، رئیس استراتژی مالی پروتکل سولرایز Solrise، اعلام کرد: اینکه یک پروژه رمزارزی، ضرب اولیه سکه خود را به فروش نمی‌رساند، نشانه ضعیفی است.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران بخاطر توکنیزه‌ کردن منابع معدنی آن، روی این پروژه، شرط‌بندی می‌کنند. مونا Muna سرمایه‌گذار کریپتو گفت: سانگو آغاز ظهور قاره آفریقا است.

جمهوری آفریقای مرکزی و پروژه بلندپروازانه سانگو

جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور آفریقایی شد که قانونی کردن بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲. درست مانند مقام اسبق خود، السالوادور El Salvador، صندوق بین المللی پول (IMF) از این اقدام انتقاد کرد و به کشور توصیه کرد گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرد. در مخالفت با این اقدام، بانک کشور آفریقای مرکزی آن را «ناسازگار با توافق‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های حاکم بر اتحادیه پولی آفریقای مرکزی» توصیف کرد.

جمهوری آفریقای مرکزی که از انتقادات منصرف نشد، لایحه پذیرش بیت کوین خود را با سانگو راه‌اندازی کرد، زنجیره جانبی بیت کوین که برای تقویت یک سیستم پولی دیجیتال ساخته شده است، پذیرش رمزارز در کشور را هدایت می‌کند. بر اساس این برنامه، منابع طبیعی کشور بر روی بلاک چین سانگو توکنیزه می‌شود.

با کوین تازه راه‌اندازی شده سانگو، دولت به دنبال استفاده از درآمد حاصل از فروش آن برای ساخت یک مرکز رمزارزی است که به بهشتی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در منطقه تبدیل می‌شود. متاورس آن شامل یک پروژه رمزارزی می‌شود که فضایی معادل دنیای فیزیکی خواهد داشت.

به دارندگان کوین سانگو جهت سرمایه‌گذاری سود بیشتری داده می‌شود. آن‌ها می‌توانند با قفل کردن توکن‌های مورد نیاز برای یک دوره مشخص، مجوز اقامت الکترونیکی دریافت کنند و شهروند جمهوری آفریقای مرکزی شوند. معاملات مربوط به فروش زمین به صورت دولتی، مالیات و دسترسی به منابع طبیعی کشور همگی با استفاده از کوین سانگو قابل انجام است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.