پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
فناوری بلاک چین در فیلیپین

فعالیت دو نهاد در زمینه ارز دیجیتال در فیلیپین

در کشور فیلیپین، بانک مرکزی اجازه‎ی فعالیت دو نهاد فعال در زمینه ارز دیجیتال را صادر کرد.

افزایش قیمت بیت کوین

یکی از مهم‌‏ترین دلایل پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز جوامع و بشریت بوده است که باعث شده همه روزه شاهد ظهور و پیدایش فناوری و نوآوری‏‌های جدیدی باشیم. یکی از این فناوری‎ها ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می ‏باشد که با ظهور خود باعث انقلاب بزرگی در زمینه‏‌ی اقتصاد و تجارت جهانی شد. بسیاری از کشورها خود را با این فناوری همگام نمودند و برای رسیدن به پیشرفت‌‏ها و توسعه‌‏های بیش‏تر در زمینه‌‏ی اقتصادی برنامه‏ ریزی‏‌هایی را برای به کار گیری این تکنولوژی در دل فعالیت‌‏های خود در نظر گرفتند در نقطه‌‏ی مقابل نیز برخی دیگر از کشورها بودند که به مخالفت صریح با این تکنولوژی پرداخته و قوانینی را برای جلوگیری از پیشرفت آن وضع نمودند. در این بین کشور فیلیپین به عنوان یکی از کشورهای حامی تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود.

فیلیپین و فعالیت در حوزه بلاک چین

کشور فیلیپین در شرق آسیا قرار داشته و به عنوان یکی از صنعتی‏‌ترین کشورهای این منطقه به شمار می‌‏رود. این کشور از زمان پیدایش ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین ، با این روند همگام بوده و قوانین و فعالیت‏هایی را برای گسترش آن در کشور خود وضع نموده است. این کشور عقیده دارد که استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین با وجود ریسک‌‏های بالایش می‏‌تواند در کل مفید بوده و مزایا و خدمات بسیاری را برای کشور در بر داشته باشد. در این راستا بر اساس خبری که از خبرگزاری دنیای تجارت در روز 6 ژولای منتشر شده است، بانک مرکزی کشور فیلیپین قصد دارد که اجازه‏‌ی فعالیت رسمی دو نهاد فعال در زمینه‏‌ی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را صادر کند تا این دو نهاد به راحتی و بدون مشکلات و موانع دولتی بتوانند فعالیت خود را در پیش گرفته و آن را توسعه دهند.

این دو نهاد، صرافی ارز دیجیتال آنلاین بوده و نام‏‌های آن‌‏ها، ” Virtual Currency Philippines, Inc ” و ” ETranss ” می‌‏باشد. هدف اصلی فعالیت این دو صرافی ارز دیجیتال آنلاین، این است که پول رسمی کشور فیلیپین یعنی ” Peso ” را به طور مستقیم به ارز دیجیتال و برعکس تبدیل نمایند. در واقع این کار باعث می‏شود تا عمل مبادلات تجاری و خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی به سرعت انجام شده و کاربران و سرمایه گذاران به سرعت بتوانند حساب‏‌های خود را تسویه کرده و یا نسبت به واریز پول در حساب صرافی اقدام نمایند. با این کار، این دو صرافی به جمع صرافی‌‏های ارز دیجیتالی که قبلاً توسط بانک مرکزی فیلیپین تأیید شده بودند، پیوستند. اسامی صرافی‏‌های فعالی که قبلاً از بانک مرکزی مجوز رسمی گرفته بودند، عبارتند از ” Rebittance, Inc. “، ” Betur, Inc. ” و ” BloomSolutions ” که مدتی است فعالیت‌‏های خود را زیر نظر بانک مرکزی ادامه می‏‌دهند.

فواید بلاک چین برای فیلیپین

در این بین دولت فیلیپین و بانک مرکزی از ریسک‎ها و خطرات ناشی از استفاده‏‌ی ارزهای دیجیتال آگاه بوده ولی به دلیل وجود مزایای بی شمار این صنعت، در پی استفاده و همگانی کردن آن است. چرا که اعتقاد دارد با صدور مجوز به چنین نهادهایی علاوه بر حفظ سرمایه‌‏های مردمی در داخل مرزهای کشور، می‌‏تواند فرصت‏‌های شغلی جدیدی را برای مردم خود به وجود آورده و پای رقابت را با قدرت‏‌های اقتصادی بزرگ در دنیا باز کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.