سوخت فسیلی و فناوری بلاک چین

فناوری بلاک ­چین و خداحافظی با سوخت‌­های فسیلی

فناوری بلاک چین همواره برای نوآوری­‌های متعددی مورداستفاده قرار گرفته و کریپتوکارنسی‌­ها و خرید و فروش ارزهای دیجیتال همواره با اتکا به این پیشرفت­‌ها رونق یافته اند.
اما چند ماهی است متخصصان این فناوری، برنامه­‌های متعددی را در حیطه انرژی مدنظر قرار داده اند. در دی ماه، یک شرکت اسپانیایی با نام Iberdrola از زیرساخت­‌های بلاک ­چین برای پیگیری انرژی­‌های تجدیدپذیر استفاده نمود. در مرحله آزمایشی، ایبردرولا به نظارت بر دو ایستگاه تولید انرژی بادی و یک ایستگاه انرژی تامین کننده برق بانک­‌های کشور باسک و شهر کوردوبا پرداخت.

پس از انجام این آزمایش، این شرکت اعلام کرد نتایج موفقیت آمیز بوده و می­‌تواند تضمین یک اصالت برای انجام جهانی این کار باشد که این رویداد، افرادرا به راه اندازی تجهیزات فناوری­‌های تولید انرژی­‌های پاک سوق خواهد داد.

در همان ماه، شرکت Energinet که دانمارکی است اعلام نمود از ارز IOTA برای مصارف دنبال نمودن انرژی و اینترنت اشیا (IoT) استفاده خواهد کرد. انرژی­نت طبق این گزارش، به دنبال خلق راهکار­های نوین مبتنی بر اینترنت اشیا برای ظهور پدیده­‌های جدید و نوآوران‌ه­ای مانند انرژی پاک و خودرو­های الکتریکی است.

بر اساس آخرین گزارش­‌ها از موسسه تحقیقاتی Infoholic که همراستا با این فناوری صورت گرفته است، اعلام شده زیرساخت­‌های تولید و توزیع انرژی تا سال 2024 به طور سالیانه بیش از 60% رشد خواهند داشت.

در همین راستا، بلاک چین در بازار ارائه و مراودات این زمینه تاثیر به سزایی داشته و در پایان سال 2018، به میزان 210.4 میلیون دلار رسید. بر همین اساس تا سال 2024 رشد آن به 3.4 میلیارد دلار خواهد رسید که به طور سالیانه 59.4% رشد را تجربه خواهد کرد.

فناوری بلاک چین و سوخت های فسیلی

کاهش هزینه‌های عملیاتی با فناوری بلاک چین

این گزارش همچنین درباره عامل اصلی این رویداد می­گوید: “انرژی توزیع شده و الکتریسیته همتا به همتا (Peer to Peer) دلیل این افزایش توجهات خواهد بود. همچنین با توجه به اتوماسین رو به رشد در توزیع برق تولید شده توسط اشخاص، شرکت‌هایی که به دنبال تغییرات به روز زیرساخت­ های‌شان هستند می‌­توانند از این تسهیلات برای نرم افزارهای مبتنی بر بلاک چین استفاده نموده و هزینه عملیاتی نهایی را کاهش دهند.

برای آماده سازی این گزارش، این تحقیق اینفوهولیک بر گسترش بلاک چین به صورت جهانی بر زیرساخت‌­های انرژی، المان‌ها، خدمات، برنامه‌ها و مناطق متفاوت می‌پردازد. آمار­های دنبال شده در این گزارش به طور ویژه­ای به آمریکای شمالی، اروپا، آسیای مرکزی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا می‌­پردازد. این درحالیست که درآمد اصلی به صورت سرشار در آمریکا، اروپا و آسیای مرکزی مشاهده می‌شود.

بنابراین پیش­بینی می‌شود با این رویه دیگر نیاز چندانی به یک واسط (مانند دولت فدرال) برای خرید الکتریسیته و ارسال آن به شخص ثالث وجود نداشته باشد. با پیشرفت روز افزون این حیطه بلاک چین افراد همانند خرید و فروش بیت کوین میزان الکتریسته مدنظر را ارسال و دریافت می‌کنند.

به امید فردایی بهتر همراه با انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری بلاک چین – با اکسکوینو همراه باشید.

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.