سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
فناوری جدید شرکت سیرکل برای انتقال USDC میان بلاک‌چین‌ها معرفی شد

فناوری جدید شرکت سیرکل برای انتقال USDC میان بلاک‌چین‌ها معرفی شد

فناوری جدید شرکت سیرکل (Circle)، توسعه‌دهنده و ناشر استیبل کوین یو‌اس‌دی‌سی (USDC)، به‌تازگی با نام پروتکل CCTP برای انتقال این استیبل کوین بین بلاک‌چین‌ها معرفی شده است.

گفتنی است که روش انتقال میان بلاک چینی CCTP بسیار سریع‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر از دیگر پل‌هایی است که در فضای امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) استفاده می‌شوند.

طبق اعلام سیرکل، این فناوری قرار است در ابتدا فقط برای انتقال یو‌اس‌دی‌سی در شبکه‌های اتریوم و آولانچ به کار برده شود و در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به شبکه‌های بیشتری اضافه خواهد شد.

برنامه های DeFi می‌توانند با ادغام قراردادهای هوشمند خود در این پروتکل، کاربران را قادر به انتقال آسان و راحت استیبل کوین‌های خود کنند.

این فناوری در تلاش است تا موانعی را که در حال حاضر ارزش بازار ۳۰ میلیارد دلاری USDC را بین بلاک‌چین‌های مختلف متلاشی کرده است، از بین ببرد.

اگرچه Circle استیبل کوین بومی خود را در بسیاری از شبکه‌های برتر، از جمله اتریوم و اولانچ منتشر می‌کند، افرادی برای انتقال این ارز باید از پل‌های میان بلاک‌چینی استفاده می‌کردند که خود مستلزم نقل و انتقالات زنجیره‌ای پیچیده و گاه گران‌قیمت بود.

روش جدید Circle به دنبال جایگزینی برای پل‌های میان بلاک‌چینی است که مشکل انتقال دارایی را با ایجاد یک دارایی دیگر که یک توکن مشتق شده با نام توکن رپد شده حل می‌کردند. این در حالی است که نحوه عملکرد CCTP به این صورت است که انتقال استیبل کوین USDC را با از بین بردن آن در زنجیره مبدا و ایجاد مجدد آن در زنجیره مقصد انجام می‌دهد.

پروتکل انتقال میان زنجیره‌ای شرکت سیرکل معرفی شد

این فرآیند می تواند بیشترین سود را در مورد مبادله دارایی‌ها داشته باشد. علاوه براین، از این فناوری می‌‌توان برای انتقالات زنجیره‌ای استفاده کرد. با CCTP، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربه کاربر را ساده‌تر کنند و به کاربرانشان این اطمینان را بدهند که همیشه در حال انجام تراکنش با یک دارایی بسیار نقد، ایمن و قابل تعویض در قالب USDC هستند.

ژائو رجیناتو (Joao Reginatto)، معاون محصول شرکت سیرکل، در بیانیه مطبوعاتی گفت:

این نقطه عطف، USDC را تبدیل به یک دلار دیجیتال چند زنجیره‌ای می‌کند.

لازم به ذکر است شرکت کیف پول رمزارزی متامسک (MetaMask)، اپراتور پل ورم‌هول (Wormhole ) و تجمیع کننده پل‌های بلاک‌چینی LI.FI، از جمله ارائه‌دهندگان زیرساختی هستند که با سیرکل برای راه اندازی این فناوری نوین همکاری کرده‌اند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.