چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
متاورس

قسمت سوم بزرگترین نهنگ بیت کوین در آستانه ورود به متاورس – پادکست

صندوق گری‌اسکیل به تازگی گزارش جالبی درباره متاورس منتشر کرده که در قسمت‌های قبل رادیو اکسکوینو درباره مقدمه و فصل اول آن صحبت کردیم. در پادکست امروز رادیو اکسکوینو، سایر بخش‌های این گزارش مهم رو مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم بزرگترین غول سازمانی در حوزه رمزارزها، پتانسیل دنیای متاورس رو چطور ارزیابی کرده!

با ما همراه باشید!

پادکست امروز را بشنوید:

پروژه‌های متاورسی به سرعت در حال رشدن و ارزش‌ توکن‌های این پروژه‌ها رشد‌های خیره‌کننده‌ای رو در یه سال گذشته ثبت کردن. خیلی ها از این پروژه‌ها تا همین الان سود‌های خوبی به جیب زدن و اعتقاد دارن که این تازه اول کاره. اما نکته‌ایی که باعث میشه این روند رو جدی‌تر بگیریم اینه که بزرگترین هولدر بیت‌کوین در جهان هم داره وارد این حوزه میشه. و حتما یادتون هست که همین چند ماه پیش فیس‌بوک علاقه خودش به این حوزه رو علنی کرد.

در هفته‌های اخیر مطالب مختلفی راجع به متاورس و پتانسیل‌ زیادی این حوزه منتشر کردن. بعضی از این مطالب با عنوان «متاورس: جایی که پول توشه» وایرال شدن و ما در رادیو اکسکوینو خیلی زود این جریانو شناسایی کردیم.

 ما برای اولین بار در اپیزود صدونهم به سراغ موضوع متاورس رفتیم و حالا هر پنج‌شنبه پادکست‌هامون اختصاص به دنیای متاورس داره. و از همه مهمتر همین سه‌شنبه ما در ساختمان متاورسی اکسکوینو اولین جشن یلدای متاورسی تاریخ را گرفتیم که با استقبال بسیار خوب کاربرا مواجه شد.

 اما این هفته در پادکست متاورسیمون میخوایم به ادامه بحث هفته قبل بپردازیم و بخش‌های دیگه ایی از گزارش گری اسکیل در مورد متاورس را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر پنجشنبه 2 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 142 از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره. تاکید میکنم، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

شرکت گری‌اسکیل که بزرگترین غول سازمانی در حوزه رمزارزهاست و در صندوق بیت‌کوینش بیش از ۶۵۰‌هزار بیت‌کوین وجود داره، به تازگی گزارشی درباره متاورس منتشر کرده.

پنج‌شنبه قبل درباره مقدمه و فصل اول این گزارش صحبت کردیم. حالا امروز درباره بخش‌های بیشتری از این گزارش مهم رو با هم مرور می‌کنیم:

بازار‌سنجی متاورس

گری‌اسکیل در بخش دوم گزارشش درباره پتانسیل متاورس و برخی پروژه‌های متاورسی توضیح می‌ده.

گری‌اسکیل در اول این بخش میگه که معمولا افراد به طور متوسط ۸ ساعت از روز رو صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تماشای تلویزیون یا انجام بازی های ویدئویی می‌کنن. در ادامه به تفکیک فعالیت، زمانی که گروه‌های مختلف جامعه بر روی هر یک از این فعالیت‌ها می‌کنن رو اعلام میکنه.

در بخشی از این گزارش میبینیم که نسل‌های جوونتر بیشترین زمان رو صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی می‌کنن که این موضوع قابل درکه.

طبیعتا، با گذشت زمان و رشد این جمعیت، میزان سرمایه و توجه به این فعالیت‌ها هم زیاد میشه. به نظر میرسه، بر اساس همین پارامترا گری اسکیل پیش بینی میکنه که درآمد حاصل از بازی‌های مجازی تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسه در حالیکه این درامد در ۲۰۲۰ حدودا ۱۸۰ میلیارد دلار بوده.

همچنین گری‌اسکیل یه ترند مهم رو در این شرایط شناسایی کرده و میگه کاربرای بازی‌های آنلاین دارن روز‌به‌روز از پلتفرم‌های پولی فاصله میگرن و بیشتر به بازی‌های رایگان علاقه نشون میدن. جالبه بدونین در بازی‌های رایگان با فروش آیتم‌های موجود در بازی میشه کسب درآمد کرد.

در حال حاضر، بیشتر فروش اقلام درون بازی یه طرفه است. یعنی فقط شرکت تولید‌کننده بازی میتونه به کاربرای درون بازی آیتم‌هایی را بفروشه که تازه اون‌هم کاربردهای خیلی محدودی داره و کار زیادی نمیشه باهاش کرد.

گری‌اسکیل معتقده به زودی اکثر گیمرها وارد دنیای مجازی‌ای میشن که میتونن با ایجاد NFT از محتوای تولیدی خودشون و با استفاده ارز رمزارزهایی که با قرارداد هوشمند ایجاد شدن، کسب درآمد کنن.

رمز‌ارزهای ساخته شده از طریق قرارداد هوشمند، توکن‌هایی هستن که بر روی شبکه‌هایی مثل اتریوم، ترون و سولانا ساخته می‌شن و سورس‌کد (source code) ندارن.

به گفته گری‌اسکیل، این نوع اقتصاد خلاقیت-محور در نهایت همون چیزی رو دنبال میکنه که صنعت بازی برای کسب درآمد دنبال می‌کنه. به طور طبیعی، شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک برای رقابت با این نوع مدل‌های باز، کار سختی دارن. اینجاست که گری‌اسکیل میگه این شرکت‌های سنتی باید نوع تجارتشون (business models) رو با باز کردن اکوسیستم‌هاشون و حذف موانع رقابتی تغییر بدن.

البته این حرف گری‌اسکیل یه خورده عجیبه، چون به نظر، اتفاقایی بر خلاف نظرشون داره اتفاق میوفته. در سالهای اخیر ما شاهد رشد بیشتر پروژه‌های رمز‌ارزی متمرکز‌ بودیم چرا که این پروژه‌ها به دنبال رقابت موثرتری با رقبای کریپتویی و غیرکریپتویی خودشونند.

گری‌اسکیل این بخش از گزارشش رو با تأکید به این نکته به پایان می رسونه که صنعت گیم تنها یکی از بازارهای بیشماریست که متاورس از اون بهره میبره. اینجاست که پای اون تخمین معروف به میون میاد: گری‌اسکیل تخمین میزنه که متاورس یه فرصت تریلیون دلاری برای حوزه‌های تبلیغات، تجارت اجتماعی، رویدادهای دیجیتال و برنامه‌نویسا ایجاد می‌کنه.

برای تاکید رو اینکه حوزه متاورس چقدر می‌تونه رشد کنه، گری‌اسکیل ارزش 30 میلیارد دلاری بازار رمزارزهای متاورسی رو با ارزش 1 تریلیون دلاری فیس بوک، دو تریلیون دلاری گیم‌ها و ای‌اسپورت‌ها (ESports) مقایسه کرده.

این مقایسه روی کاغد از پتانسیل رشد ۳۰ تا ۵۰۰ برابری پروژه‌های متاورسی در آينده خبر میده!

اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید.

 ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل کست باکس و ناملیک دنبال کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.